Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Smart idé! Blocket, here I come!

EDIT: J*vla va nice! Höj och sänkbart med el för 1000kr
http://www.blocket.se/lulea/Skrivbord__Databord_26243886.htm?...

Jo men du behöver lastbil för å få hem det:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Jo men du behöver lastbil för å få hem det:P

Mm... och typ inte ens halva skulle få plats i mitt rum xO

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera bordet jag själv har. skrivbordet "Mikael" från ikea 499:- Mycket bra bord

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10111489

Tack för ett gott skratt btw

Permalänk
Medlem

Aouch.

Kan du btw inte bara köpa nya ben istället för ett helt bord?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElixZ
Kan starkt rekommendera bordet jag själv har. skrivbordet "Mikael" från ikea 499:- Mycket bra bord

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10111489

Tack för ett gott skratt btw

Jo det ser också fint ut, men jag har nog bestämmt mig för GALANT, för jag mätte och det passade precis som jag ville ha det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Aouch.

Kan du btw inte bara köpa nya ben istället för ett helt bord?

Jo, har tänkt på det också, men skulle helst vela ha ett helt nytt bord då det är lite slitet, men vi får väl se hur det blir...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Jo det ser också fint ut, men jag har nog bestämmt mig för GALANT, för jag mätte och det passade precis som jag ville ha det

Jo det såg fint ut Uppdatera med lite nya bilder när det nya är på plats?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElixZ
Jo det såg fint ut Uppdatera med lite nya bilder när det nya är på plats?

Självklart, men vet inte hur länge det kommer dröja

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

"Där står även äppeljuice jäveln som kämpade för livet..."

Hahaha.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Hade en hylla över skärmen i mitt rum (CRT skärm).

Hyllan drog rakt ner i skärmen medans jag kollade på en skräckfilm mitt på natten.. Skärmen klarade sig men den drog in i väggen så hårt att vägen sprack lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Hade en hylla över skärmen i mitt rum (CRT skärm).

Hyllan drog rakt ner i skärmen medans jag kollade på en skräckfilm mitt på natten.. Skärmen klarade sig men den drog in i väggen så hårt att vägen sprack lite

Oj*vlar vad jag hade blivit rädd då

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Haha, dagens

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Eller så kanske du INTE ska åka till Ikea nå mer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Eller så kanske du INTE ska åka till Ikea nå mer

Det var inget IKEA skrivbord utan ett DIY skrivbord Så jag litar mer på IKEA ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

haha fattade inte först, tyckte det bara såg ut som att du hållit kameran snett när du fotade. Men när jag läste texten o kollade igen så förstod jag xD

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
haha fattade inte först, tyckte det bara såg ut som att du hållit kameran snett när du fotade. Men när jag läste texten o kollade igen så förstod jag xD

Haha Men jag tycker faktiskt det är lite konstigt att man först ser bilderna och sen efter texten, egentligen borde texten stå först och sen bilderna så man fattar vad man kollar på.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

omg jag hade börjat gråta , har 4 datorer o 2 skärmar på mitt skrivbod

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av og900turbo
omg jag hade börjat gråta , har 4 datorer o 2 skärmar på mitt skrivbod

De är därför man ska ha datorerna på golvet

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElixZ
Kan starkt rekommendera bordet jag själv har. skrivbordet "Mikael" från ikea 499:- Mycket bra bord

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10111489

Tack för ett gott skratt btw

Har två stycken, ganska nöjd med dom men de har typ blivit böjda eller vad man ska säga, alltså mitten av bordet är närmare golvet än sidorna :D:P

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASUSG15
Har två stycken, ganska nöjd med dom men de har typ blivit böjda eller vad man ska säga, alltså mitten av bordet är närmare golvet än sidorna :D:P

De är alltså inte så hållbara...

Jag funderar på att modda ett GALANT skrivbord från IKEA, ungefär som Sideburns har gjort här: http://www.sweclockers.com/album/?id=4520
Jag köper en MDF skiva som jag målar svart och skruvar fast på skrivbordet, sen köper jag en LACK hylla för 149:- och sågar till den så att den passar. Sen har jag som Sideburns har en hurts på hjul under skirvbordet och datorn bredvid den. Det kommer en bild strax!

EDIT:

Såhär kommer det se ut ungefär. Det som är bra är att baksidan av datorn där alla kablar är inte syns för att hurtsen är i vägen, jag kommer också ha ett hål i skrivbordet vid skärmarna så inga kablar alls kommer att synas.
LACK hyllan kommer att vara svart, men gjorde den vit på bilden för annars såg man den inte.

Vad tycker ni?

EDIT 2: Kanske skiter i GALANT bordet totalt och kör helt i MDF skivor och köper ben från IKEA istället. Blir nog billigare så. Men hur hållbara är de skivorna? Hur tjocka måste man ha dom?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Smart idé! Blocket, here I come!

EDIT: J*vla va nice! Höj och sänkbart med el för 1000kr
http://www.blocket.se/lulea/Skrivbord__Databord_26243886.htm?...

Helsike vilket skrivbord, har du plats? De brukar vara tunga som bly bara, se till att du har några starka kompisar med dig

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
De är alltså inte så hållbara...

