Permalänk
Medlem

Dreamcast PC

Tänkte dokumentera mitt bygge av emulatorbox/htpc här på swekan!

Knäpper bilderna med min mobilkamera men det ska nog komma flera.
Just nu väntar jag på delar från ebay (Leveranstid 5-60dagar)

Blev inspirerad av denna: http://kotaku.com/5098975/oh-yes-a-dreamcast-pc-with-blu+ray
Dock blir min utan bluray

Bygger med detta moderkort är
Asus E35M1-I Deluxe

Mot nästa uppdatering fixar jag en bättre kamera och så kommer jag att dokumentera lite mer hur jag gått tillväga! Det sker väl om nån vecka när jag fått mitt PicoPSU!

Dreamcast PC

Permalänk
Medlem

Fixa baksidan. D:

Permalänk
Medlem

De kommer.. Ska fixa alla delarna först bara! Väntar fortfarande på nätdelen

Permalänk
Medlem

Har haft ett liknande sega, så du anar nog inte hur mycket jag älskar det här Ger man inte detta 5p, så är man bara kall. (eller väldigt kritisk)

Permalänk
Medlem

nice work... men skar du inte bort lite väl mycket av baksidan? bra var det iallafall

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Det kan se ut så ja.. men det är egentligen för lågt! Så jag kommer vara tvungen att kapa bakplåten om jag använder den.

Någon som vet om det finns alternativ som är snygga?

Permalänk
Medlem

Riktigt fint gjort! Speciellt att återanvända luckan där skivorna går in.

Permalänk
Medlem

Den passar skitbra faktiskt! Väntar bara på en adapter (atapi till sata) så att den går att använda

Permalänk

Vad använde du dig av för nätdel i detta bygge? Funderar på att göra ett liknande fast med en Neslåda istället.

Visa signatur

MSI Z77A-S01 | i7 3770K | Corsair H80 | Gigabyte gtx 680 SOC x2 | Corsair Vengaence 4x4GB 1600Mhz | Corsair SSD Force 3 Series 128GB | Corsair HX 850W 80+ Silver | 3TB Seagate 7200rpm | Thermaltake Level 10 GT Snow Edition