Tja! Jag köpte nyligen en 2TB Seagate HDD: http://www.inet.se/artikel/4303946/2tb-seagate-barracuda-gree...
Har aldrig installerat en SATA förut, men det verkade ju ganska enkelt, bara att plugga in 2 sladdar, inga konstiga jumpers eller något.
Nästa steg var något svårare, jag förväntade mig att det skulle vara Plug & Play, men tydligen var jag tvungen att partitionera den via "Storage" i "Computer Management".
Efter partitioneringen så fungerade den, fast den var löjligt långsam. Att öppna en textfil tog 10sek, i alla fall första gången den öppnades efter reboot.
Orkade inte riktigt bry mig om detta först, men imorse ville datorn inte starta alls. Den stannade helt innan windows gick igång på skärmen där det står "Press Del to enter setup".
Startade om flera gånger med samma resultat och ryckte sedan ut sladden till den nya hårddisken, då fungerade allt perfekt, fast jag har förstås inte tillgång till min nya fina 2TB HDD.
Någon som har en aning om vad som kan ha gått snett? Alla tips är enormt uppskattade!
EDIT: Nu gick den igång med hårddisken ikopplad. Kan det vara glapp i sladden eller att sladden satt dåligt?
Det jag undrar mest är ändå: kan en sekundär hårddisk stoppa datorn från att starta?
Om inte så var det kanske något annat som bråkade (vilket vore mycket värre)