Batman: Arkham Asylum grapple hook bugg? (PC)

Permalänk
Medlem

Batman: Arkham Asylum grapple hook bugg? (PC)

Tja!
Köpte Batman: Arkham asylum till PC för en stund sen och har nu klarat typ 39% utav detta fantastiska spel! xD

Hur som helst... Är vid stället när man går vidare från Abandoned Chamber och ska grapple hooka sig upp till en ventilations trumma och klättra ut till där två fånga står och sparkar på en vakt, men då börjar mina problem! D:

Jag går dit och väntar på att "F" knappen ska visas vid kanten så att man kan skjuta sig upp, men inget händer! Hadde samma problem i The Batcave när man precis fått sin Batclaw, men då gick jag tillbaka en bit och kollade omkring, och när jag kom tillbaka så fungerade det.

Nu fungerar verkligen ingenting. Varken att gå omkring och testa från olika vinklar, gå ut ur rummet och in igen, har testat att starta om ett X antal gånger etc etc... Börjar bli frustrerad då jag verkligen älskar detta spel och vill fortsätta spela och då det inte finns någon annan väg runt! T_T

Hur som haver... någon som har någon aning om vad fasen som kan vara fel? D:

Mvh:// Hampus

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk
Medlem

har du prövat ladda en tidigare save?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

Finns en del buggar med kroken, jag lyckades hamna utanför banan flera gånger.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Testpilot

*Tråd upplåst*

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
har du prövat ladda en tidigare save?

hmm... hur då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns en del buggar med kroken, jag lyckades hamna utanför banan flera gånger.

haha, jaa, hamnat utanför banan ett antal gånger jag själv! xD
Vid stället jag är vid nu så kan jag skjuta mig iväg jättelångt. kommer till en modell med fyra armar som svävar över en svart plattform...

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk
Medlem

ingen annan som har någon aning? :S

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk
Medlem

Här diskuteras samma problem, pröva kolla om du hittar nått!

http://www.gamespot.com/pc/action/batmanarkhamasylum/show_msg...

annars kan du väll pröva googla efter "batman arkham asylum grapple hook problem" eller liknande, har inget riktigt svar på detta!

Dom flesta ställen skyller på pirat kopior eller dåligt kopierings skydd.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510