Permalänk
Robot

Rejält datorbord :)

Letade länge efter ett rejält datorbord men hittade inget som jag gillade så det var bara att bygga ett
Några golvbrädor från logen användes och det gick åt några slip papper för att få ytan bra.
En bräda klöv jag på mitten och gjorde en hylla ovanför bordet.
Allt målades med trä-panellack från ÖoB (teak).
Ser ut som om virket kommer från regnskogen hehe.
Jag är riktigt nöjd med resultatet

Besök albumet: Rejält datorbord av chevynova

Permalänk
Medlem

ladda upp bilder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monarchy
ladda upp bilder

du VET att bilderna inte kommer upp samtidigt som tråden/albumet?

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Citat:

ladda upp bilder

Hur svårt är det att vänta nån minut till? Tar bra med tid att komprimera och ladda upp bilderna...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Nej trodde man gjorde det samtidigt, men tydligen inte

Permalänk
Medlem

Såg väldigt kraftigt ut!

Permalänk
Medlem

Ser ut att tåla ett ton.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Jo dom bilderna som jag tog först var för stora så jag tog nya ...trodde att det var som på andra forum/gallerier att bilderna skalas ned om dom är för stora.
Ska lägga in bilder av bättre kvalitet på ett annat galleri......fast på dom syns dammråttorna .....blir o redigera

Visa signatur

Asus M4N82 Deluxe | AMD Phenom II-X4 940 BE | 4 GB 1066 MHz RAM | 2xmsi gtx260 | cooler master cosmos | corsair 750w psu |windows 7 ultimate|samsung 2233rz

Permalänk
Medlem

Väldigt fint!

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk

Riktigt snyggt! Skulle passa fint i mitt rum om det inte var vinklat.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Gillat! vad säger du är det för golvbräder? måste ju kosta kjortan om man köper det?

Permalänk

snyggt..

kunde inte heller hitta ett datorbord, men jag byggde bara med en bänkskiva från ikea.. ^^
2.7 meter datorbord här hemma n.

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt som bara den, men jag tycker att ytan ser ojämn och skrovlig ut är den det?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

fin fint!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Fy fan va mulligt! Jag gillar det starkt, att det är skrovligt och ojämnt gör ju ingenting det är bara snyggt. Får tillbaka barndomsminnen från en släktings stuga ute i skogen=)

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Avstängd

Nice vill ha :D:D:D:D

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

sweclockers hittills grymmaste dator bord.

Permalänk
Medlem

Mysigt

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

WOTLK CE! me like!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Skön retrokänsla, nu är det bara en sån här lampa som fattas.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ser fint ut!

Dock vore det kul med lite specs på datorn och bilder tycker jag!

Mvh,

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala

http://img.alibaba.com/photo/242360631/Quality-Banker-table-l...

Fast inte med grön skärm!

Permalänk
Avstängd

Riktigt fint En aning skrovligt men det går att fixa genom att lägga något under musmattan om det behövs men annars riktigt fint

Är du snickare eller var detta bara ett litet hobby projekt?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumnus
Riktigt fint En aning skrovligt men det går att fixa genom att lägga något under musmattan om det behövs men annars riktigt fint

Är du snickare eller var detta bara ett litet hobby projekt?

Kul att det uppskattas
Nej jag e bara hobby snickare
Fixade detta under några dagar på semestern ...men man har ju fått en del inspiration av forum/tidningar mm
Vore fint med en tråd där folk visade upp sina datorbord ....finns nog gott om snygga lösningar .....ett o annat skräckexempel finns nog oxå hehe

Visa signatur

Asus M4N82 Deluxe | AMD Phenom II-X4 940 BE | 4 GB 1066 MHz RAM | 2xmsi gtx260 | cooler master cosmos | corsair 750w psu |windows 7 ultimate|samsung 2233rz

Permalänk
Citat:

Gillat! vad säger du är det för golvbräder? måste ju kosta kjortan om man köper det?

Jo köper man dom så kostar det nog några tusen från någon bondsåg
Men ja hade ju dom (blev över när jag rev en del inne i logen)så det var ju bara färg, lim och skruv som kostade:)
Sen måste man ju ha en såg som klarar 70mm (köpte ny cirkelsåg).
En bunt slip papper går oxå åt.
ca:15timmars jobb varav 1timme för att konka in bordet från garaget hehe
Väger ett par tre kilo mer än ett ikea datorbord o detta är inte lika demonterbart hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala

http://img.alibaba.com/photo/242360631/Quality-Banker-table-l...

Fulaste lampan jag sett på riktigt länge, verkligen äckligt, skulle ha svårt att lita på en person som med flit har en sådan lampa.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

åhh,, världens snyggaste chassie!! kan inte skiljas från mitt så de står sidan om mitt 800D dock tomt:D ögon godis!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Fulaste lampan jag sett på riktigt länge, verkligen äckligt, skulle ha svårt att lita på en person som med flit har en sådan lampa.

i lol'd

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
åhh,, världens snyggaste chassie!! kan inte skiljas från mitt så de står sidan om mitt 800D dock tomt:D ögon godis!

Tyst är det oxå ......lätt att ta bort sidorna ....får plats med det mesta..ja e nöjd

Visa signatur