Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

itbutikken.dk bra/dåliga?

Är det nån som har beställt från Itbutikken.dk? Har det funkat bra? Dom har ju riktigt bra priser så tänkte kanske köpa lite prylar därifrån.
Ringde kundtjänsten men dom kunde bara danska, dom har ju svensk hemsida så verkar lite mysko att dom inte har någon svensk kundtjänst. Fick iaf reda på att det skulle gå fint att beställa till Sverige

Permalänk
Avstängd

Tja, priserna är väl bra, leveranstiderna är långa. Garantiärenden och returer ska visst ta långt tid, enligt drabbade här på forumet.

Läs mer här om samma frågeställning

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=64583...

Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Medlem

Köp från Komplett istället, Itbutikken är ett skitföretag; billiga priser visst, men pajar ngt så får du vänta läääänge. Tog två månader att få mitt moderkort utbytt. Svarar sällan på mail i tid, och man förstår inte ett jota de säger. Man får ta till engelska faktist :).

Permalänk
Medlem

Hmm.. ok, vågar man beställa därifrån då. Chansen att det är något fel på det man beställer borde ju vara rätt liten. Men om man nu skulla ha sådan otur verkar det ju jobbigt, då kommer det ju bli dyrt istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Köp från Komplett istället, Itbutikken är ett skitföretag; billiga priser visst, men pajar ngt så får du vänta läääänge. Tog två månader att få mitt moderkort utbytt. Svarar sällan på mail i tid, och man förstår inte ett jota de säger. Man får ta till engelska faktist :).

Hehe.. ok, ska kolla hur mycket dyrare det kan bli på datorbutiken eller komplett istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer

Jag mailade dom och frågade angående mitt chassi som jag beställt som inte fanns i deras lager när jag beställde det och undrade lite hur det gick osv ...

Jag mailade dom den 27:e runt 18:00 och fick mitt första svar ca: kl 12:00 den 28:e ...

Så jag är nöjd med mail supporten iaf ..

Sen har jag även beställt där ifrån tidigare utan större problem dock inga moderkort, grafikkort mm ... och det har funkat bra .

Visa signatur

[size="1"]|AMD Athlon XP 1800+ | Abit AT7 MAX|PC2700 512Mb DDR | 135 Gb| GF2-TI 64 DDR @ Philips 107E| OS: Window 2K Pro|
[b]UIN# 4233283 http://www.clanbiz.com [/size][/b]

Permalänk
Medlem

Numera beställer jag bara från Itbutikken eftersom de har lägst priser och ett mycket bra leveranssystem. Man ska dock bara beställa sådant som finns inne på lager eller inne på lager hos leverantörerna. När man beställt hos Itbutikken får man en personlig Kundservice-sida med track-and-trace där man hela tiden kan kolla statusen på sin order och var alla komponenter man beställt befinner sig i orderkedjan. Ser man att nåt skulle försvinna ur lager innan just den prylen blivit avsatt till ens order är det lätt att byta ut prylen och ta en likvärdig sak (det gör man på sin personliga sida). Tex så beställde jag en dator förra veckan som nu är skickad... Den boxade xp2000+ cpu'n försvann ur lager så jag la till en oem xp2000+ och en fläkt och sedan skickades paketet på ett par timmar. Leveranstiderna förlängs något av att det tar lång tid för paketet att komma till Sverige från Danmark. Men när man vet att paketet är skickat känns inte väntan så lång. Ett skit-företag? Skulle inte tro det... Itbutikken är stabila.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Crucial P3 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400A | LG 32UQ750P-W

Permalänk
Medlem

Tror jag tar och beställer från itbutikken jag också, är ju värt att spara en sådär 5-6 hundra kronor.

Permalänk
Medlem

Jag beställde nu i veckan för första gången från ITbutikken, mitt intryck så här långt är att deras ordersystem är bra och priserna låga framförallt. Jag sparade 850:- på att beställa från ITbutikken jämfört med Datorbutiken inkl. frakt, det är något man inte gärna bortser ifrån.

