Permalänk
Medlem

Sista kollen innan datorköp!

Tjenna!

Jag tänkte bara avstämma innan jag studsar iväg och handlar mig datorn. Ifall jag möjligen har glömt något, något som kan vara värt att lägga till, eller att byta ut. Så som moderkortet, grafikkortet, nätaggregatet eller något.

Också tänkt kolla ifall skärmen är bra och prisvärd eller ifall den ska bytas ut mot en BenQ eller liknande. Dessutom kolla ifall det verkligen är problem med Fractical Design R2 nätagg till moderkort, när det kommer till 8-pinsladden.

Här är bild, och tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ser rätt bra ut, men skärmen vet jag inte något om.
Dock så har jag själv en 24" Samsung skärm, blivit en lång röd rand längs höger kanten, pixlarna gått sönder, så är de om man flyttar på skärmen mycket ( Samsung skärmar ) vad jag hört.

Så kanske vänta på svar från någon som vet mera, BenQ kanske?
Skriv gärna vad det blev sen också

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem

Det skall jag, kanske till och med fixar till ett litet galleri för de XD

Men det är också något jag är lite orolig över, är skärm värd, eller ska ja ta något annat? För jag hittar inga konkreta exempel någon annan stans på nätet, har dock inte browseat igenom Sweclockers forumet ordentligt

Permalänk
Medlem

Speldator? HD5770 för nästan 11 500 kr? Det är inte mycket annat än katastrof tyvärr. Kolla sida 2 i xkurdis tråd så har du ett mycket bättre spelpaket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
Speldator? HD5770 för nästan 11 500 kr? Det är inte mycket annat än katastrof tyvärr. Kolla sida 2 i xkurdis tråd så har du ett mycket bättre spelpaket.

Det har inte slått dig att skärm och tangentbord ligger med i paketet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusiob

Det gör de i paktet som finns i min tråd på s 2 med

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusiob

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xkurdi
Det gör de i paktet som finns i min tråd på s 2 med

Precis, skriver jag sida 2 så menar jag också sida 2.

Permalänk
Medlem

Ta 21.5" BenQ skärmen och köp ett 5850 istället. märker mer skillnad mellan gpu än skärmarna om du bara ska spela och inte hålla på med bilder.

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Medlem

Hoppas inte du ska ha datorn till spel?

Om så är fallet köp phenom II 955/965 Och ett Ati HD5850 istället!!

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Jaaa, datorn kommer att användas till allting, så som xkurdi skrev ungefär, programmering, photoshop, spel inte cod eller bf pga dom suger XD Men spela i allmänhet.

Och saken med det dator paketet som föreslogs är att jag inte vill ha en 21.5" skärm, eftersom jag inte ser idéen med att ha ett bra grafikkort, och en rent så sätt kass skärm, eftersom det är ju skärmen du kollar på ifall jag inte misstar mig, självklart kollar man på grafiken, men jag tycker också att eftersom jag kommer koda hemsidor osv, så blir det MYCKET skönare med en större skärm.

Plus att 5770 kan väll inte suga så mycket? Jag har kanske fel, men jag får väll kolla runt lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zephonim
Jaaa, datorn kommer att användas till allting, så som xkurdi skrev ungefär, programmering, photoshop, spel inte cod eller bf pga dom suger XD Men spela i allmänhet.

Och saken med det dator paketet som föreslogs är att jag inte vill ha en 21.5" skärm, eftersom jag inte ser idéen med att ha ett bra grafikkort, och en rent så sätt kass skärm, eftersom det är ju skärmen du kollar på ifall jag inte misstar mig, självklart kollar man på grafiken, men jag tycker också att eftersom jag kommer koda hemsidor osv, så blir det MYCKET skönare med en större skärm.

Plus att 5770 kan väll inte suga så mycket? Jag har kanske fel, men jag får väll kolla runt lite.

Tja. HD5850 är väl nästan dubbelt så bra. Så beror ju på.

Sammanlagda testresultat med Phenom II x4 och intel I5:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/272741-10-truth-phenom

Jag tycker man inte ska köpa en dator för över 8000kr utan ett 58xx kort iaf. Om man nu inte ska spela alls utan bara redigera video dvs

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Lutar nog emot att jag skaffar mig ett 5850 istället, efter att ha googlat och varit inne på Toms Hardware osv.

Men då kommer jag bara till en sak, vilket märke ska jag skaffa, för jag har ingen aning om skillnaden <_>"
Är det skillnad på kylning, prestanda eller vad skiljer dom åt?

Och dessutom, ingen har någon kommentar på vilken skärm jag skall ta och köpa?

Permalänk
Medlem

Det finns huvudsakligen tre varianter:
*Referenskylare & originalklock - enda som skiljer är klisterlappen på kylaren
*Referenskylare & överklockade - klisterlapp och klockfrekvenser
*Specialkylare. Dessa är oftast också överklockade och kan ha lite annan layout, t.ex. var strömkontakterna och vissa chip sitter

PowerColor har lyckats riktigt bra med sin senaste PCS+-variant (ny kylare och lite överklockat), den finns på Inet för det i sammanhanget nätta priset 2 690 kr.

Recension
http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_5850_PCS_Plu...

Skärmar är inte min grej så den frågan lämnar jag öppen.

Permalänk
Avstängd

Tycker det ser bra ut, inte mycket att klaga på, men jag skulle som tidigare sagt försöka klämma in ett bättre grafikkort. Det är dock imo viktigare med snabb CPU än grafikkort då grafikinställningarna går att sänka grafikinställningarna!