Vilka "webbaserade" spel spelas nu?

Permalänk
Medlem

Vilka "webbaserade" spel spelas nu?

Undrar vilka spel som folk numera spelar som man endast behöver en webbläsare för, t.ex. Planetarion och Utopia. Tycker det är ganska kul med sånna spel, speciellt Planetarion, men det känns som att det är inte så många som spelar det längre...

Någon som har tips på liknande?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

sitter fortfarande och lirar ogame.
ogame.se universum 1 lirar jag i

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Haven and Hearth! \o/

en lättare version av Wurm online

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till en liten beskrivning om vad spelet går ut på

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Runescape är ju gigantiskt och har ett riktigt trevligt community. Dock så började det ju gå utför för ett tag sen så då tröttnade jag.

Permalänk
Medlem

sweclockers.com är ett ganska roligt webbaserat spel

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Planetarium och Utopia körde jag en massa långt tillbaka i tiden
Och lite earth 2025 och en del annat liknande.
Lite skoj att denna tråden kommer nu, några gamla vänner från den tiden försöker att återskapa vår klan nu

Permalänk
Medlem

Synd att Utopia inte är så populärt längre men antar att det blev för komplicerat för de flesta. Fick ju ha externa program för att någorlunda lyckas i det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

mma tycoon
www.mmatycoon.com

Gillar du mma älskar du troligtvis detta lir

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Synd att Utopia inte är så populärt längre men antar att det blev för komplicerat för de flesta. Fick ju ha externa program för att någorlunda lyckas i det.

Spelade detta för många år sedan och har börjat nu igen. Tycker det är jättekul Drygt 8000 som spelar aktivt skulle jag gissa. Det enda som man brukar använda är ett litet program som heter utopia angel men visst klarar man sig utan det.

Börja lira det!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Synd att Utopia inte är så populärt längre men antar att det blev för komplicerat för de flesta. Fick ju ha externa program för att någorlunda lyckas i det.

Lirade det mycket förut men har inte gjort det på flera år då jag inte hade tid längre när man jobbar och att jag bara kan köra fullt ut med väckarklockan mitt i natten.

Min roligaste runda tror jag var den då jag blev nukad till grunden fem gånger. Det visade på hur farlig man var hehe. (inte för att jag försökte bli nukad utan bara blev vald till primary target flera ggr i flera krig...)

Länge leve FORCE!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

setrak.se

Kanske har hört talas om Ecrana som lades ner för flera år sedan. Han som skapade det har gjort ett nytt spel

Visa signatur

Mainburken: P67A-GD55 - Intel 2500k kyls med Corsair A50 - 2xGigabyte HD 6950 1GB OC - Corsair XMS3 8GB 1333MHz - Corsair GS800 - Corsair R500

"HTPC" ASRock 970 extreme4 - 1090T BE kyls med CM 212+ PnP - Asus HD 6870 DirectCU - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz - Corsair TX 650 - CM 690

Permalänk
Medlem

Oj, Utopia flashbacks...Upp mitt i natten och anfalla tillsammans med folk från hela världen med minutprecision. Kul!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

travian och ikariam

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Spelade detta för många år sedan och har börjat nu igen. Tycker det är jättekul Drygt 8000 som spelar aktivt skulle jag gissa. Det enda som man brukar använda är ett litet program som heter utopia angel men visst klarar man sig utan det.

Börja lira det!

Nja, ifall man vill kunna vara precis med sina attacker så är angel nog ett måste.

Tror inte jag orkar lära mig vilken klass och ras som är flavour of the month heller. Hade samma problem some IceDread förövrigt, blev alltid primary target för jag gillade att stacka massor med mark, sen fick man hur jävla mycket donationer som helst efter kriget, hehe.

Permalänk

http://www.gomultiplayer.org
Is a multiplayer site u can go to with your browser, it's a good game called carl's towerdefense Check it out!

Det är en najs sida! ju fler som spelar, desto roligare!

Permalänk
Medlem

ikariam, sweclockers har en allians där:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Hedersmedlem

Jag spelar Runescape ibland och tycker att det är ett riktigt roligt spel, men många intressanta människor att prata med och framför allt väldigt fina quester. Nu i fjol anställde företaget bakom Runescape dessutom en svensk som stödjer svenska spelare i spelet och med en liten svensk forumdel i deras officiella forum.

Permalänk
Medlem

Spelade Utopia nu senast i drygt en Age, var riktigt kul att komma tillbaks.

Tyvärr dras det med mycket serverproblem och det är väldigt ofta det tar upp emot minuten att ladda en sida - alltså ganska frustrerande.

Men skoj, ja det var det Slutade dock pga. jag av anledningar irl inte kunde gå upp mitt i natten längre

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden eftersom jag fortfarande letar efter ett textbaserat browserspel i stil med www.planetarion.com och utopia. Några fler tips? Ser helst att det antingen är fantasy - som utopia typ, eller framtid - som planetarion. Och bara krigsspel inte typ runescape o.s.v.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!