Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
har han hotat dig för att få sina pengar för auktionen?

Vet inte om jag sak kala det för hot.
men mjo.. han har ju sagt "betalar du inte kommer jag anmäla dig"

på sätt & vis är det ju ett hot, men inget olagligt ?

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Avstängd

Herre gud. Säg att du blivit av med pengarna eller något och tyvärr inte kan betala. Säg att du är ledsen men att det är så det är och du inte kan betala.

Ingenting kommer hända mer än att du antagligen får ett minusomdöme. I absolut värsta fall får du en varning eller stängs av av Tradera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
Vet inte om jag sak kala det för hot.
men mjo.. han har ju sagt "betalar du inte kommer jag anmäla dig"

på sätt & vis är det ju ett hot, men inget olagligt ?

oki,i värsta fall kommer kommer han nog göra det,men inget kommer att hända till 99.9%.
va lugn,men som sagt betala kostnaderna,de visar att du är schysst.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
Herre gud. Säg som det är att du blivit av med pengarna eller något och tyvärr inte kan betala. Säg att du är ledsen men att det är så det är och du inte kan betala.

Ingenting kommer hända mer än att du antagligen får ett minusomdöme.

Om det nu är så.. så tänker jag vara ärlig i alla fall.
men han har sagt att han tänker anmäla mig till tradera som sedan kommer "tvinga" mig att betala för varan.

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

Permalänk
Citat:

men han har sagt att han tänker anmäla mig till tradera som sedan kommer "tvinga" mig att betala för varan.

tradera kan inte göra något sådant,enda är att du kan få minus och avstängd som ja aldrg tror att du kommer att bli.inte om du endast har gjort denna tabben.
han kan bara hoppas att du betalar.
tänk på dom som blir lurade av säljare och har betalat som inte får någon vara,som absolut polisanmäler,vet inte men som ja har hört så kan inte polisen göra mycket,finns väl kanske undantag dom som har lurat så många dom kan typ,som har åkt dit.(om ens någon har åkt dit)

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tradera kan inte tvinga dig så låt honom göra det.

De enda tradera kan göra är att varna dig eller stänga av ditt konto.

Antagligen får du en varning eller tillsägelse.

Permalänk

Hejsan!
Jag säljer massvis med grejjer på Tradera, och köper för den delen.
Bara för att man har köpt en vara, får man då inte sälja den?
JAg har köpt telefoner förut på tradera som jag ångrade mig eftersom jag inte tyckte om menyerna osv, inget fel på dom.
Du borde fråga säljaren varför han/hon säljer den så nära inpå om du är orolig. Att bara ignorera tycker jag är dålig stil utav dig som köpare, tänk på att säljaren åker på en ganska dryg avgift när du har vunnit men backar ur. I min mening så är det ren stöld från din sida då han /hon förlorar pengar på det. Hör av dig till säljaren, fortsätter du vara nojjig så backa då ur, men betala i sådant fall hans utgifter. Det tycker jag är det enda rätta.

Och när det gäller kontraktet så kommer du nog inte kunna polisanmälas för det, möjligtvis få negativt omdöme och/eller stängas av från Tradera i x dagar.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Det är bara att betala enligt mig. Du har misstankar om säljaren bara för att han säljer varan som har tidigare köpt på tradera? Vad spelar det för roll om han säljer vidare den där eller privat? Om han hade köpt den privat och sen säljer den vidare på tradera då, hade du köpt den då? Jag förstår inte skillnaden...

Innan det här ballar ur helt, kontakta honom och säg precis som du tänker så kanske du kan rädda detta. Sen betalar du varan och står ditt kast. Har han många bra omdömen så har han nog rent mjöl i påsen.

Du kan ju sätta dig in i hans situation, han förväntar sig att de som bjuder på vara skall betala och som fler skriver, han går minus på ditt strul och det är vääl verkligen inte nice på något sätt från din sida. Hade jag jobbat på tradera skulle jag stänga av dig direkt om du inte betala för en vara du bjudit på.

Som sagt, greja till det här nu innan du har en anmälan på dig så du kan gå ur det här med rent samvete. Annars har du inte bara blåst honom på en affär och ödslat hans tid, du har även stulit vad det kostar honom att sätta ut varan (det han får betala till tradera för varan).

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hayze
Det svarade du ju på själv i ditt först inlägg

Det du kan göra som någon annan sa är att prata med säljaren och säga att du är osäker
på hans vara eller hur seriös han är samt betala hans kostnader.
Har själv gjort det en gång med ett grafikkort när jag fick en "obehaglig" känsla av att säljaren
inte var seriös så det var bara att pynta han 100 eller 150 spänn så va det löst...
Men inget blir ju bättre av att bara strunta i det, då framstår ju du bara som en mupp...

