SweClockers drop!

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Nu kan jag varken spela SP eller MP...
Är på uppdraget no one gets left behind och kartan ändras inte så man kan gå ner i campet utan man räknas iställte som en deserter och dör???

Försöker jag connecta till en MP server så står det bara loading sen slutar den mitt och inget händer... Hur fixar jag detta?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Asså vafan funkar inte min limited edition kod för ? får ju bara invalid hela tiden... blir tokig.

Du måste skriva in den med bindesstreck.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem

Jag behövde inte göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Nu kan jag varken spela SP eller MP...
Är på uppdraget no one gets left behind och kartan ändras inte så man kan gå ner i campet utan man räknas iställte som en deserter och dör???

Försöker jag connecta till en MP server så står det bara loading sen slutar den mitt och inget händer... Hur fixar jag detta?

Hände för mig också. Man får helt enkelt starta om hela uppdraget :/

Visa signatur

*-'

Permalänk

Jag brukar aldrig ha problem med ett spel (PC och mulitplayer) utan det fungerar alltid.
Fram till nu....
Vi hade ju en stor beta test och tittade de inte på resultaten eller?
Man har ju betalt för spelet så det vore kul om det fungerade också

Ja,ja ilands problem, det lär väl lösa sig om en vecka eller två...

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Tycker det är konrtigt att bara vissa får dessa problem ..

Jag har varken haft problem logga in eller blivit kickad en ända gång , helt fel fritt och ett sjukt kul spel !
Tråligt att det ska krångla men är ju blöjsyndrom som kommer att lösas hyffsat snart med alla säkerhet .

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem

Sedan jag köpt spelet, dvs. igår natt har allt fungerat. PB har inte krånglat inloggning har fungerat, spelet flyter på.

Jag rekommenderar att folk tar bort PB och spelet och helt enkelt installerar om allt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

precis, tycker det är riktigt konstigt då varken PB eller att jag har blivit kickad har varit nåt problem.

Enda var när dom fixade med master serven som stod på deras twitter.

I andra fall får ni väl uppdatera PB manuellt. http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Hände för mig också. Man får helt enkelt starta om hela uppdraget :/

Har gjort det några gånger, eller menar du hela campainen? från början???

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Räckte att jag startade om uppdraget, och så tog jag det lite lugnare när jag sprang fram sista biten

Visa signatur

*-'

Permalänk

Haha så jävla risigt gjort fast de är säkert fulla ryssarna så de ser inte så bra endå

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Jo, men effekten är starkare i ryska tanks och helikoptrar av någon anledning..

För att glasrutorna inte är tint'ade, som i amerikanska helikoptrar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillen_p14
endå

ändå*

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fick det här problemet igår: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/420/380660.page

Någon som har det och vet någon lösning? Riktigt drygt att inte kunna spela spelet och att datorn ska hänga sig p.g.a. spelet är inte heller så roligt, DICE måste göra något, snarast.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

helt klar bästa jävla spelet som finns dom ahr dock inte lärt sig något av bf2... TA BOR PB FÖR I HELVETE!!!!!

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Om du tycker spelet är orättvist så kan du ju alltid låta bli att lira det

Precis fyllt 14?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLLA
helt klar bästa jävla spelet som finns dom ahr dock inte lärt sig något av bf2... TA BOR PB FÖR I HELVETE!!!!!

Så du spelar hellre ett spel fyllt med fuskare? PB kanske inte alltid funkar 100%, men man kan inte förneka att fuskarna lyser med sin frånvaro i de flesta spel som använder PB. Jag har för övrig inte haft ett enda problem med PB sedan Call of Duty (första CoD-spelet).

Permalänk
Medlem

Jag har heller aldrig haft något problem med punkbuster, innan detta spel släpptes.

Undra varför det ska vara så svårt att kunna lägga till servrar i favoriter. Jag har fortfarande inte lyckats. Datorn har stått i över 1 timme och tuggat med att försöka lägga till en av gotlands servrar, "waiting for data".

