SweClockers drop!

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
köpte från g2play, limited edition för 370kr. Fick alla koder samt redmeer koden. Tankar för fullt. Priset på steam är 500kr

309 på Gamersgate!. Nädå allt under 400 är bra för ett spel som är bra. Men man kan inte klaga nog som det ser ut nu för BF tyvärr :/

Som någon annan skrev, har dom inte testat CS eller TF2, Valves serverbrowser funkar faktiskt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
309 på Gamersgate!. Nädå allt under 400 är bra för ett spel som är bra. Men man kan inte klaga nog som det ser ut nu för BF tyvärr :/

Som någon annan skrev, har dom inte testat CS eller TF2, Valves serverbrowser funkar faktiskt...

Aldrig handlat från Gamersgate faktiskt, har de också digital distribution?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Lyckats låsa upp alla vapen som medic nu, men ack va besviken jag blev på MG3 vist den röjjer i väg skotten i magasinet snabbare än vad jag hinner trycka på knappen men är det öronproppar jag skjuter? För någon skada gör den då inte.

De tidigare LMG är bra mycket bättre än MG3 är, lite synd att det sista vapnet som klassen har är det jag finner sämst

Permalänk
Medlem

Jädrar vad skönt. Alla ni som vill få ett bra pris med EA DM men vågar inte pga. att man inte efter 12 månader kan installera spelet.

1. Tanka spelet efter aktivering i EA DM
2. Gör en iso fil av filerna med ditt favorit bränningsprogram (när det tankat klart)
3. Klart, glöm inte att spara nyckeln bara i en text fil eller ha den på mailet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Funkar prima för mig.
Patcha upp det till senaste och kör som admin sedan löste sig allt för mig.

För mig händer ingenting när jag trycker på "BFBC2Updater" förutom att en ny process öppnas i aktivitetshanteraren Spelar ingen roll om man kör som admin eller i kompatibilitetsläge för xp . Har även ominstallerat 2 gånger...

Läste på något forum att det tydligen hade kommit en patch, troligen därför jag/många andra inte kan spela. MEN auto uppdateraren fungerar ju inte
och dom har inte släppt någon manuell patch...

Visa signatur

i7 920@3.6GHz|Asus Rampage II Extreme|Noctua NH-U12P|MSI GTX 560 Twin Frozr II|Corsair Dominator 1600MHz 12GB|WD VelociRaptor 150GB (OS)|Corsair Force F60|4TB Samsung diskar|Asus Essence STX| BeyerDynamic DT770 Pro-250|Windows Vista x64 SP2|Thermaltake Armor+|Tagan TG700-BZ|LG W2363D-PF 120Hz|SteelSeries Ikari|iQpad Heaton XL|Microsoft SideWinder x4
YouTube Kanal

Permalänk

Någon som vet hur långt tid det tar att Skicka ett spel från game UK via royal mail till göteborg?
jag blir nästan galen av att BC2 inte kommer i posten snart!!!!!!
EDIT: PM?

Visa signatur

Asus P7P55D LE | Asus Ati Radeon HD 5850 | fractal design define r2 | Intel Core i5 750 | Corsair TX 750W | Dell U2412M IPS | Windows 7 Ultimate 64 bit | 4 GB Corsair XMS3 ddr3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Corsair Cooling Hydro H40

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt men att titta igenom 74 sidor är rätt så jobbigt och risken är stor efter har läst några sidor att jag har missat det.

Finns det eller kommer det någon Demo version av BC till PC??
Har bara sett till Xbox och läst att det ska komma till PS3 men jag har varken det ena eller det andra och gillar spela på dator som jag gör nu med BF2.

