Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Trevligt, men koden man sedan fyller i på Pellesoft är den som står på kortet?

Ja precis, så gjorde i alla fall jag när jag registerade mig där.

Permalänk

måste man vara bonus medlem för att validera att man e student, för efter att jag skrivit in mitt CSN kort nummer så kan jag inte klicka på "fortsätt"

EDIT: hittade detta svaret med... måste börja läsa innan jag frågar xD

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_speed
måste man vara bonus medlem för att validera att man e student, för efter att jag skrivit in mitt CSN kort nummer så kan jag inte klicka på "fortsätt"

Ja det måste du, det är det som kostar 100 spänn grabben ;)!

Permalänk

jo hittade det

Kunde man inte betala via SMS :S får inte de betalnings alternativet iaf

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_speed
jo hittade det

Kunde man inte betala via SMS :S får inte de betalnings alternativet iaf

http://www.pellesoft.se/services/smsactivate.aspx

Permalänk

tack men på den länken så står de att jag ska fylla i min koden som vart skickad till mig xD

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_speed
tack men på den länken så står de att jag ska fylla i min koden som vart skickad till mig xD

Du skickar iväg ett sms, får ett sms tillbaka om att du ska acceptera kostnaden på 100 kronor, du accepterar och får ett sms med en kod i, skriv koden på sidan och du är bonusmedlem!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_speed
tack men på den länken så står de att jag ska fylla i min koden som vart skickad till mig xD

Men om du läser på den sidan så får du den koden om du skickar ett sms till ett visst nummer änna ;).

EDIT - Han hann före mig med en bättre hehe.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Du skickar iväg ett sms, får ett sms tillbaka om att du ska accepterade kostnaden på 100 kronor, du accepterar och får ett sms med en kod i, skriv koden på sidan och du är bonusmedlem!

Permalänk

detta är vad jag får upp när jag klickar på länken:

Activate your SMS service here

You have bought with our SMS-service and have recieved the activationcode. Enter the code below and activate the service. You have to be logged in before continuing using this service. If you are writing the wrong code more than 3 times, the service will block out any further tries during two hours, so be careful when writing down your code.

Sen så är de en ruta där jag ska fylla i koden :S
jag är inloggad, jag har inte skrivit in nå kod :S
EDIT! O jag har inte skickat nått SMS än :S

Låter lite grinig för att jag e hungrig förlåt

EDIT 2: löste problemet genom att logga in via IE istället för FF

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Nu har jag aktiverat allt och om 1-5 dagar får jag mina inloggnings uppgifter.

En fråga, får man bara ladda hem en produkt eller kan jag välja att ladda hem båda Win7 och WinXP? Är win7 jag vill ha, men om man kan ladda hem fler så tar jag gärna en XP licens till min gamla dator.

Tack för guiden TS!!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1ck0
Nu har jag aktiverat allt och om 1-5 dagar får jag mina inloggnings uppgifter.

En fråga, får man bara ladda hem en produkt eller kan jag välja att ladda hem båda Win7 och WinXP? Är win7 jag vill ha, men om man kan ladda hem fler så tar jag gärna en XP licens till min gamla dator.

Tack för guiden TS!!

Vill veta samma sak. Men det låter inte så troligt för då skulle man ju kunna sitta på Windows 7 32-och 64-bit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Vill veta samma sak. Men det låter inte så troligt för då skulle man ju kunna sitta på Windows 7 32-och 64-bit.

Typ en nerladdning per program eller os. Kan inte svara på hur det fungerar med x32 o x64-bitars. Så ett xp, ett svenskt windows 7 ett engelskt, ett office paket osv.

Permalänk

Någon mer än jag som tycker att nerladdningen är lite seg? Gick jättesnabbt fram till ca 350mb sen saktade det ner till sirapsfart!

Visa signatur

//Q

Q49 Dark Prime
6700k, Asus MAXIMUS VIII HERO, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1, Corsair Vengeance LPX 16GB @3000mhz, Samsung 950 PRO 256GB M.2, Samsung 850 EVO 500GB, Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1ck0
Nu har jag aktiverat allt och om 1-5 dagar får jag mina inloggnings uppgifter.

En fråga, får man bara ladda hem en produkt eller kan jag välja att ladda hem båda Win7 och WinXP? Är win7 jag vill ha, men om man kan ladda hem fler så tar jag gärna en XP licens till min gamla dator.

Tack för guiden TS!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Vill veta samma sak. Men det låter inte så troligt för då skulle man ju kunna sitta på Windows 7 32-och 64-bit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Typ en nerladdning per program eller os. Kan inte svara på hur det fungerar med x32 o x64-bitars. Så ett xp, ett svenskt windows 7 ett engelskt, ett office paket osv.

Ni får tanka 1 exemplar av varje produkt i listan. Finns det en Windows 7 Professional 64-bit ENGLISH, och en SWEDISH så får ni ta ner båda och ni får en unik nyckel för varje produkt (om det behövs).

Det är här ni ska logga in sen när ni får era uppgifter. Observera "pelleh_itd" i url:en. Ni kan redan nu ta en titt på vad som finns att ladda ner. Jag har exempelvis laddat ner alla släpp av Windows XP och Windows 7. Klockrent för HTPC eller laptop, etc.
http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/Storefront.aspx?c...

