Permalänk

MW3 vs BF3

Hej,

Är det bara jag som tycker att Call of Duty Moder Warfare 3 och Battlefield 3 ser sjukt lika ut? Vilket tror ni blir bäst? Vad märker ni för större skillnader? Jag funderar på att testa båda på ett internet café och köpa det som jag gillar mest när de kommer.

Permalänk
Medlem

Finns det några gameplay videos på MW3? För jag har bara kollat massvis med videos på BF3.. så det blir svårt att jämföra

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Går knappast att säga vilket som blir bäst förrens båda har släppts.
BF3 fanboysen kommer säga sitt och CoD Mw3 fanboysen sitt.

Dvs, kommer bli pajkastningstråd av allt(Alt P12 tråd om det låter bättre)

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Då börjar vi! Tror Bf3 blir bättre, men kommer köpa båda i förhoppning att mw3 MP blir som cod1-4 och inte bara massa p12 bullshit skit som det varit innan!

asså vad tänkte mw2/bo skaparna på? commando, op killstreaks och massa bunnyhopp/dolphindive skit blandat med onaturliga vapen?

Cod 1 w United Offencive är lätt de bästa Cod spelen någonsin men sen gick allt ottahelvetet när mw2 släpptes

Skrivet av Samuel_Karlsson:

Hej,

Är det bara jag som tycker att Call of Duty Moder Warfare 3 och Battlefield 3 ser sjukt lika ut? Vilket tror ni blir bäst? Vad märker ni för större skillnader? Jag funderar på att testa båda på ett internet café och köpa det som jag gillar mest när de kommer.

jag hoppas det är bara du som tycker de är sjukt lika. tycker det är som att jämföra en picasotavla(bf3) med en ritning som din dotter gjort(mw3) alla kommer ju hellre vilja ha bilden din dotter ritat (mw3) men vi alla vet att picaso(bf3) gör snyggare bättre tavlor

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Snälla, jämför inte dessa spel Dom är knappt av samma genre, det är som att jämföra Wow med GTA pga att båda är 3e person

MW3 är mer Cs stilen och BF är mer BF stilen... Alltså Bf=krig, Cod=First Shooter/samla killstreaks

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Call of Duty Moder Warfare 3 och Battlefield 3 ser sjukt lika ut?

Ja.

Permalänk

båda kommer bli sjukt skoj, dock det som gör mig less på mw3 är samma som det var i mw2 deras fuckt up server system som är värdelöst, en har 0 ping alla andra har 100+, om host har dåligt internet är det bara att söka ett nytt game

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk

jag har spelat alla CoD/MW spelen,likadant med alla BF spelen, MEN !!!!,

I mina ögon, har CoD2-MW2(kanske även 3 som det såg ut ) varit exakt samma sh*t, bara bättre grafik. det enda som har ändrats är typ att du kastar knivar nu o spelet ser snyggare ut,

däremot BF1942 till BFbC2, ja du you name it

Men, cod/mw är roliga i SP, MP suger de ( plus, bf2 kom ut typ 2005? ändå hittar man gott om server att spela med, finns väldig bra moddar till det, FH2, PR osv.

däremot CoD3 som kom ut ett år senare? cod 4 som kom ut 2 år senare? de har lika mkt spelare som det finns i bf42 typ.

och sist men inte minst, i bf spelen kan man spela som ett "lag" inte bara gå rambo hit och ditt och kampa hit o ditt ( visst det kan man i bf spelen med, men inte så värst som cod/mw,)

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Avstängd

Hej,

BF3 helt klart utan tvekan

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

BF3, av någon anledning så tröttnar jag extremt fort på COD-spelen. Troligtvis beror det på att teamplayet är bättre i BF-spelen.

Tycker fortfarande att BF2 och BF2142 är roliga att spela trots att jag har spelat de spelen över 1000 timmar. Detta kan jämföras med Bops som jag tröttnade på efter ca 150 timmar.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Jacob Fanboy
Skrivet av JHL1994:

Snälla, jämför inte dessa spel Dom är knappt av samma genre, det är som att jämföra Wow med GTA pga att båda är 3e person

MW3 är mer Cs stilen och BF är mer BF stilen... Alltså Bf=krig, Cod=First Shooter/samla killstreaks

Får hålla med dig där, spelade mycket CS 1.6 och tänkte prova något nytt så köpte MW2 vid lansering. Kände att jag kunde lika gärna spela 1.6 då stilen var identisk, så då blev det 1.6 och BC2 istället.

Permalänk
Medlem

Jag lirade lite av BF3 alphan, grafiken ljudet och allt de runtomkring var galet. Gameplay mässigt kändes det lite som ett bad company 3, fast paced (vågar inte säga för mycke eftersom jag bara fick testa själva mekaniken i spelet).

När jag kollade på gameplay från MW3 på tuben blev jag inte imponerad, såg exakt likadant ut som MW2 som släpptes 2009? Visar det sig att spelet inte har några patetiska noobtubes/nukes/harriers/chopper gunners osv så kanske jag testar spelet. Förbokar BF3 för tillfället.

Permalänk
Medlem

Går man efter verklighet, känsla och grafik så är BF3 mycket bättre. Har redan pre-ordered spelet.

Visa signatur

Gaming Rig

Permalänk

Bf3 kommer slå sönder Cod!
Cod är som plast, töjbart och trist medans Battlefield 3 är som exklusiv Valnöt, kan gå sönder men är stark och vacker!

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelle_hakman:

Bf3 kommer slå sönder Cod!
Cod är som plast, töjbart och trist medans Battlefield 3 är som exklusiv Valnöt, kan gå sönder men är stark och vacker!

Kommer MW3 vara samma grafik som tex black ops ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

BF3 om man gillar större kartor, fordon och mer betydelsefullt teamplay.
MW3 om man vill ha lite mer arcade style gameplay på mindre banor.

Ibland så är BF spelen bättre o ibland MW beror ju på vilken sinnes stämning man beffiner sig i

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Kommer MW3 vara samma grafik som tex black ops ? Mvh.

http://www.youtube.com/watch?v=BxDQ2Ow-VfI

Ser ut och låter som MW2...

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot BF3 en hel del och redan pre-ordrat men bara för det pissar jag inte på MW3. Om MW3 är minst lika roligt som MW2 blir det ett givet köp det med.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Skrivet av Decster:

Håller med, verkar inte hänt mycket med grafiken.

Permalänk

Jag har bekanta som sitter och spelar cod skit hela tiden och nötar om mw3.
Jag frågar varför dom inte spelar BF spelen istället tex BFBC2 och dom svarar: jag vet inte, jag orkar inte, men det är ju samma spel ,visst lite bättre grafik i BF kanske. Jag säger bara vad FAN!Cod spelen mellan 2007-NU har haft samma kassa grafik och dom kommer inte göra några mer skillnader framåt i tiden heller, det ända som skiljer dom åt är storyn typ.
Och det här med massa killstreaks är så jävla O-verkligt. Hoppa in i jeten Själv istället och lär dig flyga lite istället för att Hålla på fjanta dig med massa killsteaks, eller ta tanken och spräng lite "fiende" i luften! Och som SnigelMedTurbo sa: visst man kan springa runt och leka rambo i BF men hur länge övrlever man då 1-3 min kanske.Och Mina Cod bekanta kan bara stoppa upp tummen i röven! Jag fattar inte hur man bara kan spela sånt piss! MW3= lick my balls, BF3=BIG LOVE!

Permalänk
Skrivet av andersk2000:

Håller med, verkar inte hänt mycket med grafiken.

det ser mer ut som COD 2, med bättre grafik.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk

Hatar CoD Spelen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadysFriend:

HATAR COD SPELEN !

Lugna ner dig lite...

Rörande jämförelse av spelen, så kommer BF3 har bättre grafik men det är knappast den avgörande faktorn för att avgöra om spelet gör att du får en bra stund eller inte. Spelens profil är olika och kommer därmed attraheras av olika människors profiler.

Permalänk

japp! det är därför jag tycker cod är piss. men det kan ju allitid vara kul om man inte har ngt att göra - men bara ibland

Permalänk
Medlem

Har bara lirat Battlefield 2, gillade extremt mycket hur man kan ha massa olika fordon, men det är lite segt att fienderna aldrig dör även om man skjuter flera skott i dom. Kanske är ändrat nu.. När jag såg att Battlefield 3 kommer så blev jag fundersam, jag gillade ju motorn spelet använde sig av, massa olika fordon, sedan tänkte jag på hur det kommer vara nu, är man fortfarande tvungen att skjuta miljoner skott i fienderna så att dom dör? Får se hur det blir med det. Själv köper jag nästan vilket spel som helst bara det är snygg grafik, så där har vi ju fått den biten överstökad, ett köp är självklart. Får skaffa mig en ny setup först.