Permalänk
Medlem

Beställde en komplett dator från Itbutikken idag. Sparade 1850kr jämfört med datorbutiken som väl är billigast i Sverige. Återstår att se hur lång tid det tar. När jag beställde stod att vissa grejer skulle dröja fram till den 18/9. Sen när jag bekräftat beställningen och gick in å kolla på Track & Trace stod det den 9/9 på dem grejerna(?). Hoppas det stämmer:)

Visa signatur

PC: Antec P180 | i5 2500K | 8GB Corsair Vengence | Corsair 520W | ATI HD3850 | Corsair SSD | Samsung T240
HTPC: | C2D E4500 | 2GB Corsair DHX | 750GB HDD | Radeon X800 GTO | Panasonic PV60 42"
Bärbar: Acer TM

Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde mitt minne från itbutikken.dk, och förutom leveranstiden (danska posten=snabba, svenska posten=sniglar) så var allt till belåtenhet

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en gång från itbutikken, och jag gör aldrig om det.

Jag beställde en hårddisk åt svärföräldrarna. Den totala kostnaden med frakt och allt skulle bli 632 kr (jag valde att betala priset som gällde vid beställningstillfället för att försäkra mig om att inte drabbas av en prishöjning). Sen dimper det ner en avi på 721 kr i brevlådan.

Jag skriver till kundtjänsten och frågar vad som står på. De svarade ganska snabbt att prisökningen berodde på att den danska kronans värde hade ökat i förhållande till den svenska.

Med hjälp av lite enkel matematik räknade jag ut att detta skulle innebära att den danska kronans värde hade ökat med 14%, vilket är rent omöjligt. Så jag kollar upp valutakursen och upptäcker att den danska kronans värde faktiskt har MINSKAT.

Jag skriver igen till kundtjänst och påpekar detta, men den här gången vill ingen svara.

Så jag traskar ner till posten och kollar hur det ligger till där. Då visar det sig att det är posten som har lagt på 90 kr på avin för en utlandbetalning, trots att itbutikken har ett svenskt postgironummer. Efter ett samtal med kassörskan ordnar det sig och jag kan ta hem paketet. Jag blev dock tvungen att betala 25 kr för en postgirobetalning.

Hårddisken är uselt paketerad och dunsade omkring inne i paketet. Det enda emballaget är lite tunnt knöcklig papper och det var säkert ett par liters tomrum som disken hade att studsa omkring i.

Så vad tycker jag om ett företag som inte kan paketera varor och vars kundtjänst antingen ljuger en rakt upp i ansiktet eller vägrar svara?

Det blir femtioelva tummar ner för itbutikken.

Visa signatur

Synth är pest - Hårdrock är bäst

Permalänk
Medlem

Att företaget paketerar ordentligt borde vara självklart. Jag ger lika många tummar ner för Gtek.net , som skickade min musmatta helt utan dämpande material, ihoprullad och skrynklig!!!
Det var Everglides nya tunna gaming surface, som är flexibel och går att rulla ihop.
Kartongen var alldeles för liten för att mattan skulle få plats, alltså rullade dom ihop musmattan ett varv för att få ner den. Resultatet blev en musmatta som står upp i kanterna, med ett fult veck på mitten. Den är helt oanvändbar.

Sånt här tycker jag inte är lönt att klaga på direkt till butiken, en butik måste förstå själva att man inte kan göra så. Det handlar inte om så mycket pengar för själva mattan, men dom har ju förlorat mitt förtroende totalt.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

www.sm-nordic.se där gör jag alla mina inköp.. Aldrig några probs..

Visa signatur

Högre fart för en bättre vardag :)

Permalänk
Medlem

Beställde precis gfx-kort och hd fr¨ån itbutikken.dk, enda anledningen är att db och komplett hade slut på de grejerna jag vile ha, vi får se hur de sköter saken, annars handlar oftast av komplett.

Permalänk
Medlem

Massa saker som inte finns i lager på itbutikken juh, sämst att man måste klicka på det där i:et för att kolla det också.

Edit: Nån som vet hur lång tid det brukar ta för itbutikken att få in varor som inte finns i lager?

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en hårddisk och lite skivor därifrån. Några hundra kronor billigare än i Sverige, snabbt svar (på engelska ) på mina frågor, snabb leverans och bra packetering. Slutsats: jag gillar Itbutikken :>

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det om man beställer saker som inte finns i lager från itbutikken. Får man betala priset man beställde varorna för eller dagsaktuella priset när de skickas?
Går det att häva köpet innan det skickas? Tar det för lång tid kanske man inte orkar vänta.

Permalänk
Medlem

Beror ju på om det finns hos deras grossist, står ju när man kollar. Brukar inte ta mer än ett par dagar normalt.

Permalänk
Medlem

Ah. ok, hade missat att det stod när dom kunde få in det till.

Permalänk
Medlem

Har beställt från itbutikken nu, så nu är det bara att hålla tummarna för att allt går bra