Office-paket finns tyvärr inte. Microsoft verkar hålla hårt i den, det förstår jag inte riktigt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ni som laddat ner Windows 7 från MSDN, hur stor var ISO filen?

Permalänk

Bör vara runt 2,2gb ungefär

Visa signatur

//Q

Q49 Dark Prime
6700k, Asus MAXIMUS VIII HERO, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1, Corsair Vengeance LPX 16GB @3000mhz, Samsung 950 PRO 256GB M.2, Samsung 850 EVO 500GB, Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qvenner49
Bör vara runt 2,2gb ungefär

Min 64-bitars release canidate ligger på 3gb så jag tror inte de bantat rtm så mkt.

Permalänk

Jag tankar just nu... Ligger på 87% och filen är 1988mb stor för tillfället..

1988/0,87=2285mb

Visa signatur

//Q

Q49 Dark Prime
6700k, Asus MAXIMUS VIII HERO, Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1, Corsair Vengeance LPX 16GB @3000mhz, Samsung 950 PRO 256GB M.2, Samsung 850 EVO 500GB, Fractal Design Define S

Permalänk

Har betalat med SMS nu och skrivit in aktiveringskoden. Om jag har förstått det här rätt så måste jag vänta ett par dagar innan mitt bonusmedlemskap registreras, eller?
Och sedan vänta ytterliggare ett par dagar innan jag får inloggningsuppgifter till sidan där man tankar hem programmen?
Stämmer det eller ska det synas på en gång att man har 200 poäng, för det står inte...(?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Har betalat med SMS nu och skrivit in aktiveringskoden. Om jag har förstått det här rätt så måste jag vänta ett par dagar innan mitt bonusmedlemskap registreras, eller?
Och sedan vänta ytterliggare ett par dagar innan jag får inloggningsuppgifter till sidan där man tankar hem programmen?
Stämmer det eller ska det synas på en gång att man har 200 poäng, för det står inte...(?)

Om du använder sms så ska det ske på direkten, att du blir bonusmedlem och har möjligheten att registrera ditt studentkort. Logga ut efter du aktiverat det så ska bonusmedlemskapet finnas på ditt konto. Med tanke på att du betalar för medlemskapet så får du inga poäng och det är inget att oroa sig över. Dock stämmer det att du måste vänta på att få tillgång till sidan där du laddar ner programmen.

Permalänk

Sådär, loggade in igen och skrev in mitt CSN nummer även fast det stod att jag hade 0 poäng (stod dock att jag var bonusmedlem så det var väl därför).
Första gången jag tryckte på fortsätt stod det att det inte fungerade med mitt kort eller nåt sånt men tryckte en gång till och då fick jag mail = success!:)

Permalänk
Medlem

Funkar det med att betala med kreditkort? Och hur lång tid tar det sedan innan man har en licens-nyckel?

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qvenner49
Bör vara runt 2,2gb ungefär

Min Windows 7 Professional 64-bit svenska var bara 891MB. Ladda ner igen??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzypher
Min Windows 7 Professional 64-bit svenska var bara 891MB. Ladda ner igen??

Unlikely.
Windows 7 64Bit är bit över 2 GB..

kanske om du laddat ner en väldigt komprimerad version...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Unlikely.
Windows 7 64Bit är bit över 2 GB..

kanske om du laddat ner en väldigt komprimerad version...

Det var när den var uppackad men det borde väl inte skilja så mycket?
Får väl ladda ner igen då men det gick inte fort precis..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzypher
Det var när den var uppackad men det borde väl inte skilja så mycket?
Får väl ladda ner igen då men det gick inte fort precis..

Jämför SHA-1 värden på isofilen du laddat ner med de officiella från MS, på MSDN's hemsida.

Allt i isofilen förutom "sources" tar ca 315MB bara så tror inte install.wim är 5-600MB.

Permalänk

När jag vaknade i morse hade mina inloggningsuppgifter kommit. Mailet hade kommit 23:30 så det tog ca. ~6h från det att jag registrerade mitt CSN-kort till att inloggningsuppgifterna kom.
Det kallar jag snabbt, jag hade räknat med flera dagar som det står på hemsidan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
När jag vaknade i morse hade mina inloggningsuppgifter kommit. Mailet hade kommit 23:30 så det tog ca. ~6h från det att jag registrerade mitt CSN-kort till att inloggningsuppgifterna kom.
Det kallar jag snabbt, jag hade räknat med flera dagar som det står på hemsidan!

Det tog ca 2-3 minuter för mig ;P

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
När jag vaknade i morse hade mina inloggningsuppgifter kommit. Mailet hade kommit 23:30 så det tog ca. ~6h från det att jag registrerade mitt CSN-kort till att inloggningsuppgifterna kom.
Det kallar jag snabbt, jag hade räknat med flera dagar som det står på hemsidan!

Låter som dem skickar en hög med mail, en gång i veckan.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Innan någon stenar mig; jag har försökt skumma genom tråden, men känner ändå att det vore bra ifall någon kort kan sammanfatta hur man ska gå till för att få W7 härigenom? Alt uppdatera förstasidan?
Och är det nån som fått svaret på ifall man kan ha det på två datorer?

Skulle uppskattas grymt mycket.