Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Jag tycker inte att de är OP på nåt sätt. Jag brukar inte få särskilt många kills med GL eller AT och jag brukar inte heller bli dödad av dom särskilt ofta heller, så länge man inte står i nåt hus eller nåt.

En liten fråga också: Går det att ställa in nåt filter för HC-mode?

Samma här, har inte heller märkt av GL alls mycket, så det är knappast ett problem om ni frågar mig. (jag spelar mest Medic och Recon)

Gl är en viktig del av spelet då man lätt ska kunna ta sig igenom väggar och hus, o en GL ska vara kraftfull, men men blir man dödad av den hela tiden kanske det är dags att byta taktik?

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Inaktiv

Men vad får alla för fps i bfbc2? Tycker fortfarande min e rätt låg.

Permalänk
Medlem

Varför i Hel.... Är mina vänner borta i spelet nu då!? Nu får det vara nog!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Varför i Hel.... Är mina vänner borta i spelet nu då!? Nu får det vara nog!

Ingen aning! Men tänkte fråga dig; vad har du för FPS i spelet och på vilka inställningar?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man låser sin RPG på tracking-pil..grejen?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Fick adda friends pånytt.
Förresten fick en till silver dogtag idag, tog tid å kolla han ja kniva var lvl24 och jag var lvl 13, så det ser ut som att det är när man knivar nån men högre rang

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacru
Ingen aning! Men tänkte fråga dig; vad har du för FPS i spelet och på vilka inställningar?

Ligger på en 30-40 med allt på High förutom Antistropic Filter och Anti aliasing på 4x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Ligger på en 30-40 med allt på High förutom Antistropic Filter och Anti aliasing på 4x

I vilken upplösning?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Ligger på en 30-40 med allt på High förutom Antistropic Filter och Anti aliasing på 4x

Tryck upp AF till x16 ist.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mitt första riktiga lo2.

Var på ökenbanan i Conquest, på Bf Gotland Hardcore server. (Titansky och Vita vargen från swec inne där också ser jag)

Så sitter jag på i fören av skeppet, som assault, och så har jag en engineer bredvid mig, som skjuter på en heli som åker runt aktern (bakre delen) så tänker jag "Ähh vafan testa dra en 40 mm granat på den" och så skjuter jag iväg den mot helikoptern utan att sikta något speciellt. Och så ser jag att den tamefan träffar, och ser 100 destroyed vehicle och double kill, snacka om att man blev glad!

Sen i betan var det väll 8 knivningar i rad i ett hus, samtidigt som jag snackade med en på Ts, han satt och lol'ade för varje gång^^

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Ligger på en 30-40 med allt på High förutom Antistropic Filter och Anti aliasing på 4x

Vilken upplösning har du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacru
Vilken upplösning har du?

1680x1050

Permalänk
Medlem

Hur i helvete kan elgiganten vara så sega? nu är det fan en vecka sedan spelet släpptes... Förbokning my ass!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Bleh, UAV gör ju alltid så jag åker ur spelet. Funkar det för nån öht?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Någon som vet hur man låser sin RPG på tracking-pil..grejen?

Sikta mot oranga fyrkanten i typ 2-3s tills det står hur många meter det är till målet. Sedan kan du typ skjuta raketen rakt upp och den hittar målet om det inte är något i vägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Bleh, UAV gör ju alltid så jag åker ur spelet. Funkar det för nån öht?

Hände mig enbart första gången, men har ju hört flera som har det problemet.

Permalänk

Vart ligger Settings.ini? hittar den inte under C:/ där spelet är installerat

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Konstigt hur många klagar på sin låga fps, jag måste ha riktigt tur...

Kör allt på high förutom AA, Vsync och HBAO.

Ligger stabilt mellan 40-60 fps, går aldrig under 40.

AMD 550 X4 3.5ghz
Sparkle GTS 250 512mb, överklockat
4gb ddr2 ram.

Kör 1680x1050

Visa signatur

Chassi Fractal Design R3 Silver. CPU I5 2500K @ 4.5Ghz Kylning Corsair H80 Moderkort Asus P8P67 Pro RAM Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600Mhz Grafikkort MSI Twin Frozr 780 Ljudkort Creative X-Fi Xtreme Music HDD Kingston HyperX SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Vart ligger Settings.ini? hittar den inte under C:/ där spelet är installerat

Finns en BC2 katalog i "mina dokument" som filen ligger i.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacob.90
Konstigt hur många klagar på sin låga fps, jag måste ha riktigt tur...

Kör allt på high förutom AA, Vsync och HBAO.

Ligger stabilt mellan 40-60 fps, går aldrig under 40.

AMD 550 X4 3.5ghz
Sparkle GTS 250 512mb, överklockat
4gb ddr2 ram.

Kör 1680x1050

Aldrig under 40 Själv går man under 40 när det händer grejjer..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Samma sak som i betan, nere i högra hörnet är det en vit liten pixel. Någon mer som har det?

Iallafall, kunde nu spela en hel runda innan jag blev disconnectad. Fantastiskt roligt, och det flyter grymt bra.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Samma sak som i betan, nere i högra hörnet är det en vit liten pixel. Någon mer som har det?

Iallafall, kunde nu spela en hel runda innan jag blev disconnectad. Fantastiskt roligt, och det flyter grymt bra.

Ja har också den pixeln. hade den även i betan

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Ja har också den pixeln. hade den även i betan

Är ju exakt det jag har stört mig på, trodde först att skrämen hade en trasig pixel men när den funkade i Windows bla. blev jag fundersam

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacru
Men vad får alla för fps i bfbc2? Tycker fortfarande min e rätt låg.

Min ligger runt 60-70 ungefär. Aldrig sett den under 50. Allt på max förutom AA, som är på 2x,

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Är ju exakt det jag har stört mig på, trodde först att skrämen hade en trasig pixel men när den funkade i Windows bla. blev jag fundersam

Har också den.
Tur att den sitter som den gör, och inte i mitten av skärmen.

Permalänk

Skönt att det inte är min monitor som är paj då

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk

Har någon lyckats få M1 Garand i spelet? Jag ska ha den, men den går f*n inte att välja! Arggh Battlefield veteran benefits my ass...

Visa signatur

Q6600 | 4GB | 9600GT

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet från Steam. Har försökt starta spelet ett antal gånger de fem senaste timmarna utan att lyckas.

Steam - Error
This game is currently unavailable. Please try again another time.

Står det i rutan som kommer upp.
Det har fungerat tidigare att starta spelet. Jag har nu provat installera om spelet men samma j*vla felmeddelande dyker upp :/. Någon mer som köpt det ifrån steam och har samma problem?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem

Omöjligt att jämföra fps om man inte har ett demo alla kan köra på exakt samma inställningar osv osv..

Sen att vissa tycker att 40fps är bra och vissa kan inte spela när det är 40fps. Jag hör till skaran som kan spela men som hellre sänker inställningarna för att komma över 60fps.

Jag skulle tippa att jag har mellan 30 och 120fps med allting på high (1920*1200). Det är ju ändå inte en speciellt bra måttstock

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Vad skulle det vara att föredra, köpa nytt grafikkort sen uppgradera resten senare?

Funderar på något i stil med 5770 eller GTX260.

Skulle jag märka någon större skillnad i bfbc2?

Just nu ligger jag o pumpar runt 30-50 med drops på vissa ställen.

Kör på High Level of detail 1680 x 1050, resten på low, sen forcerat 16x AA och 4x AF med nHancher.

Visa signatur

Alienware 17