Permalänk
Medlem

Hemsida för gamers

Vi har skapat en hemsida för gamers som är väldigt lik blocket men endast för spelkaraktärer.
Söker konstruktiv kritik.
All kritik är bra kritik.

http://charfinder.com

Tack på förhand

Kanske fel kategori?

Permalänk

Lite mer info hade ju inte varit fel.

Permalänk
Medlem

behövs det mer? antar att man säljer wow, RS och liknande karaktärer.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

LoL luktar troll, när man trycker på deal och sedan den som kostar 200 pund så ser man ju att det är privat server haha, finns inte ngn server som heter Bronxism, hahahaha fail!

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem

men det är nog ett exempel??

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

ja annonserna som är uppe är bara test annonser

Permalänk
Medlem

Till att börja med, snygg grundlayout. Ni kan se över lite marginaler så som Log In-knappen så den linjerar med undre linjen till About us (genom att göra användarnamn- och lösenordsfältet smalare). Pagineringen behöver mer luft under, förslagsvis lika mycket som till höger. Sedan gillar jag mer när man kan sortera direkt i kolumnerna, men det är väl en smaksak. Det finns även utrymme för mer layout i innehållet.

Ni har strul med IE8 där inloggningssektionen trycks undan av logotypen. Prova ta bort position på headerleft och headerlogo och alla margin:left på dem samt header-right-text och sätt den till float:right istället. Det borde lösa biffen.

I Safari landar Log In-knappen för nära kanten.

Sedan saknar den mycket innehåll, mer information och inte lika personlig på About Us, men det är något som växer fram med tiden. Information om varför man bör bli medlem inne på register, det skulle även vara bra med ett avtal med användaren som denne måste acceptera.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Skit bra kritik save,
tack så mycket ska sätta igång och arbeta med detta nu direkt.
min css är inte värst bra jag vet är rätt så dålig på css.

Mer kritik uppskattas

Permalänk
Medlem

Idén kan nog funka!
Jag tänkte lite på:
If scamming or tricking occurs, its our responsibility to police report the incident.
Ni skriver att ni tar på er ansvar för att se till att en polisanmälan görs om säljare/köpare blir scammad/trickad (vad nu det senare är). Har ni verkligen kompetens och tid att gå igenom en sån process på alla ställen där ni tillåter säljare och köpare att befinna sig? Jag kan enbart se hur detta kommer att slå tillbaka på er själva.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
LoL luktar troll, när man trycker på deal och sedan den som kostar 200 pund så ser man ju att det är privat server haha, finns inte ngn server som heter Bronxism, hahahaha fail!

Ehrm... Jag hoppas du inser att du gör bort dig själv. Det var solklart ett test!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Några buggar:
Vänstra headerdelen och footern sitter fast när man scrollar. Typ som position:fixed men det kanske bara är chrome som spökar.
Det finns en andra sida även fast det bara ligger uppe 3 annonser på den första.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

matti4s//
precis fixat den där buggen.
det är jag som ställt in så att det ska vara 3 annonser på sida detta kommer ändras senare.

pscs3//
Helt rätt angående ansvaret ska ändra det tack

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in i forumet. Det blir Parser Error.

Parser Error Message: Cannot create an object of type 'System.Web.UI.WebControls.Unit' from its string representation '"13px' for the 'Height' property.

Source Error:

Line 49: <div class="sf-box text required">
Line 50: <label for="fld1"><span><asp:Literal ID="Literal1" runat="server" Text="<%$Resources: LoginResource, UserNameLabelText%>" /></span></label><br />
Line 51: <span class="fld-input"><asp:TextBox ID="UserName" runat="server" Height="13px Width="130px"></asp:TextBox></span>
Line 52: <asp:RequiredFieldValidator ID="UserNameRequired" runat="server"
Line 53: ControlToValidate="UserName" ErrorMessage="<%$Resources: LoginResource, UserNameRequiredError%>"

Line 51 är röd

Permalänk
Medlem

håller på lite med koden just nu haha sorry
nu ska det vara fixat
layouten kan dock se lite konstig ut

Permalänk
Medlem

Nu funkar det

Permalänk
Medlem

save//
lyckades lösa login sakerna men nu ser loggan konstig ut.
ska jobba på den

EDIT: Fixa även den.

Någon tips på hur jag kan ändra så att knappen endast centreras i innehållet på safari och inte på de andra för att knappen ser bra ut där.

Permalänk

Sårbar för SQL Injections??

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Medlem

var det där ett påstående eller en fråga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamish
var det där ett påstående eller en fråga?

Påstående

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scripteddie
Sårbar för SQL Injections??

+1 väldigt sårbart

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Hemsida för gamers?? En riktig gamer skulle väl aldrig köpa en färdig karaktär??

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlasXpress
Hemsida för gamers?? En riktig gamer skulle väl aldrig köpa en färdig karaktär??

+1
Mer en hemsida för lamers.

Permalänk
Medlem

Faktiskt väldigt många som köper och säljer färdiga characters.

Ska jobba på sql injectiona.
Tack för all kritik.

All kritik uppskattas.

Permalänk
Medlem

Är det inte emot EULA att sälja karaktärer i många spel? t ex World of Warcraft