Permalänk
Medlem

Ni med limited edition hade ni allt upplåst från början.
Jag har limited edition men tycker inte att jag ser något utöver det vanliga som är upplåst. är "lvl1" då jag inte spelat än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Battlefield Bad Company 2 -tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Systemreq:

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Minimum
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
Main memory: 2GB
Graphics card: GeForce 7800 GT / ATI X1900
Graphics memory: 256MB

Recommended
Processor: Quadcore
Main memory: 2GB
Graphics card: GeForce GTX 260
Graphics memory: 512MB

Jag installerade spelet idag och jag tycker det laggar som fan, det är som att åka båt, musen följer ryckigt med mera, så nu undrar jag om jag har för dålig dator

Jag har enligt "systemegenskaper"

Intel Core 2 CPU 6400 @ 2,13 GHz
2,00 GB RAM
2 x Nvidia GeForce 7950 GX2

Det står att man skall ha Core 2 DUO vilket jag inte har?? Vad betyder Core 2 som jag har isf och vad är skillnaden mot DUO?

Tacksam för snabba svar

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Har du en spelkontroll kopplad till datorn? Jag hade det, och den förstörde för mig.

Tack för tipset
Kopplade bort USB anslutningen på min Logitech Momo ratt och problemet löste sig omgående. Hade inte alls tänkt på att detta kunde påverka eftersom ratten var avslagen, dvs ingen strömadapter i kopplad i väggen.

Problem är lätta att lösa bara man vet vad man ska göra för att åtgärda de.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lepus
Tack för tipset
Kopplade bort USB anslutningen på min Logitech Momo ratt och problemet löste sig omgående. Hade inte alls tänkt på att detta kunde påverka eftersom ratten var avslagen, dvs ingen strömadapter i kopplad i väggen.

Problem är lätta att lösa bara man vet vad man ska göra för att åtgärda de.

Bra att det löste sig! Själv slog jag nästan sönder mitt tangentbord innan jag fattade vad som var felet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Lyckats låsa upp alla vapen som medic nu, men ack va besviken jag blev på MG3 vist den röjjer i väg skotten i magasinet snabbare än vad jag hinner trycka på knappen men är det öronproppar jag skjuter? För någon skada gör den då inte.

De tidigare LMG är bra mycket bättre än MG3 är, lite synd att det sista vapnet som klassen har är det jag finner sämst

Testa Hardcore! Där dör folk som flugor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Så du kan alltså spela MP?

Japp,spelat titt som tätt.

Dom få ggr jag fått fail to connect, försökte ja en gång till och det funkade.
Aldrig blivit kickad men tappat med EA server då och då.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Det går i perioder. Dom håller på att patcha en massa så servrarna stängs av titt som tätt. Dock finns det icke EA servrar som är uppe ändå.

Ehh? EA har väl ändå alla servrar, finns ju inga privata.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Ehh? EA har väl ändå alla servrar, finns ju inga privata.

De flesta spelservrarna är inte hostade av EA själva, utan av fristående "hosting"-företag. Problemen som har funnits med att logga in, browsa efter servers osv. beror däremot på EA, eftersom det är deras "master server" som måste fungera för att allt ska flyta.

Permalänk
Citat:

Konstigt, i SP är den über! Körde den med rödpunkt från det jag fick den typ

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Battlefield Bad Company 2 -tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrovveN
Jag installerade spelet idag och jag tycker det laggar som fan, det är som att åka båt, musen följer ryckigt med mera, så nu undrar jag om jag har för dålig dator

Jag har enligt "systemegenskaper"

Intel Core 2 CPU 6400 @ 2,13 GHz
2,00 GB RAM
2 x Nvidia GeForce 7950 GX2

Det står att man skall ha Core 2 DUO vilket jag inte har?? Vad betyder Core 2 som jag har isf och vad är skillnaden mot DUO?

Tacksam för snabba svar

/R

De där minimikraven som de skriver borde de inte få skriva. Visst, spelet startar nog men man får nog köra på låg upplösning och välja low på det mesta.

I vilket fall, har en dator som är bra mycket snabbare än din och när jag provade betan så låg jag på ca 50 fps på medium inställningar med en upplösning på 1650*1080.

På high gick det inte att spela alls, segt som sirap.

Vet inte om det färdiga spelet är bättre än betan men det skiljer nog inga ljusår.