Säljaren får ju tillbaks sina pengar ifall han krediterar sina avgifter som auktionen kostat ifall köparen drar sig ur efter vunnen auktion. Så du har betalat han onödiga pengar. Men visst du kanske inte ville ha dåligt omdöme så du gav bort 100-150 kr(lol?)? Har själv varit i samma sits fast där förklarade jag kreditering för säljaren och kom överens den vägen utan att lämna dåliga omdömen på varandra.

Kreditering(TRADERA)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adriankarlsson
Att bara ignorera tycker jag är dålig stil utav dig som köpare, tänk på att säljaren åker på en ganska dryg avgift när du har vunnit men backar ur.

Läs traderas regler innan du vräker ut dig saker som inte är sanna!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är bara att betala enligt mig. Du har misstankar om säljaren bara för att han säljer varan som har tidigare köpt på tradera? Vad spelar det för roll om han säljer vidare den där eller privat? Om han hade köpt den privat och sen säljer den vidare på tradera då, hade du köpt den då? Jag förstår inte skillnaden...

Innan det här ballar ur helt, kontakta honom och säg precis som du tänker så kanske du kan rädda detta. Sen betalar du varan och står ditt kast. Har han många bra omdömen så har han nog rent mjöl i påsen.

Du kan ju sätta dig in i hans situation, han förväntar sig att de som bjuder på vara skall betala och som fler skriver, han går minus på ditt strul och det är vääl verkligen inte nice på något sätt från din sida. Hade jag jobbat på tradera skulle jag stänga av dig direkt om du inte betala för en vara du bjudit på.

Som sagt, greja till det här nu innan du har en anmälan på dig så du kan gå ur det här med rent samvete. Annars har du inte bara blåst honom på en affär och ödslat hans tid, du har även stulit vad det kostar honom att sätta ut varan (det han får betala till tradera för varan).

nu gick du väl lite väl hårt fram?
pengar är pengar...

va med när en på tradera lurade 100 tals personer med auktioner som gick ut samtidigt ,och jag bjöd på en vara som ja vägrade betala,för ja ville ha bild på varan me hans alias och han hade ingen kamera sa han,(hade flera som han sålde på tradera) ja va nojjig efter vinnande budet att nått var fel samma som zalkan.
ja citerar va han skrev i sista mailet "ja förstår dig att du inte vill betala,det är alla bedragare på tradera som förstör för oss ärliga" sen stack han utomlands med rätt mycket pengar,polisen kunde inte göra nått :S

Visa signatur

Permalänk

Men om han har skrivit i beskrivningen för varan att den är hel och fungerar, och det visar sig att den är trasig, då är det ju han som har gjort fel och då kan du väl kräva att du vill ha tillbaka pengarna. Men nu när du inte har betalat så fungerar det ju inte.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

Internetgirot är lösningen !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Internetgirot är lösningen !

Nej!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Men om han har skrivit i beskrivningen för varan att den är hel och fungerar, och det visar sig att den är trasig, då är det ju han som har gjort fel och då kan du väl kräva att du vill ha tillbaka pengarna. Men nu när du inte har betalat så fungerar det ju inte.

Jag håller med här. Även fast han köpt den tidigare och inte är nöjd med den så gäller fortfarande den beskrivning som köparen valt att bjuda på. Så det som skett här är ingenting att få kalla fötter av. Bara pröjsa.

För mig låter det som att köparen märker nu att den kommer få pröjsa mer för varan än vad den köptes för och har ingen lust att fullfölja.

Oturen är en kombination av taskig research och för ivrig budgivning. Båda skyldigheterna ligger hos köparen.

/s

EDIT: Läser nu att varan blev 1500kr billigare. Då får jag helt enkelt gratulera. Pröjsa och var glad.

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Rekordmedlem

Det här handlar helt om att bryta ett ingånget köpeavtal, köparen "tror" det kan vara fel på varan, han vet inte om det är något som avviker från förväntat skick, utan han vill bara backa ur köpet, utan att ha undersökt varan om jag fattat rätt. Även om det här polisanmäls så kommer det nog inte att hända nått om inte säljaren håller på med något bedrägeriförsök, men så verkar ju inte vara fallet, att dra det här till domstol privat är dyrt, och säljaren eller köparen kommer troligen inte att starta en rättsprocess för kontraktsbrott.
Jag hävdar att köparen gör fel i det här fallet, men juridiskt kommer troligen inget att hända, bara 2 personer som blir sura på varandra och ev omdömen /avstängning på tradera.
Personligen tycker jag det är ett lika bedrägligt beteende att låtsas köpa saker man inte ämnar köpa som de normala bedrägerierna.
Som säljare blir man förbannad på den som förstör en affär genom att tränga undan seriösa köpare och sedan inte fullfölja.
Så utan sakliga skäl att inte fullfölja så har köparen gjort fel, varför inte undersöka varan för att veta om den är i annat skick än man kan förvänta?

