SweClockers drop!

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
vad är ett "jättflygplan"?

ett stort flygplan som kan se ut såhär

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Eller menar han Jätt = Jet ---> Jetflygplan? =P

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laforge
Eller menar han Jätt = Jet ---> Jetflygplan? =P

det gjorde jag nog

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk

Är det bara jag som inte får upp nåra servrar i browsern?

"Play now" funkar inte heller, står "we couldn't find any games, please try again later"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StureTheTuna

"Play now" funkar inte heller, står "we couldn't find any games, please try again later"

var så för mig också. jag körde "BFBC2updater" och sen startar jag spelet som administratör (har vista)

Visa signatur

Permalänk

BF är nere funkar inte för mig heller, skit jobbigt har inte kunnat lira på hela dagen xD

Permalänk

För er med PB problem borde det väl gå att ladda ner senaste?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat alla PIN's och alla vapen i multiplayern, helt sjukt bra spel!
Nu fattas bara guld i allt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StureTheTuna

Klicka på cancel direkt när du öppnat server browsern när den börjar leta servrar, kryssa i alla alternativ till höger och vänta 5 sek. Nu bör en väldans massa servrar dyka upp.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n

Gick in på evenbalance.com och laddade ner filerna men det har inte hjälpt mig iaf....

Visa signatur

| Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n

Det är ju det första man gör när man får ett PB problem, men i det här fallet hjälper det inte.

Permalänk
Medlem

punkbuster.
http://www.punkbuster.com/index.php?page=dl-bc2.php

bara att ladda hem, fixades för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peer81
punkbuster.
http://www.punkbuster.com/index.php?page=dl-bc2.php

bara att ladda hem, fixades för mig.

Funka inte för mig.. :/

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Nep fungerar inte alls, kan inte komma in på servrar då pb kickar ut direkt, fungerar inte heller efter att ha uppdaterat pb. Provar just nu att ominstallera spelet, då jag köpt det via steam (inte smart) behöver den ladda ner skiten en gång till.

Serverlistorna tar ca 5 minuter att uppdatera.

Mitt råd är att INTE köpa skiten då den fungerar avsevärt sämre än en beta.

Själv ångrar jag mig grymt och den femhundringen är satans sur

Undrar just om man kan ångra köp via steam.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

PB grejen fixar bara problemet på vissa servrar.

Har ni lagt märke till att bfbc2 körs i bakrunden även när man stängt av spelet ibland. Ser det nu i task manager.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Nep fungerar inte alls, kan inte komma in på servrar då pb kickar ut direkt, fungerar inte heller efter att ha uppdaterat pb. Provar just nu att ominstallera spelet, då jag köpt det via steam (inte smart) behöver den ladda ner skiten en gång till.

Serverlistorna tar ca 5 minuter att uppdatera.

Mitt råd är att INTE köpa skiten då den fungerar avsevärt sämre än en beta.

Själv ångrar jag mig grymt och den femhundringen är satans sur

Undrar just om man kan ångra köp via steam.

Men ta det lugnt... Dem löser det nog innom en vecka

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat PB 3 gånger idag står att jag har den senaste men blir ändå kikad hela tin p.g.a nött me PB =/

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk

För er som kör crossfire.
Jag provade att stänga av crossfire i ccc vilket inte ändrade fpsen.
sen hittade jag det här som kan vara värt att kolla upp

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=293467&page=1

Jag fick en ökning av från runt 45 fps till dryga 80
Det lär även fixa "flickering"

Permalänk
Medlem

Fy fan... Springer runt en container i cirklar i en 10 sekunder och får en ~7 dogtags. Connection lost... Suck. =(

Permalänk
Medlem

Man kan ju konstatera att m60 vapnet är helt sjukt :O. Finns inte en möjlighet att dö med den nästan.

Permalänk
Medlem

Master servern nere igen?

Permalänk
Medlem

jupp

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nu är skiten nere igen lr??

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

nu gick servern ner IGEN!.. va fan xD
satt med en kompis på skype, sade "gissar att servern är nere nu" var vid kl 18:00, sen så hade jag rätt en halvtimme senare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Fy fan... Springer runt en container i cirklar i en 10 sekunder och får en ~7 dogtags. Connection lost... Suck. =(

Samma här, hade 35-6 o hade rankat o låst upp en massa saker =(

Vilken jävla skit!

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Master servern nere igen?

Skulle gissa på det. Jag och några andra hade en stans lir asså!

Permalänk

NEIN, ingen master server för dasslocket

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Jag flög också ut nu. Jävla tur att det inte va på banan innan då hade jag nog väntat länge med att spela igen. Fick 18000 xp.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Att säga att konsoll är bättre pga av att man använder hand kontroller är bara löjligt då dom flesta kontroller finns till pc.

Håller dock med om att det är soft att sitta tillbakalutat i soffan med en gamepad till jrpgs o dyl men då jag har min pc kopplad till min 42"plasma och har en usb gamepad med förlängningskabel så har jag noll behov av en konsoll.

Spelar fps och strategi med mus+tangentbord på min 24" monitor och rpgs/bil/fighting på min tv med gamepad på tvn.

Konsoller är billigare och sämmre på allt.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur poängen sparas? Jag var uppe i "mycket" poäng och hade fått många "awards". Kommer få en hjärtattack om det inte registrerades :/

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2