Laptop för plugg + gaming, hittar jag bättre för det här priset?

Permalänk
Medlem

Laptop för plugg + gaming, hittar jag bättre för det här priset?

Tjena, tänkte införskaffa mig en laptop snarast möjligt. Har tittat runt lite och läst igenom stickys här då jag inte är speciellt kunnig inom området. Ska använda den till plugg, HoN och så småningom Diablo 3. Det här är det bästa jag har hittat hitills, ska jag slå till eller hittar jag bättre för samma pengar på något annat ställe?

Eller ska jag rent av avvakta och köpa en i USA(fördelar/nackdelar någon)? (Åker dit på onsdag)

Hoppas ni kan hjälpa mig, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/1969887/acer-aspire-7750g är ett bättre väl då det kommer till spelande om pengarna finns, då gt540m verkligen suger som grafikkort.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Att 540M suger är en kraftig överdrift måste jag säga. Det är ett helt klart kompetent kort som fixar de flesta spel på marknaden (i 720p) med medium-high inställningar. Visst, fortfarande lite budgetkort och det finns klart snabbare kort på marknaden.
Det sagt så tycker jag det var lite saftig prislapp på den där. Du kan hitta en liknande online för under 6k.

Köper du i US så kan du förstås göra klipp iom den svaga dollarn och allmänt lägre priser. Nackdelar är väl garantifrågor och avsaknad av svenskt tangentbord och OS. Ger tillverkaren Worldwide-garanti och du inte ser nått problem med tangentbordet så borde du kunna hitta en mycket bättre maskin för de pengarna.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Tack för svaren hitills. Angående USA, någon som vet något speciellt märke som oftast har Worldwide guarantee? Vill helst ha datorn under USA-resan så det går ju inte att beställa innan, men fortsätt gärna länka ändå så köper jag när jag kommer hem om inte annat, är så sent ute så får skylla mig själv!

Permalänk
Avstängd

Lenovo har ganska bra garantier på sina Thinkpads. Fast det verkar som om man i USA bara får ett år som standard så får man köpa till mer om man vill ha det. Köper man den i EU så får man tre år. Priset kan dock väga upp.

Alla laptops är billigare i staterna så vänta tills du kommer dit. Kolla newegg.com exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Att 540M suger är en kraftig överdrift måste jag säga. Det är ett helt klart kompetent kort som fixar de flesta spel på marknaden (i 720p) med medium-high inställningar. Visst, fortfarande lite budgetkort och det finns klart snabbare kort på marknaden.
Det sagt så tycker jag det var lite saftig prislapp på den där. Du kan hitta en liknande online för under 6k.

Köper du i US så kan du förstås göra klipp iom den svaga dollarn och allmänt lägre priser. Nackdelar är väl garantifrågor och avsaknad av svenskt tangentbord och OS. Ger tillverkaren Worldwide-garanti och du inte ser nått problem med tangentbordet så borde du kunna hitta en mycket bättre maskin för de pengarna.

540m klarar det mesta på high med enligt http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Lenovo har ganska bra garantier på sina Thinkpads. Fast det verkar som om man i USA bara får ett år som standard så får man köpa till mer om man vill ha det. Köper man den i EU så får man tre år. Priset kan dock väga upp.

Alla laptops är billigare i staterna så vänta tills du kommer dit. Kolla newegg.com exempelvis.

Kan du/någon annan länka någon dator från newegg.com som är liknande de ovan länkade(eller bättre för runt samma pengar)? Är som sagt rätt dålig på detta..

Permalänk
Medlem