Vad det gäller Modern Warfare 3 så ska jag nog vänta ett tag innan köp iaf. Skaffade mig Modern Warfare 2 för två år sedan och lirade järnet och fick sedan syn på "Black Ops", taggad som man var så förhandsbokade man det självklart, ett stort misstag.. kunde inte lira på någon månad pga alla buggar och fps problem. Det fungerade bra att lira igenom Single-player, men Multi-player är en annan femma. Det jag gillar med Call of Duty serien är att det händer mycket hela tiden, det är liksom krig krig krig. Väldigt fast-phased gameplay om man säger så, synd bara att grafiken (grafikkåt) ser ut som i Modern Warfare 2, ljuden är detsamma också. Tar och väntar ett par veckor för att få reda på om det är en massa problem med gameplay osv. Gjorde ju misstaget där med Black Ops. Det kommer att bli ett köp om de värsta buggarna är fixade. Modern Warfare 2 höll väldigt mycket i längden, jämnfört med Black Ops. Kul att jaga efter titles, emblems, triple/multi-kills och vapenuppgraderingar. Black Ops förstörde detta genom att skaffa fram "Cod points" systemet så att man kan köpa allt istället för att jaga efter något. Jag hoppas att Modern Warfare 3 använder sig av Modern Warfare 2's upplåsnings-system. Självklart är det tråkigt att Modern Warfare 3 både ser ut och låter som Modern Warfare 2, men jag kastar inte in handduken för det.

(Här vart det text!)

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk

Jag har spelat BFBC2 ända sen det kom ut och jag spelar fortfarande till skillnad från CoD som jag tröttnade på efter några veckor

Permalänk
Medlem

Det är ju helt olika spel, bf serien spelar i division a och mw i dibision b. Det finns ingen fysik i mw serien. Mw är mest ett upphottat cs lir.
Spelstilarna är helt skiljda också, så där är det bara personliga åsikter om vad man gillar bättre.. Bägge serierna är på sina sätt bra men mw serien är helt klart underlägsen bf med sina små kartor och avsaknad av fysik.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Har bara lirat Battlefield 2, gillade extremt mycket hur man kan ha massa olika fordon, men det är lite segt att fienderna aldrig dör även om man skjuter flera skott i dom. Kanske är ändrat nu.. När jag såg att Battlefield 3 kommer så blev jag fundersam, jag gillade ju motorn spelet använde sig av, massa olika fordon, sedan tänkte jag på hur det kommer vara nu, är man fortfarande tvungen att skjuta miljoner skott i fienderna så att dom dör? Får se hur det blir med det. Själv köper jag nästan vilket spel som helst bara det är snygg grafik, så där har vi ju fått den biten överstökad, ett köp är självklart. Får skaffa mig en ny setup först.

Vad det gäller Modern Warfare 3 så ska jag nog vänta ett tag innan köp iaf. Skaffade mig Modern Warfare 2 för två år sedan och lirade järnet och fick sedan syn på "Black Ops", taggad som man var så förhandsbokade man det självklart, ett stort misstag.. kunde inte lira på någon månad pga alla buggar och fps problem. Det fungerade bra att lira igenom Single-player, men Multi-player är en annan femma. Det jag gillar med Call of Duty serien är att det händer mycket hela tiden, det är liksom krig krig krig. Väldigt fast-phased gameplay om man säger så, synd bara att grafiken (grafikkåt) ser ut som i Modern Warfare 2, ljuden är detsamma också. Tar och väntar ett par veckor för att få reda på om det är en massa problem med gameplay osv. Gjorde ju misstaget där med Black Ops. Det kommer att bli ett köp om de värsta buggarna är fixade. Modern Warfare 2 höll väldigt mycket i längden, jämnfört med Black Ops. Kul att jaga efter titles, emblems, triple/multi-kills och vapenuppgraderingar. Black Ops förstörde detta genom att skaffa fram "Cod points" systemet så att man kan köpa allt istället för att jaga efter något. Jag hoppas att Modern Warfare 3 använder sig av Modern Warfare 2's upplåsnings-system. Självklart är det tråkigt att Modern Warfare 3 både ser ut och låter som Modern Warfare 2, men jag kastar inte in handduken för det.

(Här vart det text!)

Gällande BF3 och miljoner skott innan någon dör. I Alphan krävdes det 2-4 skott innan någon dog beroende på vapen. Tyckte det var helt ok och folk dog lagom snabbt.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk

BF3>MW3

nuff said.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirk:

Gällande BF3 och miljoner skott innan någon dör. I Alphan krävdes det 2-4 skott innan någon dog beroende på vapen. Tyckte det var helt ok och folk dog lagom snabbt.

Härligt! Skönt att det inte är som i Battlefield 2 då : ) Tack för informationen!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •