SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Tips om egenbyggt chassi

Hej!

Nu är det så att jag är i planeringsfas om att bygga ett eget chassi.
Tänkte bara höra om det är någon som har lite tips osv.

- Vart finns det aluminiumprofiler till överkomligt pris?

- Vad bör man tänka på vid ett egenbygge?

- Är lite sugen att bygga så jag kan ha vattenkylning, finns det pris på sådan utrustning till överkomligt pris om man tänkt börja med endast kylning av CPU?

Sen har ni nå andra tips eller så är det bara och skriva det. Glömde skriva att jag har tillgång till en del utrustning som kan behövas.

Den mest relevanta hårdvaran jag har i dag;

- i5
- P55A UD3
- GTX 260
-750GB HDD

Tack!

Permalänk
Medlem

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135960999

Sådana använde jag till ett bygge iaf.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Okej tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Schaeffer AG i Tyskland som säljer Aluminium och Plexiglas till rimliga priser: http://www.schaeffer-ag.de/en/news/home.html

Du laddar ned ett program från dom där du kan tillverka dina material själv efter dina behov och sen skickar du iväg din order genom programmet bara, så fixar dom resten. Sen får du helt enkelt en faktura bara och så är det klart.

Ska du hålla på med gravyr också, så gör de det jobbet också.

Beställde nyligen ett par plattor med gravyr på samt stämplingstryck från dom och väntar ivrigt på hur det kommer se ut. Kostade mig bara 20 euro att beställa dessa.
Dock kräver det att du har kunskap om CorelDRAW (vektor) för att din gravyr ska vara acceptabel och att de ska kunna göra det åt dig. Helst ska man sedan spara det i version 8.0 och inte senaste, 14.0, som jag gjorde första gången. Tog ett tag att klura ut vilken version de har.

Trevliga är de också!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UROG
Kan tipsa om Schaeffer AG i Tyskland som säljer Aluminium och Plexiglas till rimliga priser: http://www.schaeffer-ag.de/en/news/home.html

Du laddar ned ett program från dom där du kan tillverka dina material själv efter dina behov och sen skickar du iväg din order genom programmet bara, så fixar dom resten. Sen får du helt enkelt en faktura bara och så är det klart.

Ska du hålla på med gravyr också, så gör de det jobbet också.

Beställde nyligen ett par plattor med gravyr på samt stämplingstryck från dom och väntar ivrigt på hur det kommer se ut. Kostade mig bara 20 euro att beställa dessa.
Dock kräver det att du har kunskap om CorelDRAW (vektor) för att din gravyr ska vara acceptabel och att de ska kunna göra det åt dig. Helst ska man sedan spara det i version 8.0 och inte senaste, 14.0, som jag gjorde första gången. Tog ett tag att klura ut vilken version de har.

Trevliga är de också!

Okej tack, ja jag hade tänkt i fronten ha typ utskärt en Magnum .357 som man kunde ha liksom lysdioder bakom. Tror du de kan sånt också?