SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Datorn klarar inte vissa USB enheter

Har nu haft mitt moderkort i ca 4 månader och stöter hela tiden på saker som inte fungerar på usb portarna, får upp "En USB enhet känns inte igen" i windows.
Det rör sig oftast om USB minnen/hårddiskar/minneskortsläsare. Vissa funkar varje gång, vissa aldrig. Kan inte heller boota med mitt G19 inkopplat, då startar den bara om hela tiden efter bios post.
Har varit så sen jag byte till Windows 7 i Windows Vista hade jag aldrig problem i Windows med enheter.
Boot problemet lär ju dock inte bero på Windows 7.
Nån som vet vad det kan bero på?
Kan det vara så att agget inte orkar?

Datorn är den i spec.
Har senaste BIOS till moderkortet.

Uppdate: Boot problemet löst, var nån konflikt mellan musen och tangentbordet.

Permalänk
Avstängd

Det är nog inte ditt agg som inte orkar, det skulle ju kanske kunna vara så att moderkortet är lite knasigt om det inte känner igen USB enheter då och då!

MVH

Permalänk
Medlem

Mjo men det fungerade perfekt med Vista :/
Har prövat med 2 st minneskortsläsare nu, en helt ny t.o.m. och ingen av dom har funkat. Har testat med en extern HDD och ett USB minne också som inte heller funkat.

Permalänk
Avstängd

Kolla om du kan hitta nya Chipset drivers till ditt moderkort.. kanske är det som jätte spökar??

MVH

Permalänk
Medlem

Jag har lika moderkort och för mig spökar min iphone.. får den inte att fungera ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnum47
Jag har lika moderkort och för mig spökar min iphone.. får den inte att fungera ..

Hade samma problem tidigare, löste det genom att uppdatera BIOSen.