Tips: Nokia E5 för 999 kr!

Permalänk
Medlem

Tips: Nokia E5 för 999 kr!

Tänkte dela mig med av en helt okej deal, nämligen en Nokia E5 på Elgiganten för endast 999 kr (normalt kostar den runt 1700-2000). För er som gillar qwerty-lurar måste denna vara most bang for the buck

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Permalänk

När vi ändå är inne på pristips på Nokia så kan jag tipsa om att The Phonehouse just nu säljer en riktigt behändig Symbian^3 mobil. Nokia C6-01 för 1999:-.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Men helt seriöst, tipsa om en Nokia telefon 2011!?

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Men helt seriöst, tipsa om en Nokia telefon 2011!?

Vad menar du?

Permalänk
Hedersmedlem

helt ok telefon för det priset.

Permalänk
Medlem

Skulle inte ens ta i en Nokia med tång idag. Fy fan, sämre skit får man leta länge efter..

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flukke:

Skulle inte ens ta i en Nokia med tång idag. Fy fan, sämre skit får man leta länge efter..

sant, hoppas att N9an blir bra!

Permalänk
Medlem

Tack för tipset... Bra skit inga tånger behövs.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Skulle inte ens ta i en Nokia med tång idag. Fy fan, sämre skit får man leta länge efter..

Har du några vettiga argument varför?

Nokia tillverkar bra telefoner, nackdelen är väl att dom kan vara lite krångligare och att det inte finns lika många plojappar(om det är en nackdel är väl upp till var och en)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Tycker Nokia är en av dom bättre mobiltillverkarna.
Förstår inte detta Nokia hat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Skulle inte ens ta i en Nokia med tång idag. Fy fan, sämre skit får man leta länge efter..

Du vet ju inte vad du snackar om Eller tror du att bara för att du gillar Android/IOS telefoner så blir de andra skit?
Skulle jag köpa ny telfeon idag skulle det absolut vara en E7 om jag hade råd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fredix:

Tycker Nokia är en av dom bättre mobiltillverkarna.
Förstår inte detta Nokia hat.

Nokia HAR varit en av dom bättre mobiltillverkarna, men jag antar att smaken är som baken
det lär inte dröja innan Elop dödar Nokia helt, speciellt nu när aktien har sjunkit 30%+ dom senaste 2 månaderna

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anonymous FTW:

När vi ändå är inne på pristips på Nokia så kan jag tipsa om att The Phonehouse just nu säljer en riktigt behändig Symbian^3 mobil. Nokia C6-01 för 1999:-.

Just den telefonen är en riktigt skittelefon. Jag brukar vara rätt bra/snabb att lära mig nya telefoner, men denna är dock helt jävla omöjlig. ZTE blade är 59*36 ggr bättre (ja det är en ganska noga uträknat formel). ZTE:s kamera är dock riktig värdelös men det uppvägs lätt av OS.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

C6n e inte värd 2000kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Just den telefonen är en riktigt skittelefon. Jag brukar vara rätt bra/snabb att lära mig nya telefoner, men denna är dock helt jävla omöjlig. ZTE blade är 59*36 ggr bättre (ja det är en ganska noga uträknat formel). ZTE:s kamera är dock riktig värdelös men det uppvägs lätt av OS.

Det är inte en skittelefon bara för du inte klarar av att hantera den Sen tycker jag inte Symbian antar att det är det du klagar på är svårare än android att lära sig, kan man lära sig det ena bör inte det andra vara några problem. ZTE har dessutom problem med WIFI och av min erfarenhet Kass byggkvalitet Dock billiga men man får ju kinaskit också :).
Jag hatar inte android men i en telefon så skulle jag valt annat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Phat^Trance:

C6n e inte värd 2000kr!

Jo verkligen. I stora drag är det en liten Nokia N8 och en Nokia N8 kostar lika mycket som en iPhone4 att tillverka, så är det några som är lurade så är det de som köper mobiler av Steve Jobs.

I övrigt så vet jag skolflickor med flätor som klarar av att hantera Symbian^3 mobiler. Sen slår den ZTE Blade i stort sett allt och mer därtill.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är inte en skittelefon bara för du inte klarar av att hantera den Sen tycker jag inte Symbian antar att det är det du klagar på är svårare än android att lära sig, kan man lära sig det ena bör inte det andra vara några problem. ZTE har dessutom problem med WIFI och av min erfarenhet Kass byggkvalitet Dock billiga men man får ju kinaskit också :).
Jag hatar inte android men i en telefon så skulle jag valt annat.

Inlärningströskeln är, i mitt tycke, betydligt högre på Nokia än android/iphone/windows mobile. Givetvis går det att lära sig, men varför måste det vara så besvärligt.
ZTE: Just byggkvalite är inte ett problem på min blade, men du har rätt i att vissa kan ha det problemet. Även wifi problemet existerar men det kan lösas ganska enkelt med en app från market

Nokian är absolut inte värt nära 3000 som den faktisk kostar olåst.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Nokian är absolut inte värt nära 3000 som den faktisk kostar olåst.

Är du säker på att den där är låst? vet att på Mediamarkt så sålde de för nån månad sen Nokia C7 med Telenor kontantkort och de var enligt MM säljaren där inte låst.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Nokia måste komma med Android i sina telefoner om de skall ha någon chans att överleva..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nokian är absolut inte värt nära 3000 som den faktisk kostar olåst.

Det om inlärningströskel vet jag inte vad du menar men för vissa stämmer det säkert då jag har hört många som gnäller på det, jag kunde använda min nokia bra efter någon dag. Min ZTE light var varken enklare eller svårare.(jag kör med app för wifi men tycker inte det ska behövas)
Priset är upp till var och en att avgöra gillar man inte symbian är det absolut inte värt 2000-3000kr men gör man det tycker jag absolut det är värt det. dock är c7 mer prisvärd.

Edit nu tänker jag inte fortsätta tjäbbla om nokia det är bara att inse att alla inte tycker samma os är bäst

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Nokia måste komma med Android i sina telefoner om de skall ha någon chans att överleva..

Kolla lite på Nokias N9 som kör MeeGo, Android ser ut som något från medeltiden i jämförelse med MeeGo.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Jo verkligen. I stora drag är det en liten Nokia N8 och en Nokia N8 kostar lika mycket som en iPhone4 att tillverka, så är det några som är lurade så är det de som köper mobiler av Steve Jobs.

I övrigt så vet jag skolflickor med flätor som klarar av att hantera Symbian^3 mobiler. Sen slår den ZTE Blade i stort sett allt och mer därtill.

Mja rätt stor skillnad på dom ändå

JAg köpte min Nokia N8 beg för 2500 i nyskick.

N8 har som inte C6 har -> Autofokus, 12MP, FM-Sändare, Aluminiumchassi, hdmi m.m .. är värt prisskillnaden alla gånger

Ligger väl runt 3k ny idag

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Mja rätt stor skillnad på dom ändå

JAg köpte min Nokia N8 beg för 2500 i nyskick.

N8 har som inte C6 har -> Autofokus, 12MP, FM-Sändare, Aluminiumchassi, hdmi m.m .. är värt prisskillnaden alla gånger

Ligger väl runt 3,5k ny gissar jag.

C6-01 har Nokia CBD istället.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

C6-01 har Nokia CBD istället.

Kan hända, kan inte säga att det är något fel på N8ans skärm heller.. i klass med Samsungs värstingar faktiskt.. (Förutom dom första N8orna som led av något fel på gråskalor)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Anledningen till att många, delvis inklusive mig själv tycker att Nokia är lite B just nu är att dem på sistone inte riktigt hängt med. Känns som att de till största del säljer "gammal teknik". Hårdvaran i Nokias dyraste telefoner står sig inte ens mot budgetlurar med Android i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Anledningen till att många, delvis inklusive mig själv tycker att Nokia är lite B just nu är att dem på sistone inte riktigt hängt med. Känns som att de till största del säljer "gammal teknik".

Gammal teknik är raka motsatsen till Nokia.. Dom ligger långt före teknikmässigt.. Skillnaden är att dom inte promotar det lika hårt som konkurrenterna Apple o.s.v.

Visste du t.ex att senaste Nokialurarna stödjer HD-samtal .. något som inte ens iPhone4 stödjer .. Iofs tror jag inte sveriges operatörer har detta ännu men men

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Skulle inte ens ta i en Nokia med tång idag. Fy fan, sämre skit får man leta länge efter..

Jag skulle inte ens vilja ta i dig med tång. Är du verkligen så skadad (av marknadsföring och snoriga ungdomar) som du verkar?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

C6n e inte värd 2000kr!

C6-01!!!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Nokia måste komma med Android i sina telefoner om de skall ha någon chans att överleva..

Ett 90-tals OS? Nej tack.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Sweclockers, samlingsplatsen för specifikationsjagande nördar. Hallå, Nokia gör mobiler, inte mini-geekdatorer som man alltid kan pyssla med. Vem har ens tid att pilla på mobilen hela dagarna? Sköt skolan och jobben som förr i tiden.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u