Jag funderar på att modda ett GALANT skrivbord från IKEA, ungefär som Sideburns har gjort här: http://www.sweclockers.com/album/?id=4520
Jag köper en MDF skiva som jag målar svart och skruvar fast på skrivbordet, sen köper jag en LACK hylla för 149:- och sågar till den så att den passar. Sen har jag som Sideburns har en hurts på hjul under skirvbordet och datorn bredvid den. Det kommer en bild strax!

EDIT:
http://img641.imageshack.us/img641/5326/skrivbord.png

Såhär kommer det se ut ungefär. Det som är bra är att baksidan av datorn där alla kablar är inte syns för att hurtsen är i vägen, jag kommer också ha ett hål i skrivbordet vid skärmarna så inga kablar alls kommer att synas.
LACK hyllan kommer att vara svart, men gjorde den vit på bilden för annars såg man den inte.

Vad tycker ni?

EDIT 2: Kanske skiter i GALANT bordet totalt och kör helt i MDF skivor och köper ben från IKEA istället. Blir nog billigare så. Men hur hållbara är de skivorna? Hur tjocka måste man ha dom?

Fyfan kör på den!

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Helsike vilket skrivbord, har du plats? De brukar vara tunga som bly bara, se till att du har några starka kompisar med dig

Hehe, det blir inget sånt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rastafelix
Fyfan kör på den!

Det blir nog det, men jag vet inte om jag ska MDF som skrivbord eller GALANT. Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Jag hade skitit i MDF skivan mot väggen och bara ställt högtalarna på bordet och lagt hyllan rakt på högtalarna.

då är de ingen risk att hyll jäveln rasar ner iaf.

Vore segt om skärmarna skulle gå sönder för att hyllan brakar ner av vikten av högtalarna eller nått.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag hade skitit i MDF skivan mot väggen och bara ställt högtalarna på bordet och lagt hyllan rakt på högtalarna.

då är de ingen risk att hyll jäveln rasar ner iaf.

Vore segt om skärmarna skulle gå sönder för att hyllan brakar ner av vikten av högtalarna eller nått.

LACK hyllorna borde hålla för högtalarna. Om inte så kanske jag skruvar fast dom lätt i väggen just så att det ser ut som om de står på hyllan (jag ska ha lite annat på hyllan också). Jag vill helst inte ha högtalarna på skrivbordet då de kommer ta så mycket plats, men finns det nåt annat jag kan göra med dom?
Skivan mot väggen vill jag gärna ha där för det blir som mer instängt och mysigt då Också för att då kan jag måla de svarta så slipper jag ha en vit vägg bakom skärmarna som det kommer bli om jag inte har dom.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
LACK hyllorna borde hålla för högtalarna. Om inte så kanske jag skruvar fast dom lätt i väggen just så att det ser ut som om de står på hyllan (jag ska ha lite annat på hyllan också). Jag vill helst inte ha högtalarna på skrivbordet då de kommer ta så mycket plats, men finns det nåt annat jag kan göra med dom?

som du skrev, skruva upp dom på väggen.
annars golvstativ på varje sida är ju ett alternativ (om du har plats)

finns ju inte så många ställen att göra av dom:P
var sin sida av ryggstödet på stolen, finns ju såna där "spel stolar" med sånt inbyggt,
blir väll nästan samma men DIY ist:D

*EDIT*

En sån va de jag mena. dock är det mycket mindre högtalare än vad du har

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
som du skrev, skruva upp dom på väggen.
annars golvstativ på varje sida är ju ett alternativ (om du har plats)

finns ju inte så många ställen att göra av dom:P
var sin sida av ryggstödet på stolen, finns ju såna där "spel stolar" med sånt inbyggt,
blir väll nästan samma men DIY ist:D

*EDIT*
http://messi.se/wp-content/uploads/2009/01/spelstol.jpg
En sån va de jag mena. dock är det mycket mindre högtalare än vad du har

Skrivbordet kommer stå i ett hörn, och på andra sidan kommer jag ställa en garderob, så då blir det ganska trångt på sidan om ^^

Hur mycket kostar en sån stol?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Du få be dina polare sluta skicka vibbar på msn för att ditt datorbord inte pallar:P

Permalänk

Vill varna för LACK hyllorna, dom är inte så starka. Det skulle vara om du typ drar dom rätt in i en betongvägg.
Har den korta varianten och den får max belastas med 5kg om den är PLUGGAD i väggen (gips). Jag antar att högtalarna väger mer än så...;)

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
Du få be dina polare sluta skicka vibbar på msn för att ditt datorbord inte pallar:P

Jo jag får säga det sen när jag fått upp mitt nya ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saandberg
Vill varna för LACK hyllorna, dom är inte så starka. Det skulle vara om du typ drar dom rätt in i en betongvägg.
Har den korta varianten och den får max belastas med 5kg om den är PLUGGAD i väggen (gips). Jag antar att högtalarna väger mer än så...;)

/S

Ojdå, då blir det nog att skruva upp dom på väggen

Jag har satt upp skrivbordet nu igen bara tillfälligt så att jag slipper ha golvet fullt med saker. Gjorde två ben som jag satte längst ut istället för konsoler.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Ojdå, då blir det nog att skruva upp dom på väggen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ikea Bra att veta
Olika väggmaterial kräver olika typer av fästbeslag. Använd beslag som passar väggarna i ditt hem, säljes separat.
Max. belastning 8-20 kg beroende på väggtyp och infästning.

Lusläste på ikea.se om det är den långa du ska ha är det nog lungt.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.