Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Lezziter: Enligt allt jag läst så är jag också övertygad om detta trots att vissa saäger att det ska gå hur bra som helst med 2kärnigt.

Bra test!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har samma problem som mig tro? När jag spelar ligger jag på runt 30-40 fps med allt på medium/low.

Det kan jag leva med men det jobbiga är att när jag spelar så hackar spelet till hela tiden var 10:e sekund ungefär vilket är otroligt jobbigt, är det nägon som vet hur jag ska kunna lösa detta problemet då det förstör hela spelkänslan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Okej, testade lite på begäran. Sprang samma slinga där det inte var något folk på en full server. Sprängde två olika saker med granat, flög ungefär samma mängd bråte på båda. Blåste sedan igenom slagfältet på quad förbi lite brinnande vrak, ungefär samma action på båda. Summsa summarium, 60 sekunder med till 90% samma förutsättningar.

Alla spelets grafikinställningar är i botten, annars begränsar grafikkortet prestandan snabbare än processorn för mig. 1920x1200, allt på LOW, ingen AA, ingen AF.

Med fyra kärnor
Min 93
Max 155
Avg 133

Med två kärnor
Min 56
Max 101
Avg 77

Jag skulle alltså vilja påstå att BFBC2 äter kärnor till frukost. I en mer "normal" runda med mer rök, skrot och elände tror jag utan problem att jag skulle ha drops neråt 30 med två kärnor, och då har jag ändå en relativt snabb processor. Att många med förra generationens dualcores får problem (oavsett inställningar, kom ihåg att detta var med LOW) ser jag inte alls som något konstigt, snarare oundvikligt.

Intressant! fan det är därför min comp ligger på nästan 100% på båda corsen när jag lirar...

Kanske dags att uppgradera till en quad dp...hmmm

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Hela den här tråden har blivit en teknisk support tråd för spelet.
Ingen som snackar om spelet.

Jag funderar på att öppna en ny tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aesir
Lyckats med alla utom 2142... för mig stod det lite random att nyckeln redan var tagen .. men det var bara att klicka på knappen 7-8 ggr och till sist gick CD-nycklarna igenom..

Funkar fan inte här... säger att alla nycklar är tagna.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Jag lyckades nyss regga både 1942 + road to rome + secret weapons. Fick klicka runt 10 gånger per spel för att den skulle ta det.

Permalänk
Medlem

Ett vapen som jag tycker är grymt underskattat är shotgun, riktigt grymt vapen när man kör conquest och det blir lite närstrider vid flaggorna.

Och på tal om shotguns!
Skulle ha låst upp några nya shotgun-kulor nu på rank 10, men trots att jag kommit till 11 har den inte låsts upp :/

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Märkte nu när jag kör tank så är det ju i spelet att det "flimrar" osv , men för mig är det stora svarta rutor som flimrar.

Bara när jag kör tank inte annars.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Märkte nu när jag kör tank så är det ju i spelet att det "flimrar" osv , men för mig är det stora svarta rutor som flimrar.

Bara när jag kör tank inte annars.

De är så för ALLA.

De är meningen att de ska va så.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
De är så för ALLA.

Vet att flimret ska vara.

men ränderna som motsvarar flimret blir gigantiska rutor var första gången sen jag fick spelet.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Okej, testade lite på begäran. Sprang samma slinga där det inte var något folk på en full server. Sprängde två olika saker med granat, flög ungefär samma mängd bråte på båda. Blåste sedan igenom slagfältet på quad förbi lite brinnande vrak, ungefär samma action på båda. Summsa summarium, 60 sekunder med till 90% samma förutsättningar.

Alla spelets grafikinställningar är i botten, annars begränsar grafikkortet prestandan snabbare än processorn för mig. 1920x1200, allt på LOW, ingen AA, ingen AF.

Med fyra kärnor
Min 93
Max 155
Avg 133

Med två kärnor
Min 56
Max 101
Avg 77

Jag skulle alltså vilja påstå att BFBC2 äter kärnor till frukost. I en mer "normal" runda med mer rök, skrot och elände tror jag utan problem att jag skulle ha drops neråt 30 med två kärnor, och då har jag ändå en relativt snabb processor. Att många med förra generationens dualcores får problem (oavsett inställningar, kom ihåg att detta var med LOW) ser jag inte alls som något konstigt, snarare oundvikligt.

