Crysis 2 DX11 "Ultra Upgrade" redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Crysis 2 DX11 "Ultra Upgrade" redo för nedladdning

Lite drygt tre månader efter lanseringen uppdateras Crysis 2 med stöd för DirectX 11. Dessutom tillkommer ett paket med högupplösta texturer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle SweClockers kunna köra en recension på grafiken i spelet dvs, köra typ med DX 9 med ett 6990 och sen köra DX 11 med samma kort för att visa hur mycket fpsen droppar med ;D

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande Crysis 1 är snyggare, eller det kanske bara är jag som minns det så..

Själv avslutade jag Crysis 2 efter en timme eller så, riktigt tråkigt spel tyvärr.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

är det värt en ny installation ? är det fullt ös på mp delen av detta spel eller

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

vatten tycker jag börjar bli riktigt snyggt

Permalänk
Avstängd

bara 3 månader senare ... nu kanske man ska testa spelet

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Imponerad av skuggorna!

Annars var det inget speciellt. Tycker det var fult när jag slängde lådan i vattnet. Visst är det bättre än majoriteten, men fortfarande fult.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får väl ta och införskaffa det och testa ordentligt nu. Nu är spelet säkert rent tekniskt i nivå med vad dagens kort/datorer klarar. Sen om det fortfarande känns som en halvtaskig portning får vi se.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Yawn, lite snyggare kanske men big deal, det är fortfarande ett konsolanpassat slowmotion FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Imponerad av skuggorna!

Annars var det inget speciellt. Tycker det var fult när jag slängde lådan i vattnet. Visst är det bättre än majoriteten, men fortfarande fult.

Är det fortfarande bara tre (eller fyra kanske?) iställningar för grafiken?
Det jag undrar är helt enkelt hur mycket man kan anpassa inställningarna.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Cred för att de kryper till korset, men skadan är redan skedd...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Grymt kanske man ska köpa spelet?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Grymt kanske man ska köpa spelet?

Varför då? Vattnet och lite bättre tesselation gör inte det konsollifierade gameplayet bättre..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Själv avslutade jag Crysis 2 efter en timme eller så, riktigt tråkigt spel tyvärr.

Inte bara du... Jag avslutade efter typ 30 minuter :/

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Köpte spelet nyss på g2play.net för bara 180 kr Nu ska det spelas!

Permalänk
Medlem

Det var allt på tiden! Tackar CryTek. Ser fram imot att se lite nya system specs för vad som krävs på Ultra.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hmm nu funderar jag på att köpa det här spelet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Är det fortfarande bara tre (eller fyra kanske?) iställningar för grafiken?
Det jag undrar är helt enkelt hur mycket man kan anpassa inställningarna.

Ingen aning, kollade bara videon.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det ser ju fan så mycket bättre ut inget snack om den saken. Frågan är bara vad som krävs för att högsta inställningar skall flyta på.
Man vill ju inte lira med under 30 fps.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Har nu kollat in videorna.
Japp det blir ett köp
Äntligen slipper jag känna mig nere och besviken över Crysis, det här skall bli kul, dags att dra på 3D-brillorna och köra igenom single-player kampanjen, here I come!

En fråga: Kan inte Sweclockers (redaktionen eller nån medlem) rapportera om vad som krävs i hårdvaruväg för att maxa spelet vid full HD upplösning med 30 fps ?

Permalänk

Blev helt klart bättre, men jag spelar det bara för MP hur som helst så

Permalänk

Bättre grafik = bättre spel..?

Hmm.. frågan är ju om spelet blir så mycket bättre för en liten ändring i grafiken.
Jag blir mer och mer skeptisk om hur bra förbättring vi snackar om här..
Med tanke på vad alla skrivit, så kan jag inte göra annat än att testa själv! ~.^

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk

Allting ser så mycket snyggare ut nu, highres textures gjorde verkligen sin grej. DX11 är också en spelupphöjare.

Ännu trevligare nyheter är att Editorn släpps på onsdag, så var redo för egna awesome mods/maps innom kort!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även om det är en förbättring... är det inte anmärkningsvärt marginellt? Har det verkligen skett så fantastiskt stora förändringar på fyra år sedan ettan om man jämför med hur utvecklingen såg ut i spelen under fyra års tid INNAN 2007?

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Grafik i all ära men det är väldigt väldigt viktigt med bra kontroller också. Känslan när man springer runt med mus och tangentbord skall kännas rätt för att spelupplevelsen skall kännas bra. Men jag älskar verkligen att grafiken blir bättre även om jag också är lite inne på samma linje som de som tycker att 1an var snyggare. Men man får se det med egna ögon framför sin egna dator först innan man säger för mycket.

1an med högupplösta texturerna är jäkligt snyggt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

En sminkad gris är fortfarande en gris...

Permalänk
Medlem
Skrivet av igulfast:

En sminkad gris är fortfarande en gris...

Men såå dåligt är väl inte gameplay ? Visst multiplayern går väl inte upp mot BFBC2, men singleplayern har fått rätt mycket goda vitsord.

Sen angående "sminkning": När jag började gaming var textadventures den stora genren. När det började komma spel med 2d-grafik (färgbilder, inte animerade) så var det många som tyckte att grön text mot helsvart bakgrund var det klassiska gamingläget och att färggrafik bara störde spelupplevelsen. Själv älskar jag att grafiken utvecklas och omfamnar den utvecklingen. I dag tror jag inte ens bland retrogamers att textadventures typ mud är någon större grej längre.

Permalänk
Medlem

Det ser snyggt ut helt klart men när kommer det riktig fysik med Dice kvalitet? Utan det känns det ändå inte intressant för mig.. att det dessutom ryktas vara en dålig konsolportning gör inte liret mer intressant...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem att få DX11 att fungera? Jag laddade ner både Texturpaketet & DX11 igår på datorn i sign, men så fanken hellr att spelet blir tesselerat, tegelväggar, grusvägar osv ser precis lika platta ut som innan.

edit: & såklart har jag aktiverat allt i menyn o grafikortet stöder DX11

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om