Permalänk
Medlem

Ibm 120 GXP

Jag skulle vilja veta om någon har en 120gxp som låter som en jumbojet!!!
Min brummar som in i helvete!
Kan den gå sönder av det?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag har en 60GB 120GXP. Den lever om ordentligt. Förmodligen är det sådan den är.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stack
Jag har en 60GB 120GXP. Den lever om ordentligt. Förmodligen är det sådan den är.

Jag har en 120gxp 80gb och det enda jag kan jämföra med är mina 60gxp 20gb och den är ganska mkt tystare än dem.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Det jag kan jämföra med är en Maxtor 27GB och en Quantum 20GB, båda 5400rpm. De hörs just såpass (de är de två högljuddaste delarna i datorn, allt annat är ordentligt tystat), medan IBM-disken lever om rent fasansfullt. När den är inkopplad (vilket den oftast inte är), dränker ljudet från den allt annat, såväl fläktar (7 st, alla rejält långsamma som tillsammans bara ger ett svagt susande ljud) som diskar (de två 5400:orna).

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

min låter inte så farligt, det kan vara ett ljud när den "selftestar" läs i andra tråden, men annars så är den tyst,

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Har en rätt högljud 120mm fläckt så jag vet ej hur dom låter när dom bara går om man säger så men när dom skriver å läser kan dom i vissa fall höras över min 120mm Y.S 120 så visst låter dom i bland.
IBM:s diskar är bland dom som låter mest.
Men mina var så satans billiga att jag sket i det.:D

Permalänk

Sitter med en 120 GXP 120GB, den är rätt tyst tycker jag. Sen har ju min rumskompis sitt härke bredvid, den låter som ett as, kanske därför jag tycker min är tyst.

Visa signatur

blä

Permalänk

Den kanske lider av samma jätte problem som de tidigare modellerna, läs mera på deja gott om exempel, IBM diskar är ju inte IBM längre.

Bara att läsa lite här på deja.

Visa signatur

[b]gratis åsikt avgives :-)[/b]