Bra skrivet.

Lust och skriva vad för sorts dualcore du använde? Samt eventuell överklock på den. Eller ständge du helt enkelt av 2 kärnor på din i7?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Med fyra kärnor
Min 93
Max 155
Avg 133

Med två kärnor
Min 56
Max 101
Avg 77

Trevligt med ett spel som faktiskt HAR stöd för flera kärnor och faktiskt använder dom.

Men jag har hört att spelet flöt bättre i betan på 2 kärnor än vad det gör nu... så något har tydligen hänt?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Ha datorn nere i signaturen, kör på full upplösning 24"-skärm och alla inställningar på High.

Spelet rullar på kanobra, dock måste jag säga att serverbrowsern suger apa... brukar få joina nån server med 8/32 online, så är den lagom full när jag e inne

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Ja betan var nästintill ospelbar. Men det är ingen jätte jätte stor förbättring imo.

En sak jag VERKLIGEN undrar är varför min GPU bara går på 30-50% medans min cpu ligger mellan 80-90%. Varför används inte mina resurser som de ska?

Permalänk
Medlem

Fy helvete vad M60 köttar på i hardcore!

Betan var ospelbar för mig med HBAO, även utan så kunde den droppas till 30 ibland. Nu kör jag med det på och flyter på riktigt bra ~60-80fps allt på högsta i 1920x1080. HD4890 CF och Q6600 @3.4.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
De är så för ALLA.

Tryck på "C" så slipper du det

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
Ja betan var nästintill ospelbar. Men det är ingen jätte jätte stor förbättring imo.

En sak jag VERKLIGEN undrar är varför min GPU bara går på 30-50% medans min cpu ligger mellan 80-90%. Varför används inte mina resurser som de ska?

De är nog för att din CPU inte hinner skyffla tillräckligt så din GPU belastas mer.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ja jag gissar på det också. Finns det inget sätt att avlasta CPU? Vad är mest CPU krävande i spelet? Varför använder det inte mer GPU?

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Bra skrivet.

Lust och skriva vad för sorts dualcore du använde? Samt eventuell överklock på den. Eller ständge du helt enkelt av 2 kärnor på din i7?

Gvietvis slog jag endast av två kärnor på min i7:a.. Annars skulle ju jämförelsen inte vara mycket värd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vad är nästa mål när man låst upp allt? ;D Är halvvägs nu typ!

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen

Att äga alla andra så hårt att dom känner sig som noob's???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen

Man kan ju alltid försöka spela som ett lag och ha kul.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Jo självklart! Men man vill alltid låsa upp saker ;D

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk

Bara jag som fick smaka på "Couldn't connect to EA servers"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har läst någon sida i denna tråden och kan informera dig om att läsa dom tidigare sidorna så ska du se att nästan varenda mening handlar om det :). Eller punkbusterfel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordh
Har läst någon sida i denna tråden och kan informera dig om att läsa dom tidigare sidorna så ska du se att nästan varenda mening handlar om det :). Eller punkbusterfel.

Fast jag spelade 5 minuter innan jag skrev inlägget. Sen åkte jag ut ur servern och möttes av det där. Kan fortfarande inte logga in.

Patchingdags?

Synd att spelet inte har hårdvaruacceleration på ljudet. Inte roligt alls för oss med nyinköpta ljudkort. Särskilt inte för mig när min 2-kärniga E8500 som redan står på benen måste jobba med ljudet, när mitt Xonar skulle kunna göra det....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

+1

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 7800X3D - ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC - ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI Moderkort - Phanteks Glacier One 360M25 - Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB - 2xKingston NV3 SSD 2TB - Corsair RMe Series RM850e PSU
--------------------------------------------------------------------------------------
AMD® Ryzen 7 1700 - Asus TUF Gaming Radeon RX 5800 XT - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB

Permalänk
Medlem

Flög också ut ur en server och sen kan jag inte logga in....
Det fungerade dock för en polare. Han loggade nyss in och började spela :/

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats låsa upp "MGNM AM"?
Jag är Veteran och är över level 13, men den låses inte upp.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

hmm lite pinsamma frågor men vet någon hur man ser hur mkt HP man har kvar och sedan hur man använder medkit när en medic slänger den till en? =/ ja trycker på E men den ligger kvar på marken... betyder det att ja har full HP lr att E inte är den knappen ja bör trycka på ? =P

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.