Ett geforce ur 7800 serien får nog anses som ett väldigt långsamt kort i dagens läge och dubbelkortet som du har är dock lite snabbare men tyvärr på tok för gammalt för detta spel.

Sedan är jag inte säker på om du har den första core som bara hade en kärna, om så är fallet så är även prollen alldelles för långsam. Helst skall man ha en 4 kärnig till detta spel.

Permalänk
Medlem

Fråga angående Limited Edition

Är dom sakerna exklusiva för just Limited Edition eller finns det för alla och skillnaden är att dom med Limited Edition har sakerna från början? Medan dom med vanliga får låsa upp dom genom rank som alla andra sakerna?

Tack i förhand

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Fråga angående Limited Edition

Är dom sakerna exklusiva för just Limited Edition eller finns det för alla och skillnaden är att dom med Limited Edition har sakerna från början? Medan dom med vanliga får låsa upp dom genom rank som alla andra sakerna?

Allt går att låsa upp.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk

någon annan som kan logga in utan att statsen buggar?

Permalänk
Medlem

Är det egentligen någon som gillar rush? När jag spelade betan tyckte jag att rush var superkul men nu klarar jag bara inte av det, det är så mycket roligare att ha en större karta med olika objektives på jämfört med att försöka ta sig igenom en köttmur av gubbar. Nu önskar jag bara att fler kartor var som Panama kanal eller större.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
någon annan som kan logga in utan att statsen buggar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Är det egentligen någon som gillar rush? När jag spelade betan tyckte jag att rush var superkul men nu klarar jag bara inte av det, det är så mycket roligare att ha en större karta med olika objektives på jämfört med att försöka ta sig igenom en köttmur av gubbar. Nu önskar jag bara att fler kartor var som Panama kanal eller större.

Ja fler STORA conquest kartor. Hoppas Arica Harbor conquest blir fet

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe så fort jag går in i närstrid kan du ge dig fan på att jag blir dödad av nån med M60 som bara sprayar för glatta livet från höften. Händer ganska ofta faktiskt, ungefär som med M60 i Vietnam om nån kommer ihåg.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk

Någon mer som har problem med PB?
Blir kickad hela tiden nu, står att man ska uppdatera vilket jag också har gjort manuellt via evenbalance.com

Visa signatur

| Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

jag kommer inte ens in och om jag gör det så står det att jag är rank 1 igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Någon mer som har problem med PB?
Blir kickad hela tiden nu, står att man ska uppdatera vilket jag också har gjort manuellt via evenbalance.com

Spelade du betan? Kolla isåfall så att du inte har en mapp i Mina Dokument som heter BFBC2Beta eller nåt sånt. Har du den så ta bort den. Läste att det orsakade PB-trubbel för många.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Spelade du betan? Kolla isåfall så att du inte har en mapp i Mina Dokument som heter BFBC2Beta eller nåt sånt. Har du den så ta bort den. Läste att det orsakade PB-trubbel för många.

Jag hade betan men har tagit bort den mappen. Nu har jag bara någon som heter BFBC2 (som jag antar hör ihop med fullversionen?).

Visa signatur

| Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

Nu har vattnet och fönstren börjar blinka och ha sig igen. Gjorde inte det första dagen jag spelade och har inte ändrat något med drivrutiner eller liknande.

Någon som vet en lösning? Sitter med 2x ati 5770.

Verkar som dom här problem har kommit tillbaks efter att patchen släpptes igår eller om det var fredags?

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

Problem med punkbuster här med.... blir kickad efter 30 sek ca.
Funkade perfekt i natt.

Nån/några på EA/DICE borde fan ha stryk, för så här j-la mycket strul med servrar, pb och skit är ju helt mentalt.

Har gjort allt man kan göra: uppdaterat pb manuellt, avinstallerat pb installerat pb igen, avinstallerat spelet, installerat igen.

Inget fungerar.

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD5 - Core I7 930 @ 4200Mhz- Corsair H100 p/p - Corsair 12GB 1600MHz - GTX690