Är man osäker bör man se till att undersöka det man är intresserad av, eller så chansar man, men då inte med pengar man inte har råd att förlora!

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Står man inte för sina bud har man inget på Tradera att göra. Finns inget värre än de som bjuder och sen inte betalar.

Men givetvis om man misstänker att något inte står rätt till får man ta och förklara sig och sedan komma överens med säljaren. Säljaren kan utan kostnad lägga upp samma auktion igen utan att betala avgifterna för den första om man kontakar Tradera via deras formulär och uppger det gamla respektive nya auktionsnumret.

Men har man bjudit och bara ångrar sig så har man som sagt inget där att göra och jag hoppas dessa användare blir avstängda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Ja, det är som att säga "jag köper den här varan för X kronor". Ni har då ett avtal. Vad säljaren gör om du inte vill betala vet jag inte.

Tänk på att tradera tar hutlösa avgifter på dyra varor. Hade en auktion för en dator. Den gick för 3500 men köparen hade ångrat sig. Det enda jag fick var en faktura på 150 kronor, från tradera. Är du en schysst betalar du i alla fall den avgiften.

om köpet inte går igenom så kontaktar du tradera på deras support mail

lägger upp auktionen igen och ger dom gamla och nya auktionsnummret
så skriver dom av auktionskostnaden för auktionen som inte gick igenom

missade att personen ovan redan skrivit detta

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Otroligt dålig stil att inte betala och hålla sig undan. Ett avtal är ett avtal, och rent juridiskt har han rätt att gå till domstol med rätten på sin sida. Troligtvis kommer detta aldrig hända, men ändå. Att han just köpt varan spelar väl mindre roll, han kanske gjorde ett klipp och ville tjäna en hacka. Många gör så på Tradera.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Otroligt dålig stil att inte betala och hålla sig undan. Ett avtal är ett avtal, och rent juridiskt har han rätt att gå till domstol med rätten på sin sida. Troligtvis kommer detta aldrig hända, men ändå. Att han just köpt varan spelar väl mindre roll, han kanske gjorde ett klipp och ville tjäna en hacka. Många gör så på Tradera.

Det är väl endån inget klipp att köpa en vara, sen lägga ut den ett par dagar senare & inte äns tjäna nått på de ?

jag vann auktionen för ca 1500kr mindre än vad _han_ köpt den för ( på tradera)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Först och främst en kommentar till de som säger att det bara är att lägga ut på nytt. Ja, du som säljare kan slippa avgiften om du lägger ut den igen. Men det är samtidigt ett jäkla irritationselement då du inte är säker på att du får lika bra bud igen. Jag har råkat ut för det och vid den auktionen fanns det flera budgivare som följde med varandra upp. När jag sedan fick starta om auktionen så hade dessa andra budgivare troligtvis bjudit på andra objekt och slutsumman blev klart lägre än första auktionen.

Så att bjuda för att sen efter auktionen slutförds ångra sig är jäklig dålig stil.

Om man läser vad du först skrev så gick du in och kollade omdömmen EFTER du bjudit och vunnit. Det är väl i sig ganska klantigt?

Om du nu är osäker på att varan han säljer (har jag missat något inlägg där du berättar vad det är?) så be att få använda dig av Payson med betalgaranti. Alla system går att missbruka men med betalgaranti så måste du iallafall godkänna varan innan du ger ok att släppa pengarna. Se då till att dokumentera när du får varan (film, foto) och ha ett vittne så att om det är problem så har du nbra med dokumentation för Payson.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Säljaren får ju tillbaks sina pengar ifall han krediterar sina avgifter som auktionen kostat ifall köparen drar sig ur efter vunnen auktion. Så du har betalat han onödiga pengar. Men visst du kanske inte ville ha dåligt omdöme så du gav bort 100-150 kr(lol?)? Har själv varit i samma sits fast där förklarade jag kreditering för säljaren och kom överens den vägen utan att lämna dåliga omdömen på varandra.

Kreditering(TRADERA)

Läs traderas regler innan du vräker ut dig saker som inte är sanna!

Och du har inte tänkt på att kanske säljaren inte kan starta om auktionen och inte heller lämna negativt omdöme eftersom han/hon riskerar få hämndomdöme?För att få avgifterna krediterade måste säljaren antingen lägga in annonsen igen eller lämna negativt omdöme på köparen annars blir det ingen kreditering av traderas sida

Permalänk
Medlem

Har själv sålt en vara på tradera där köparen inte hörde av sig eller betalade in, enda som hände var att jag lämna dålig omdöme att personen inte betalade, la upp varan på nytt och tänkte inte mer på det, sen att den såldes för det dubbla när jag la upp den igen klagar jag inte över

Men vad regler och personer i sig kan göra mot en vet jag tyvärr inte.

