Apple säljer 51 000 Ipads på två timmar

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Jag citerar mig själv:

Kan jag lyssna på bandit rock eller spotify samtidigt som jag surfar med Firefox? Kan jag ens installera firefox? Kan jag ha igång ett torrent program samtidigt som jag sitter och snackar med vänner genom MSN?
Vem är det egentligen som bestämmer över produkten och vilka program som får och inte får användas? Verkar inte vara kunden iaf...

UTAN att jailbreaka, anser inte en produkt vara speciellt bra om man måste hacka sönder den för att kunna använda något... Det argumentet håller inte för att en produkt är bra då det riskerar allt som har med garanti och support och göra.

Firefox har inte stöd för html5, Safari har.
Handhållna Appleprodukter har inte Flash. Varför ska jag då använda Firefox?

Nu kanske jag är dum... Men vad ska du med ett torrentprogram till? Det är olagligt att ladda ner och iTunes affären är faktiskt relativt lättnavigerad och snabb att ladda ner från (PSSSSSTH! Du kan ladda ner applikationer och musik samtidigt som du spelar musik från din iPhone och surfar)

Vilka program som får och inte får användas... Det beror ju lite på hur man ser det. Du får välja mellan de 100 000 pruttapplikationer och 40 000 andra applikationer i app storen. Sen kan jag hålla med om att Apple sköter valideringen av applikationer på ett dåligt sätt.

Och som sagt. De som sett SDKn för 4.0 säger att det finns multitask

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joi93
Eftersom iPhone sägs vara en väldigt bra sak så förväntar jag mig att kunna använda multitask, typ musik, internet och någon form av MSN samtigit. Men engligt många så funkar ju inte det...?

Just nu känns det som om min gamla W810 (som min mor nu har) har mer multitask än en iPhone.

Förstår inte ens varför du argumenterar då du inte vet vad du snackar om.

1. Jag har en iPhone 3GS, utan jailbreak.
2. Jag kan lyssna på musik, kolla MSN och Surfa samtidigt.
3 . iPod/iTunes eller RIXFM osv körs i bakgrunden.
4. Går att vara inne på msn och surfa samtidigt

Vad är problemet ang just detta då?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Nej, sitter här som helt vanligt. Men att säga att deras produkter är skit är inte sant eller coolt på något sätt.

Om man tycker Apples grejer är skit, då vet man verkligen inte vad det finns för andra prylar ute på marknaden.

Bara för att jag föredrar Asus, så är inte Gigabyte skit. Bara för att jag föredrar Sony över Nokia så är inte det skit? Behöver inte vara ett utbrott bara för jag tycker han beter sig töntigt?

Jaså? Jag tycker iofs att deras produkter utgör toppen av det skitberg som Apple är. Jag gillade dem helt enkelt inte innan och jag gillar dem ännu mindre när jag har haft tråkiga erfarenheter med deras produkter, garantiavtal och Apple fantaster. Sedan om du tycker att det är inte sant eller coolt, tja, det bryr jag mig inte om.

Om du föredrar Sony över Nokia så finns det väl ingen anledning att föredra Apple över något annat märke för hur kan ett annat märke vara skit, enligt ditt eget resonemang eller hur?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Jaså? Jag tycker iofs att deras produkter utgör toppen av det skitberg som Apple är. Jag gillade dem helt enkelt inte innan och jag gillar dem ännu mindre när jag har haft tråkiga erfarenheter med deras produkter, garantiavtal och Apple fantaster. Sedan om du tycker att det är inte sant eller coolt, tja, det bryr jag mig inte om.

Om du föredrar Sony över Nokia så finns det väl ingen anledning att föredra Apple över något annat märke för hur kan ett annat märke vara skit, enligt ditt eget resonemang eller hur?

Märken kan vara skit, men av min erfarenhet så är inget av dom större märkena som är populära skit. Alla är bra på sitt sätt och det är bra att det finns såpass många möjligheter.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Nu kanske jag är dum... Men vad ska du med ett torrentprogram till? Det är olagligt att ladda ner

Nu skulle jag på ett vänligt sätt vilja påstå att du är lite dum. Om det är så att du tror att det enda man kan få ner via bittorrent är upphovsrättsskyddat material.

Visa signatur

Hjältarna i blåa ränder, där ni går går vi bredvid. Vi älskar er vad som än händer, svär er trohet i evig tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Märken kan vara skit, men av min erfarenhet så är inget av dom större märkena som är populära skit. Alla är bra på sitt sätt och det är bra att det finns såpass många möjligheter.

Produkter som är skit finna från alla märken populära eller inte.
Letar man finns det säkert något mobilmärke du inte hört talas om som är 100x bättre än en SE, nokia eller iphone 3gs för att nämna något.

Säge inte att så är fallet men mer antyder till att fallet mycket väl kan vara sådant då vi ändå inte känner till detta mobilmärke som möjligtvis kan finnas.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riqe
Nu skulle jag på ett vänligt sätt vilja påstå att du är lite dum. Om det är så att du tror att det enda man kan få ner via bittorrent är upphovsrättsskyddat material.

Tror trångsynt är ordet du letar efter.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilka jävla möjligheter då? Som att om man vill göra något kul med sin Mac så får man installera Windows eller jailbreaka sin Iphone.

Är det dessa möjligheter du talar om?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

:D:D

Måste säga att jag inte förstår hur man kan vilja ha denna pryl. Den känns inte ens praktisk. (Min åsikt lalalala)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riqe

Ah Okejdå. You got me.
Men jag ser ändå inte riktigt poängen med att ladda ner större mängder data över 3G...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah Okejdå. You got me.
Men jag ser ändå inte riktigt poängen med att ladda ner större mängder data över 3G...

Den har wifi som man kan använda på ställen som har detta bla hemma

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Visst, man kan inte göra sånt med en iPad.

MEN!

Om man hade tänkt surfa i Firefox, lyssna på RIX FM samtidigt som man lyssnar på Spotify, då man chattar på msn och tankar i utorrent samt alt tabbat från WoW.

Tror du verkligen man ens hade funderat på köpa en iPad? Tror inte dom flesta hade det.

Men, jag spelar inte WoW, jag vill kunna lyssna på Spotify samtidigt som jag åtminstone surfar även om jag inte får surfa med Firefox av någon anledning.
Skulle vara extra trevligt om jag kunde ha tillgång till thunderbird och i samma veva även snacka med kollegor genom t.ex. MSN.

Jag vill bara få fram, vem är målgruppen och vad är det som gör denna produkt värd sina pengar? Vad öppnar denna produkt upp för nya möjligheter som inte redan finns? Vad gör en vanlig netbook så pass mycket sämre och ta med än en iPad? Vad är det som kostar så mycket mer i jämförelse med en netbook?
Steve Jobs säger själv "The problem is, netbooks aren't better at anything." Men vad är en iPad bättre på än en netbook?

Varför ska min sambo ta med sig en iPad istället för våran Asus eee 1005 till universitet? Ska hon sitta och skriva en uppsats på skärmen istället för ett tangentbord? Kan hon låna ett tangentbord från skolan, plugga in den och använda den direkt med USB standard? Kan hon koppla in den i en av skolans skärmar så hon får större arbetsyta?

Jag själv arbetar med illustration och design, perfekt och ha en liten dator med mig när jag far på kundmöte, men eftersom jag inte kan använda mig av flash i iPad'en, hur ska jag kunna visa upp till kunden om jag gjort något i flash som ska finnas på hemsidan? Kan jag öppna Photoshop, och/eller illustrator och arbeta med dessa program utan problem?

Vad kan jag göra med denna produkt som är så mycket bättre än en Netbook som Steve Jobs själv säger? Vad är den tillför?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
http://www.begeek.fr/wp-content/uploads/2010/02/691404701.jpg :D:D

Måste säga att jag inte förstår hur man kan vilja ha denna pryl. Den känns inte ens praktisk. (Min åsikt lalalala)

Den lär vara bättre att surfa runt med utan att skriva än en dator.
Jag som för tillfället ligger i sängen och surfar med min dator ser ett stort användningsområde för en iPad just där.
Men det är första generations Applehårdvara... Även om habegäret är jävligt stort så ska jag göra mitt bästa för att vänta till nästa generation för att se hur iPaden utvecklar sig i Sverige. Det som är intressant är ju iBookstore och hur det blir med 3G osv

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

Men, jag spelar inte WoW, jag vill kunna lyssna på Spotify samtidigt som jag åtminstone surfar även om jag inte får surfa med Firefox av någon anledning.
Skulle vara extra trevligt om jag kunde ha tillgång till thunderbird och i samma veva även snacka med kollegor genom t.ex. MSN.

Jag vill bara få fram, vem är målgruppen och vad är det som gör denna produkt värd sina pengar? Vad öppnar denna produkt upp för nya möjligheter som inte redan finns? Vad gör en vanlig netbook så pass mycket sämre och ta med än en iPad? Vad är det som kostar så mycket mer i jämförelse med en netbook?
Steve Jobs säger själv "The problem is, netbooks aren't better at anything." Men vad är en iPad bättre på än en netbook?

Varför ska min sambo ta med sig en iPad istället för våran Asus eee 1005 till universitet? Ska hon sitta och skriva en uppsats på skärmen istället för ett tangentbord? Kan hon låna ett tangentbord från skolan, plugga in den och använda den direkt med USB standard? Kan hon koppla in den i en av skolans skärmar så hon får större arbetsyta?

Jag själv arbetar med illustration och design, perfekt och ha en liten dator med mig när jag far på kundmöte, men eftersom jag inte kan använda mig av flash i iPad'en, hur ska jag kunna visa upp till kunden om jag gjort något i flash som ska finnas på hemsidan? Kan jag öppna Photoshop, och/eller illustrator och arbeta med dessa program utan problem?

Vad kan jag göra med denna produkt som är så mycket bättre än en Netbook som Steve Jobs själv säger? Vad är den tillför?

Ersättare för iPod, för dom med dålig syn?

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Den har wifi som man kan använda på ställen som har detta bla hemma

Fast då är det ju smidigare att tanka ner det på en dator som man kan ställa bredvid routern/koppla in med ethernet och dra ner filerna långt snabbare...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

Läsa eböcker och annan casual användning som facebook eller blocket kan jag tänka mig. Kanske man kan föra anteckningar, ritplatta-stil. Läsa pdf med t.ex gamla tentor som jag iaf ofta gör under tentaperioderna. Nu är inte detta min typ av produkt men jag kan ändå se några användningsområden.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Känns som att det är dags för lite humor nu, för att bryta denna sandkastnings-trend.

http://www.begeek.fr/wp-content/uploads/2010/02/691404701.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Fast då är det ju smidigare att tanka ner det på en dator som man kan ställa bredvid routern/koppla in med ethernet och dra ner filerna långt snabbare...

Men tänk om du sitter vid frukostbordet och kommer på att du bara måste tanka något men orkar inte flytta på dig ^^
BAM där ligger ju din ipadda och kväker så du tar den och tankar...

Jo nä jag vet vad du menar men antar att den som nämts tidigare kan vara bra att ha i sängen när du ligger där och surfar (själv är jag för annat man kan göra i sängen än att surfa >.>;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pika
Känns som att det är dags för lite humor nu, för att bryta denna sandkastnings-trend.

Tyvärr redan visats 2 gånger denna tråd XD
Men visst är det humor och knappast osannolikt hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pika

Tror du är femtielfte som länkar den.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen som helst poäng med en förstorad iphone.

Nummer 1: Den är stor och klumpig. Om jag ändå måste ha en väska för att bära med mig min dator, varför ska jag välja en dator som inte kan något speciellt, istället för en netbook som kan göra som alla andra datorer, dvs allt, bara lite långsammare. Jag kan kolla på film på min dator, kolla bilder, koppla in hörlurar så kan jag lyssna på musik, jag kan förmodligen spela upp musik på de värdelösa högtalarna om nöden kräver det. Vad gör Ipaden bättre i mediaväg?

Nummer2: Att skriva på ipaden kanske känns coolt. Någon länkade en som skrev snabbt på en iphone. Poängen där är att man NÅR med TUMMARNA så att man kan skriva supersnabbt. Då håller du dessutom iphonen med fingrarna. En vanlig dator kan du ha vilande i knät, och skärmen riktad mot dina ögon. Om du ska skriva med fingrarna på ipaden så måste den ligga i knät och du får luta dig över den. Du når heller inte att skriva med tummarna på iphonen. De kanske kommer börja sälja knä-ställ för " när du sitter och skriver på din ipad". Skulle itne förvåna mig.

Nummer3: Den ska itne ha flash, och dålig multitasking. Man kan använda apples produkter samtidigt, men spotify ska inte stödja att användas samtidigt som andra applikationer. Och ska det ligga i itunes så ska man antingen ha köpt det eller begått lagbrott, vilket de flesta vet vilket som är det vanligaste. Eller så kör man spotify, lagligt(man betalar ju till och med för det) men som sagt, då får man en begränsad användarupplevelse.

Vad i hela friden gör att man skulle vilja ha en dator, stor som en dator, som inte är en dator, istället för en dator?

Edit: BTW folk säger att den är smidig att ha i sängen. Med en vanlig dator så lägger man den på kanske magen och vinklar skärmen. Ska ni med Ipaden sitta och hålla den uppvinklad så att ni ser skärmen med en hand och sedan skriva allt med andra handen? Eller ska ni köpa det där "knä-stället" jag skrev om tidigare? Det verkar ogenomtänkt eftersom den inte kan stå själv!

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Firefox har inte stöd för html5, Safari har.
Handhållna Appleprodukter har inte Flash. Varför ska jag då använda Firefox?

Nu kanske jag är dum... Men vad ska du med ett torrentprogram till? Det är olagligt att ladda ner och iTunes affären är faktiskt relativt lättnavigerad och snabb att ladda ner från (PSSSSSTH! Du kan ladda ner applikationer och musik samtidigt som du spelar musik från din iPhone och surfar)

Vilka program som får och inte får användas... Det beror ju lite på hur man ser det. Du får välja mellan de 100 000 pruttapplikationer och 40 000 andra applikationer i app storen. Sen kan jag hålla med om att Apple sköter valideringen av applikationer på ett dåligt sätt.

Och som sagt. De som sett SDKn för 4.0 säger att det finns multitask

Då ska jag berätta dig en nyhet att Firefox 3.6 (som kom för några dagar sedan) har stöd för HTML5.

Ja men det här är ingen iPhone eller iPod, detta är iPad, mellantinget mellan smartphone och laptop, ersättaren till Netbook.
Varför ska Apple få kontrollera vilka program jag vill använda och hur? Är det så en utveckling av en produkt går framåt? Är det här verkligen marknadsekonomi?

Jag skulle gärna vilja utöka hårddiskutrymmet genom t.ex. flashminnen, kan jag göra det?
Oavsett om torrents används till olagligheter eller inte, så är detta fildelningssätt det sätt jag använder mig av dagligen i ALLA datorer jag har hemma.
Relativt lätt, allt är relativt, men jag vill inte använda mig av iTunes, men om jag använder mig av andra program får jag nöja mig med att göra det ett program åt gången. Känns väl ändå väldigt instängt och kontrollerat?
Varför måste jag använda mig av det som Apple säger att jag ska använda? Varför får jag inte göra som jag själv vill med den produkt jag betalat dyrt för?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Läsa eböcker och annan casual användning som facebook eller blocket kan jag tänka mig. Kanske man kan föra anteckningar, ritplatta-stil. Läsa pdf med t.ex gamla tentor som jag iaf ofta gör under tentaperioderna. Nu är inte detta min typ av produkt men jag kan ändå se några användningsområden.

Jag citerar mig själv igen från det inlägget du svarade på:

Vad kan jag göra med denna produkt som är så mycket bättre än en Netbook som Steve Jobs själv säger?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

499 dollar motsvarar ca 3500:- inte 4500

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Vad i hela friden gör att man skulle vilja ha en dator, stor som en dator, som inte är en dator, istället för en dator?

För att få chansen att känna sig fattigare och otilfredställs en kort stund?
Kanske för att få testa på hur det är att vara begränsad i sitt användande?

Inte en aning jag har frågat mig samma sak sedan den visades upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djinn1982
499 dollar motsvarar ca 3500:- inte 4500

Lägg på 25% i svensk moms så är du uppe i 4500, vilket är vad som står i artikeln.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

För att få chansen att känna sig fattigare och otilfredställs en kort stund?
Kanske för att få testa på hur det är att vara begränsad i sitt användande?

Inte en aning jag har frågat mig samma sak sedan den visades upp.

Jag fattar inte heller varför man ska köpa en ipad som inte är en dator. Om de gjorde en platt linknande som var en PC så skulle det vara kanske nödvändigt att köpa.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Ditt resonemang påminner lite om Ballmers reaktion på iPhone och appstore, http://www.youtube.com/watch?v=BcUicfqelC8&feature=related . Och se bara hur "dålig" iPhone blev.

Citat:

Tänk efter 2 sec. vilka tror du?
Fanboys/fanatiker så klart ingen normal människa varken behöver en ipadda eller sitter och hammrar på f5 så fingrarna blöder för att kunna beställa årets mest onödiga padda.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asphyxie
Lägg på 25% i svensk moms så är du uppe i 4500, vilket är vad som står i artikeln.

aha ok missade det. Beställer man direkt från USA så så slipper man momsen kanske :P. Inte för att jag skulle köpa, skulle inte betala för den mer än 1500:-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Hur ofta använder man mer än ett program samtidigt på en netbook?
Antingen surfar man, antecknar något eller något eller liknande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av typ

Ca 95% av tiden jag sitter vid en netbook använder jag multi-tasking. Att te x inte kunna lyssna på musik och surfa samtidigt är ju inte ett litet minus.

100% av alla gånger jag använder en netbook, musik, anteckningar, msn.. you name it !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Ditt resonemang påminner lite om Ballmers reaktion på iPhone och appstore, http://www.youtube.com/watch?v=BcUicfqelC8&feature=related . Och se bara hur "dålig" iPhone blev.

Tänker på ipaddan nu inte iphone (som i min mening är dålig då jag inte kan göra något jag känner för att göra men som är bra/utmärkt för andra, smaksak), när det kommer till appstore får jag hålla med om att den är kass visst ok många apps men hur många är fisgeneratorer, lasersvärd etc.

När det kommer till paddan så är den onödig. finns redan i form av netbooks om än vikbara men små och.... användbara till annat än att surfa med och spela gyrobaserade spel på.
Tror man till och med kan titta på bilder och film dom men är inte säker, äger ju ingen trots allt...

Visa signatur