Frånkopplad från internet
Hej.
Jag har ett problem med mitt internet som ingen annan i hushållet har, och inte heller jag hade innan jag köpte ny burk. Jag blir efter ett tags användande bortkopplad från internet (en gul triangel synes över ikonen nere i det högra hörnet), och jag misstänker att det händer när jag laddar ner med uTorrent. Har dock för mig att det har hänt i andra fall också. För att få igång internet igen måste jag antingen starta om det inbyggda nätverkskortet via enhetshanteraren (detta tar extremt lång tid då datorn laggar fast under processen) eller starta om datorn (det snabbare alternativet). Att dra ur internetsladden och koppla in den igen fungerar inte.
Vidtagna åtgärder:
Senaste moderkorts+LAN drivers.
Stängt av alla energi-spar funktioner.
Bytt torrent-klient (uTorrent/Azureus).
Lagt till undantag för torrent-klienter i brandväggen.
Inget av ovan har fungerat. Jag kör VIPRE Antivirus men håller för närvarande på att pröva att ladda ner med VIPRE avstängt.
Om VIPRE är boven i dramat undrar jag (1) Hur löser jag det utan att byta anti-virus program? (2) Om (1) ej är möjligt, vilket anti-virus program rekommenderar ni?
Jag har som nämnt ovan lagt till undantag för mina torrent-klienter i brandväggen, själva nedladdningen (och all annan internet-användning) går utmärkt, till dess att internet kopplas bort.
Jag har ett ASUS Rampage III Formula moderkort.
Andra som har haft lliknande problem? Tackar hemskt mycket för all hjälp och information, det uppskattas!
/DP