Fick ett problem förra veckan, datorn funkade klockrent på kvällen men sen på morgonen datorn efter så fick jag ingen bild på skärmen. Det står bara "there is no signal comming from your computer", jag testade ta ut ett av grafikkorten och testade alla ingångar 4 dvi utag(kör med 2 DELL 2209WA) och har även testat 1 skärm i taget men får samma fel. Jag lämnade då in datorn på felsökning hos inet men de kunde inte hitta några fel alls på datorn och den gick igenom alla deras stresstests osv. Jag har även testat skärmarna tillsammans med en bärbar dator(med vga uttaget dock) och då funkar skärmen felfritt. Någon som har en aning om hur man kan lösa problemet för tydligen så funkar grejjerna var för sig men inte tillsammans.
Min dator har väljande speccs
Intel Core i5 750, 2.66GHz
XFX GeForce GTX 275 896MB XXX x2
1TB Western Digital Caviar Black SATA II
500GB Western Digital Caviar Black SATA II
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DOMINATOR GT DHX
Asus P7P55D EVO
Corsair HX 750W 80+
Fortfarande samma problem, fortsatt leta efter lösningar men jag kan verkligen inte komma på vad som skulle vara fel. De som är så konstigt är att allt tydligen funkar för sig själv men helt plötsligt inte tillsammans. Kan de vara nått mjukvarufel som är orsak till att skärm och dator inte längre vill kommunicera ?
Jag sitter nu på datorn med en annan skärm och då funkar de som de ska, såfort jag stoppar in den gamla skärmen så slutar båda fungera. Jag har testat den skärmen på en annan dator där de funkat utan problem så de verkar ju som att just denna skärm och dator inte vill funka ihop, nån som har någon aning vad de kan bero på och hur man kan lösa de-