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har även läst i sweC klistrade tråd om konsumenträtt -> Ångerrätt.

där står det att man kan avbryta alla köp inom 10 dagar ( tror jag det var)

Men det har gått mer än tio dagar..

Du tänker kanske på ångerrätt, men den appliceras endast på köp från näringsidkare och inte mellan privatpersoner.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moloch
Och du har inte tänkt på att kanske säljaren inte kan starta om auktionen och inte heller lämna negativt omdöme eftersom han/hon riskerar få hämndomdöme?För att få avgifterna krediterade måste säljaren antingen lägga in annonsen igen eller lämna negativt omdöme på köparen annars blir det ingen kreditering av traderas sida

Var det inte meningen att han skulle sälja den från början? Då ser jag inga problem med att lägga upp den igen. :S

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn Endre
Först och främst en kommentar till de som säger att det bara är att lägga ut på nytt. Ja, du som säljare kan slippa avgiften om du lägger ut den igen. Men det är samtidigt ett jäkla irritationselement då du inte är säker på att du får lika bra bud igen. Jag har råkat ut för det och vid den auktionen fanns det flera budgivare som följde med varandra upp. När jag sedan fick starta om auktionen så hade dessa andra budgivare troligtvis bjudit på andra objekt och slutsumman blev klart lägre än första auktionen.

Så att bjuda för att sen efter auktionen slutförds ångra sig är jäklig dålig stil.

Om man läser vad du först skrev så gick du in och kollade omdömmen EFTER du bjudit och vunnit. Det är väl i sig ganska klantigt?

Om du nu är osäker på att varan han säljer (har jag missat något inlägg där du berättar vad det är?) så be att få använda dig av Payson med betalgaranti. Alla system går att missbruka men med betalgaranti så måste du iallafall godkänna varan innan du ger ok att släppa pengarna. Se då till att dokumentera när du får varan (film, foto) och ha ett vittne så att om det är problem så har du nbra med dokumentation för Payson.

/B

Jag kollade först på personens omdömen som var bra.
så jag började bjuda på objektet.
när jag väl vunnit så tog jag mej en närmre titt utav ren nyfikenhet.
Då fick jag syn på att han bara för några dagar sedan vunnit den auktionen för _1500kr_mer.
alltså gick han back 1500kr.
därav blev jag väldigt orolig.

Visa signatur

Permalänk

Köp varan , sen raderar du ditt tradera konto för all framtid, du har inget där att göra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag kollade först på personens omdömen som var bra.
så jag började bjuda på objektet.
när jag väl vunnit så tog jag mej en närmre titt utav ren nyfikenhet.
Då fick jag syn på att han bara för några dagar sedan vunnit den auktionen för _1500kr_mer.
alltså gick han back 1500kr.
därav blev jag väldigt orolig.

Har du missat att Tradera är en auktionssajt? Vet du inte vad en auktion är? Man får vad de som bjuder är villiga att betala!
Att bjuda, vinna och inte betala för att du tror något är inte hållbart och omoraliskt. Du bryter dessutom mot regler som du godkände iom att du registrerade dig.
Misstänker du falskspel får DU anmäla säljaren till Tradera isf.

Med din paranoia tycker jag du ska hålla dig borta från säljsajter på internet och endast handla varor där du kan titta på saken i förväg. Det blir nog lugnast både för dig och alla presumtiva säljare där ute i cyberrymden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Skit i det, inget händer förutom du får ett negativt omdömme.

Jag har varit med om oseriösa säljare väldigt ofta, så något bindande avtal kan dom torka sig i arslet med.

Har vunnit auktion och har försökt ta kontakt men inget, sen har dom antingen försvunnit helt eller lagt upp varan igen för högre utrop.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Skit i det, inget händer förutom du får ett negativt omdömme.

Jag har varit med om oseriösa säljare väldigt ofta, så något bindande avtal kan dom torka sig i arslet med.

Har vunnit auktion och har försökt ta kontakt men inget, sen har dom antingen försvunnit helt eller lagt upp varan igen för högre utrop.

Men det är inte omoraliskt eller något som bryter mot reglerna som man accepterar när man skapar kontor hos tradera då?
Bara för att man själv har blivit utsatt för det betyder ju inte det att det är rätt och att man själv ska bete sig som skit eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow

Tradera registerar personnummer så det kan vara svårt att skapa ett nytt konto, baserat på om de kollar upp om alla andra uppgifter matchar.

hur många sec tar de att fixa ett annat personnummer att skriva in där tror du:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra