Datumfel ställer till problem för Playstation 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Vänta med detta - mycket möjligt att det bli ett recall resultat här vilket betyder att även konsoller där garantin utgått kommer fixas av Sony.

Jo, haft det i baktankarna att detta kan kanske hända. Tack för headsup iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Det som är ännu roligare är att Sony är ena slappa jävlar när det kommer till support, vilket Microsoft inte är.

Sen så för att göra det ännu roligare (jodå) är att PS3 har faktiskt problem den också (nähe?), mera exakt Yellow Light Of Death, överhettning och nästintill obefintlig bakåtkompatibilitet.

Kalla mig för en 360-fanboy nu om ni så tycker, men det ger jag fan i.

PS3 har sina brister medans 360 har sina Tadaah. Sen om överhettning, händer väl bara när man har dålig luftflöde i rummet? eller t.ex. slänger PS3/360 i skåpet och börjar spela. Råkade göra det vid början, fläktarna började skrika typ xD lät inte trevligt iaf

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelxi
Jo, haft det i baktankarna att detta kan kanske hända. Tack för headsup iaf.

PS3 har sina brister medans 360 har sina Tadaah. Sen om överhettning, händer väl bara när man har dålig luftflöde i rummet? eller t.ex. slänger PS3/360 i skåpet och börjar spela. Råkade göra det vid början, fläktarna började skrika typ xD lät inte trevligt iaf

Slänger man in en konsol/dator i ett tättslutet skåp ska man inte ha varkendera överhuvudtaget.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Haha Failstation! Verkligen lyckat att sabba för alla gammla PS3or. Bra jobbat Sony det är just därför man aldrig köper er skit.

Men med handen på hjärtat så hadde jag en ps3a i 24h tacka Elgiganten för öppetköp.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Slänger man in en konsol/dator i ett tättslutet skåp ska man inte ha varkendera överhuvudtaget.

Heheh, sant men ser inte snyggt ut med massor sladdar o konsoll på golvet. Har tv-bänken skåp lägger man ju in den där så länge o tar ut den när den ska användas.. fast man kan va lat ibland.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doctor Pepper
Vad snackar du om? Min 60gigare, köpt på game här i Sverige har bakåtkompatibilitet.

Det är en skaplig skillnad på hårdvarubaserat stöd som resten av världen fick och den dåliga mjukvarubaserade som vi i Europa fick ett kort tag. Därav hans formulering.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att Sonys Ps3 operativsystem är ett av dem bästa jag har använt, de har ALDRIG KRASHAT, helt underbart stabilt o snabbt. Framförallt gillar jag funktionen då man kan kolla på bilder, går riiiiktigt snabbt att bläddra !!

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Måste flika in något..

Varför all pajkastning om vilken konsol som är bäst osv..?

Jag vet inte vad ni gör för speciellt med era konsoller, men jag spelar spel. Jag menar, jag köpte den konsollen som de flesta av mina vänner hade (var inte tidigt ute) för att kunna spela med/mot dem. Vännerlista och spel prioteras för mig på en konsol, resten av allt lull sköter datorn/htpc'n.
Nästa konsolsläpp så kanske det blir ifrån Microsoft för min del..
även om jag nog köper mig en 360 snart för spela 2 spel

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det är en skaplig skillnad på hårdvarubaserat stöd som resten av världen fick och den dåliga mjukvarubaserade som vi i Europa fick ett kort tag. Därav hans formulering.

Fast jag tycker själv att bakåtkompatibilitet är lite onödigt. Om man nu har så himla många spel till PS2 så har man väl troligen en PS2:a att spela på?

Jag har både PS2 och PS3 (60GB med bk), och använder respektive konsol till spel för respektive konsol.

Sluta whina och använd era stackars(uppenbarligen bortglömda) PS2:or!

Min PS3 har råkat ut för ett par missöden. En gång så startade den om sig utan förvarning, och en annan gång kraschade ett spel, vilket fick lite felmeddelanden att visas, för att sedan startas om.

Fast dagens missöde klarade den!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Är det inte lite underligt att det bara påverkar äldre maskiner? Det verkar ju nästan som om de har känt till problemet, åtgärdat det i slim versionerna och sedan glömt det, alternativt hoppats att ingen skulle märka det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Jag älskar spel, oavsett format. Ett bra spel är ett bra spel! Äger merparten av alla konsoler som släppts i Sverige sedan mitten av 80-talet. Alla har sina fördelar och nackdelar, men så är det med allt.

Sörjer fortfarande SEGA och dammar ömt av min Dreamcast varje gång jag är hemma.

Fick en leverans med både spel och tillbehör till PS3:an idag, vad kan man göra åt det. Det blir lite extra kärlek till PC:n helt enkelt.

Må väl,

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Fast jag tycker själv att bakåtkompatibilitet är lite onödigt. Om man nu har så himla många spel till PS2 så har man väl troligen en PS2:a att spela på?

Jag har både PS2 och PS3 (60GB med bk), och använder respektive konsol till spel för respektive konsol.

Sluta whina och använd era stackars(uppenbarligen bortglömda) PS2:or!

Det fanns ett par fördelar, uppskalning av spelgrafiken bland annat. Min PS2 låter mer än min PS3, som heller inte den är nämnvärt tyst. För mig kvittar det lite i vilket fall, PS1-stödet som åtmiinstonde finns kvittar för mig som bara har kvar NTSC-US/JP spel. Xenogears på PSN, tack?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Är det inte lite underligt att det bara påverkar äldre maskiner? Det verkar ju nästan som om de har känt till problemet, åtgärdat det i slim versionerna och sedan glömt det, alternativt hoppats att ingen skulle märka det.

Killswitch engaged?
Rätt udda helt klart. Något jag funderat lite på under dagen är om detta skulle kunna vara avsiktligt, trots allt, systemen som verkar påverkas är de som tydligen har knäckts för homebrew vad jag förstått.

En tanke som slog mig bara, jag har svårt att tro att ens Sony skulle vara så pass hårda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Rätt udda helt klart. Något jag funderat lite på under dagen är om detta skulle kunna vara avsiktligt, trots allt, systemen som verkar påverkas är de som tydligen har knäckts för homebrew vad jag förstått.

En tanke som slog mig bara, jag har svårt att tro att ens Sony skulle vara så pass hårda.

Tycker att det känns lite udda att bara vissa äldre konsoler drabbats. Min gamling klarade sig t ex. Eller man kunde inte använda PSN, men tidsinställningen var korrekt.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

och PSN, trophies och datum fungerar igen.

ett fyrfaldigt leve för Sony som satt på sitt feta arsle och hoppades att problemet skulle lösa sig självt. ni hade tur denna gången.

låt det inte hända igen bara är ni snälla.

Permalänk
Medlem

Nu funkar allt även för mig. Fast mina teman var fortfarande "corrupted data" fast det går ju bara tanka hem igen ^^

Det som var mest fascinerande var dock att datumet var ställt till den 29 april 2020 när jag startade upp den igen >>

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurai
Det som var mest fascinerande var dock att datumet var ställt till den 29 april 2020 när jag startade upp den igen >>

för mig var det 29 mars 2010...
har hört från massa människor som fått olika datum.

Permalänk
Medlem

Hoppas Sony slänger upp några roliga spel på PSN billigt för all sveda och verk.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Fallout verkar funka som det ska nu, men jag kan inte handla på Playstation store! Har inte ändrat mitt kort eller nåt sånt men ändå säger Playstation Store att kortuppgifterna är fel. Har provat ett otal gånger men med samma svar varje gång.

Förresten, är det någon som vet ifall Sony har nån kundsupport man kan ringa, inom Sverige?

Permalänk
Medlem

Förklarar varför videozone helt plötsligt slutade fungera, hjälpte inte att ominstallera. Allt annat har fungerat.