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Jag åker ur hela spelet ibland, dvs till windows menyn. Kör win7 64B. Nån som har samma problem? Lösning kanske?

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyCash89
Jag åker ur hela spelet ibland, dvs till windows menyn. Kör win7 64B. Nån som har samma problem? Lösning kanske?

Jag har aldrig åkt ur när jag spelar men när jag håller på med server browsern för mycket då blir det ctd.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra när en server loadar och sedan inte startar? kan gå in på samma server 10 ggr utan att komma ur servermenyn.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Fick det här problemet igår: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/420/380660.page

Någon som har det och vet någon lösning? Riktigt drygt att inte kunna spela spelet och att datorn ska hänga sig p.g.a. spelet är inte heller så roligt, DICE måste göra något, snarast.

Hade det så, kan hjälpa att ändra från DX10 -> DX9, alt sänka clock på GFX eller flasha GFX bios. Funkade för mig att flasha och uppdatera.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk

Hmmm. Spelade lite nyss och hoppade in i en stationär mg med skyddsplåtar och själva titt hålet var nedfällt. Jag tröck på lite knappar för att få upp den utan resultat. Ska det vara så eller är det helt enkelt en bugg? Känns lite meningslöst när man inte ser vad man skjuter på

Permalänk
Medlem

Får punkbuster problemet. Åker ut konstant. Snyft

Permalänk
Medlem

EA servern nere..............igen som vanligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Någon som spelar på PS3 och kan lägga en kommentar om hur det funkar? Är det bra kontroller etc? Nöjda?

Förutom vissa serverproblem och att man blir utslängd så funkar det kanon. Riktigt kul att spela med kontrollern och det funkar fint, skulle aldrig kunna tänka mig att sitta med ett tangentbord för att spela, så 80-tal.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIller-Valle
Hade det så, kan hjälpa att ändra från DX10 -> DX9, alt sänka clock på GFX eller flasha GFX bios. Funkade för mig att flasha och uppdatera.

Saken är den att man inte ska behöva flasha BIOS för att kunna köra ett spel, men har ändrat till DX9 i alla fall, men flimmer har kommit på vissa banor då. Har inte hunnit testat tillräckligt länge för att se om datorn hänger sig än dock.

EDIT: Testat nu och det kraschar fortfarande! De får släppa en patch snarast om de inte vill att jag ska kräva pengarna tillbaka då jag har en produkt som inte fungerar!

Har stängt av aero, kört i direktx, testat ändra speaker = 2, allt! Det funkar inte, fixa detta nu!

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Förutom vissa serverproblem och att man blir utslängd så funkar det kanon. Riktigt kul att spela med kontrollern och det funkar fint, skulle aldrig kunna tänka mig att sitta med ett tangentbord för att spela, så 80-tal.

Coolers! Tack för ditt svar, det lutar åt ett köp till PS3 då. Har provat det lite på datorn, men min dator är ingen vursting. Mobilitet före prestanda.

Fler får gärna ge sin synpunkt på PS3 och BC2 hur det funkar.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Coolers! Tack för ditt svar, det lutar åt ett köp till PS3 då. Har provat det lite på datorn, men min dator är ingen vursting. Mobilitet före prestanda.

Fler får gärna ge sin synpunkt på PS3 och BC2 hur det funkar.

Som alltid så är det ju väldigt mycket färre problem till konsoller än till PC. Samma prestanda för alla, inga drivrutiner, krav på nya delar, inget att uppgradera. Det enda som kan hända är att ny mjukvara laddas ner när man startar, smidigt.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Som alltid så är det ju väldigt mycket färre problem till konsoller än till PC. Samma prestanda för alla, inga drivrutiner, krav på nya delar, inget att uppgradera. Det enda som kan hända är att ny mjukvara laddas ner när man startar, smidigt.

PC-spelarna får dock större valfrihet, snyggare grafik, bättre styrning och rent allmänt mycket bättre än konsollerna

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
PC-spelarna får dock större valfrihet, snyggare grafik, bättre styrning och rent allmänt mycket bättre än konsollerna

+ så har man inget jättflygplan i rummet

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag