Permalänk
Medlem

Halo 4 - Nu officielt

Då blev Halo 4 officielt på E3 Expo.

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=TC2yMKMENdg

343 industries och Microsoft gamestudios som arbetar på Halo 4.

Vad tycker ni om Halo 4? Själv ser jag fram emot det, tycker dock att det ska vara det sista i serien.

Där finns även nyheter om att Halo CE (Halo Combat Evolved (1)) ska göras om i HD vilket låter fantastiskt.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Mjo kan nog bli grymt, med risk för att häda så tycker jag nog nästan att Halo: Reach var det bästa Halospelet. MasterChief i all ära men det var något som fångade mig i Reach när jag väl tog mig i kragen och faktiskt spelade igenom det.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Mjo kan nog bli grymt, med risk för att häda så tycker jag nog nästan att Halo: Reach var det bästa Halospelet. MasterChief i all ära men det var något som fångade mig i Reach när jag väl tog mig i kragen och faktiskt spelade igenom det.

Aa Reach va epic, sjukt nice att inte strida ensam

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Får bara hoppas att 343 kan leva upp till Bungies standard, så det inte bara blir något mjölknings projekt på fansen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Undrar om Halo 4 får Kinect stöd haha

Permalänk
Medlem

Och gäsp. Same same

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Undrar om Halo 4 får Kinect stöd haha

Kinect med röstkommando, be cortana vara tyst eller fråga om hjälp

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Kinect med röstkommando, be cortana vara tyst eller fråga om hjälp

Haha ja det skulle vara något

Permalänk
Medlem

Verkar coolt, har alltid varit knäsvag för hela Halo serien!

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Kinect med röstkommando, be cortana vara tyst eller fråga om hjälp

roligt att kunna taunta i multiplayer med kinect, ge fingret och skit till folk hehe ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KRQKAN:

Vad tycker ni om Halo 4? Själv ser jag fram emot det, tycker dock att det ska vara det sista i serien.

Dem har sagt att det är en helt ny trilogi av Halo spel, alltså Halo 4, 5 och 6. Om speltillverkarna lyckas förnya och hålla varje spel som kommer fräscht så tycker jag att det är kanon!

Permalänk
Medlem

*Blåser bort damm*
Jag har nästan religiöst beskådat Halo-serien växa, men jag har ännu inte köpt ett Xbox 360 eftersom en vän hade ett tillhands så att jag kunde spela färdigt Halo 3 3-4 gånger. Detta blir dock spiken i kistan.
Det enda jag läst om släppdatumet är "holiday 2012". Sommar(lov)? PS4/X720 kommer inte förrän ~2013 om jag inte minns fel (nåja, rykten). Någon som har nya rykten/fakta om Halo 4 och eventuella uppföljare?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

*Blåser bort damm*
Jag har nästan religiöst beskådat Halo-serien växa, men jag har ännu inte köpt ett Xbox 360 eftersom en vän hade ett tillhands så att jag kunde spela färdigt Halo 3 3-4 gånger. Detta blir dock spiken i kistan.
Det enda jag läst om släppdatumet är "holiday 2012". Sommar(lov)? PS4/X720 kommer inte förrän ~2013 om jag inte minns fel (nåja, rykten). Någon som har nya rykten/fakta om Halo 4 och eventuella uppföljare?

Halo 4 var väl första spelet i Reclaimer-trilogin om jag minns rätt och då borde ju 5an och 6an komma till 720,annars är det väl till att kolla på Gamereactor eller googla

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlin:

Halo 4 var väl första spelet i Reclaimer-trilogin om jag minns rätt och då borde ju 5an och 6an komma till 720,annars är det väl till att kolla på Gamereactor eller googla

Okej. Hittade Halos (Microsofts) officiella sida , där det mycket riktigt står att Halo 4 markerar början på en ny trilogi. Eufori
Köper 360 dirr
(Tack för tipset om Gamereactor)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Okej. Hittade Halos (Microsofts) officiella sida , där det mycket riktigt står att Halo 4 markerar början på en ny trilogi. Eufori
Köper 360 dirr
(Tack för tipset om Gamereactor)

Vart ska du köpa din 360? Jag beställde idag på Dustinhome en 250gb med Forza och Crysis 2 för 1990:- vilket var det bästa jag kunde hitta själv (vill inte ha 4gb modellen)

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

skithuuuvvvven!

Spelade Halo på min förrförrförra dator, gått några generationer sedan dess.
Underbart episkt spel (episkt har blivit ett uttjatat adjektiv men stämde i det fallet)
Köpte halo2 för PC o spelade igenom för en vecka sedan, döm om min förvåning och irritation när det visar sig att 3:an inte fanns för PC...

2:an var inte ens särskilt märkvärdig men ville följa sagan till sitt slut.

fast o andra sidan så kanske de portar de tidigare till PC för att rida på vågen inför 4.an...?

C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Vart ska du köpa din 360? Jag beställde idag på Dustinhome en 250gb med Forza och Crysis 2 för 1990:- vilket var det bästa jag kunde hitta själv (vill inte ha 4gb modellen)

Har inte bestämt ännu eftersom jag bestämde mig för ungefär 20 minuter sen att köpa ett
Egentligen vill man kanske ha chippat, men vafan, MS/BUNGIE förtjänar mina pengar efter den serien grymma spel (undantaget 2an som var lite medioker så att säga). Nåja, vi får se. Usch, känner mig som en total "hipocrit" när jag lämnar PCn till förmån för konsol, hehe.

Skrivet av Sonywalk:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ungefär min reaktion

Skrivet av crilloan:

skithuuuvvvven!

Spelade Halo på min förrförrförra dator, gått några generationer sedan dess.
Underbart episkt spel (episkt har blivit ett uttjatat adjektiv men stämde i det fallet)
Köpte halo2 för PC o spelade igenom för en vecka sedan, döm om min förvåning och irritation när det visar sig att 3:an inte fanns för PC...

2:an var inte ens särskilt märkvärdig men ville följa sagan till sitt slut.

fast o andra sidan så kanske de portar de tidigare till PC för att rida på vågen inför 4.an...?

C

Kan man hoppas på kanske. Det sägs att Reach är ännu mer "episkt" (håller med) än övriga (tidigare) spel, så jag tvingas köpa ett 360 i vilket fall

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Mja, dessutom är Halo i princip det enda spelet jag planerar att spela. Blir nog ett "oflashat" 360 begagnat eller från Dustin.
http://cdon.se/spel/halo_4-14647445

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Verkar som att Spelbutiken.se får ta hand om spelbeställningen (394kr för Halo 3+ODST+REACH, eventuellt 792kr totalt för Anniversary edition)

Edit: Jag läste precis ut "Halo: Fall of Reach" av Eric Nylund. Finns att få tag på här och där så att säga, rekommenderas, åtminstone om man inte har spelat Halo: Reach (främst för att jag gillar när man kan länka saker som hänt under spelen, hints, symboler etc med annat material).

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd med vad som hänt med vad som en gång var en respektabel spelserie.
Halo 1 och Halo 2 var verkligen ett par mästerverk som man kunde spela igenom hur många gånger som helst.
Halo 3 var typ Ok, men var skapligt "cheesy" om man säger så.
Halo Reach är en katastrof i den skalan att det inte passar in i Halo-storyn över huvudtaget.
Halo "Anniversary" är tyvär bara mjökling alá CoD
Och sedan att dom tillkännager en ny trilogi ovanpå det här kan inte betyda något annat än att de bara vill käna pengar nu.

Missta mig inte, jag var/är ett stort Halo-fan, men nu har allt spårat ur till något vad som skulle kunna kallas "The New CoD"...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Får bara hoppas att 343 kan leva upp till Bungies standard, så det inte bara blir något mjölknings projekt på fansen.

Nja, säkert samma som med Volvo 343.. Heter Volvo, såldes hos Volvo.. Men var aldrig Volvo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Tycker det är synd med vad som hänt med vad som en gång var en respektabel spelserie.
Halo 1 och Halo 2 var verkligen ett par mästerverk som man kunde spela igenom hur många gånger som helst.
Halo 3 var typ Ok, men var skapligt "cheesy" om man säger så.
Halo Reach är en katastrof i den skalan att det inte passar in i Halo-storyn över huvudtaget.
Halo "Anniversary" är tyvär bara mjökling alá CoD
Och sedan att dom tillkännager en ny trilogi ovanpå det här kan inte betyda något annat än att de bara vill käna pengar nu.

Missta mig inte, jag var/är ett stort Halo-fan, men nu har allt spårat ur till något vad som skulle kunna kallas "The New CoD"...

Hoppas kan man iaf
Edit: Reach var väl inte heller riktigt tänkt att följa den berömda Chief-cortana-storyn, utan var tänkt att visa hur det gick på marken för spartanerna? Mer pang-pang och mindre/inget (i stort sett) ensam mot horder av covenant och flood.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Hoppas kan man iaf
Edit: Reach var väl inte heller riktigt tänkt att följa den berömda Chief-cortana-storyn, utan var tänkt att visa hur det gick på marken för spartanerna? Mer pang-pang och mindre/inget (i stort sett) ensam mot horder av covenant och flood.
Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas på vad?

Och nej, det är fortfarande fel på storyn. Storyn motsäger den story som böckerna gav som Bungie gav ut strax före releasen av Halo CE och X antal år frammåt. 6 stycken böcker, då det första tre hänger ihop och de sista tre är enskilda "events".

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hoppas på vad?

Och nej, det är fortfarande fel på storyn. Storyn motsäger den story som böckerna gav som Bungie gav ut strax före releasen av Halo CE och X antal år frammåt. 6 stycken böcker, då det första tre hänger ihop och de sista tre är enskilda "events".

Hoppas på att spelen inte avviker för mycket från originaltemat.
Okej, har inte spelat Reach (tänker nog inhandla ett 360 under mellandagarna) ännu, bara läst boken.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Okej. Hittade Halos (Microsofts) officiella sida , där det mycket riktigt står att Halo 4 markerar början på en ny trilogi. Eufori
Köper 360 dirr
(Tack för tipset om Gamereactor)

INgen fara,kul att vara till hjälp

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Lär blir det första spelet på nästa konsol.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Lär blir det första spelet på nästa konsol.

Tveksamt. "720"/PS4 ska väl komma 2013-2014, medan Halo 4 släpps "Holiday 2012" dvs ~December

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Tveksamt. "720"/PS4 ska väl komma 2013-2014, medan Halo 4 släpps "Holiday 2012" dvs ~December

Vilket är trist.
Dom borde släppa den nya trilogin på nästa konsol generation. Samt skulle dom även uppdaterat Halo 2 i o med anniversary och släppt dom i samma paket så man haft den första trilogin på 360.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Vilket är trist.
Dom borde släppa den nya trilogin på nästa konsol generation. Samt skulle dom även uppdaterat Halo 2 i o med anniversary och släppt dom i samma paket så man haft den första trilogin på 360.

Mja, det kan jag hålla med om. Jädra konsolmakare!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson