Permalänk

Blir att man förbokar BF3. Cod blir bara sämre och sämre, gillade cod4 sjukt mkt men mw2 gillades inte alls, så något köp av mw3 blir det inte.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Mw3 ska ha dedikerade servrar, så lite bryr dom sig om pc communityn. Kanske blir ett nytt cod 4, time will tell.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

det tråkiga med cod är ju att varken grafiken eller fysiken utvecklas

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Medelåldern är högre i BF serien och känns i mina ögon mer äkta. Sen brukar jag dricka lite kaffe medans jag spelar och då passar inte tempot i COD- serien

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LoveLeon:

Medelåldern är högre i BF serien och känns i mina ögon mer äkta. Sen brukar jag dricka lite kaffe medans jag spelar och då passar inte tempot i COD- serien

BF3 lär dig dricka kaffet fortare

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av sirk:

Gällande BF3 och miljoner skott innan någon dör. I Alphan krävdes det 2-4 skott innan någon dog beroende på vapen. Tyckte det var helt ok och folk dog lagom snabbt.

lär dig köra hardcore istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

BF3 lär dig dricka kaffet fortare

Tips från Coachen: Termos mugg! Funkar alltid!

Permalänk
Skrivet av Duveke:

Tips från Coachen: Termos mugg! Funkar alltid!

Ja! En sådan har jag. Tacka vet jag kaffe!

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

Tycker inte de ser så lika ut. CoDarna får gärna hålla sig till sitt MW3

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Beror på hur du menar med lika, grafikmässigt absolut inte.

Tycker BF3 är jävligt mycket bättre än MW3 (Jag är ingen fanboy eftersom jag spelar mycket CoD och har nyss börjat med Battlefield)
Jag tycker bara att CoD inte kommer med något nytt längre och deras 5 DLC's packs per spel är inte så trevliga heller.

Dock så tror jag att CoD kommer att sälja mer, det är mer "mainstream" och alla CoD spelare hoppar helt enkelt på "the bandwagon" och köper vart enda CoD spel som kommer.

I mina ögon är BF3 helt klart the superior one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlawleX:

Beror på hur du menar med lika, grafikmässigt absolut inte.

Tycker BF3 är jävligt mycket bättre än MW3 (Jag är ingen fanboy eftersom jag spelar mycket CoD och har nyss börjat med Battlefield)
Jag tycker bara att CoD inte kommer med något nytt längre och deras 5 DLC's packs per spel är inte så trevliga heller.

Dock så tror jag att CoD kommer att sälja mer, det är mer "mainstream" och alla CoD spelare hoppar helt enkelt på "the bandwagon" och köper vart enda CoD spel som kommer.

I mina ögon är BF3 helt klart the superior one.

Och det grundar du på?
Går ju knappast att säga att BF3 är bättre än Mw3 innan båda är ute i butiken.
Jag kan dock hålla med om att att CoD har blivit sämre efter CoD 4.

(Jag vill inte vara elak, jag bara undrar vad du grundar ditt påstående på)

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Och det grundar du på?
Går ju knappast att säga att BF3 är bättre än Mw3 innan båda är ute i butiken.
Jag kan dock hålla med om att att CoD har blivit sämre efter CoD 4.

(Jag vill inte vara elak, jag bara undrar vad du grundar ditt påstående på)

Borde nog ha sagt "BF3 ser jävligt bättre ut än MW3 om man kollar på videorna släppta från båda" men det är nog inte rättvist heller eftersom att MW3 inte har släppt någon multiplayer video ännu. Hmm...

Permalänk

Eey , dudes. Se här vad man hittade. Återigen från ett annat forum. =D

Sabla kul faktiskt.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

http://i.imgur.com/Pg3oJ.jpg

Sabla kul faktiskt.

inte konstig med tanken på att MW3 = CoD2+bättre grafik och (heya du kastar knivar nu).

Medan BF3..... ja du.. det är en hel annan värld.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk

Dock inte jag som tatt bilderna, så jag kan faktiskt inte säga om dom är fuskade för att förnedra MW3 på något sätt.

Men själva grejjen är rätt kul, bara hoppas att dom var på samma spel-mässa. =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

är det bara jag som tycker den är SJUKT dåligt gjord och känns allmänt B. känns typ som någon i en mellanstadieklass skulle vara skaparen.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Jag föredrar BF serien framför cod pågrund utav att jag tycker aldrig cod gör något nytt.
Jag har spelat alla cod spel som har släppts och det är samma sak med BF.
COD har inte förändrats tillräckligt för att det ska hålla mig kvar.
det är också vädligt många brittiska p12or med attitydproblem som spelar det.
cod känns bara som alla andra "paintball" spel.
BF spelar man mer som ett lag och det är inte så att det laget som har en sjukt bra spelare vinner som det brukar bli i cod.
tröttnade på cod4-6 på någon månad bara medans jag fortfarande kan gå tillbaka till 1942 och tycka att det är skit kul.
sedan hatar jag att om man vill kunna spela alla banor så måste man köpa massa DLC!

doc så tycker jag att COD lyckas riktigt bra med singleplayern.
deras grafikmotor ger en väldigt bra inlevelse och det är väldigt bra uppbyggt.
men så fort det kommer till multiplayer så är BF serien överlägsen.

cod har alltid varit ett väldigt bra singleplayer spel och DICE har bara gjort 2 spel med singleplayer men jag tyckte att båda dom var väldigt tråkiga.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Älskar hur både MW3 och Battlefield kör på Michael Bay trailers.
Sådan ripoff att det borde vara olagligt.

http://www.youtube.com/watch?v=GPRv4Out7X8
vs
http://www.youtube.com/watch?v=BxDQ2Ow-VfI

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det ena är inte bättre än det andra, dock tilltalar dom olika typer av gameplay. MW är mer en arkad-shooter med små men snabba kartor där du inte behöver förlita dig på teamwork för fem öre. BF är en team-shooter där det faktiskt (på gott och ont) spelar roll hur bra dina lagkamrter sköter sig. Mindre twitch men mer taktik.

Personligen kommer jag inte köpa ett till MW-spel efter Black-ops fiaskot. Nog får vara nog. Så det blir BF3 för min del, och vill jag arkad-skjuta finns ju Brink och snart Space Marine och FireFall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Det ena är inte bättre än det andra, dock tilltalar dom olika typer av gameplay. MW är mer en arkad-shooter med små men snabba kartor där du inte behöver förlita dig på teamwork för fem öre. BF är en team-shooter där det faktiskt (på gott och ont) spelar roll hur bra dina lagkamrter sköter sig. Mindre twitch men mer taktik.

Personligen kommer jag inte köpa ett till MW-spel efter Black-ops fiaskot. Nog får vara nog. Så det blir BF3 för min del, och vill jag arkad-skjuta finns ju Brink och snart Space Marine och FireFall

Folk föredrar olika saker. Men Battlefield 3 är mcyket mer välgjort. Cod 4 var ganska bra gjort. Men efter det har varit likadant (igentligen sämre men fungerar/ser likadant ut) och på vad är det 5 år borde spelens utvecklas lite mera än bara nya vapen och kartor.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Det är svårt att jämföra dem för mig. Jag köper BF3 för att det ser ut att bli ett snyggt och välgjort spel. Medans MW3 vet jag redan att jag har det vanliga cod stuket - fast köper endå för att lira clanwars. Battlefield är ju mer taktiskt och "in och kötta" spel medans cod är mer arkad-liknande.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk

Jag har spelat sjukt mycket MW2 och även mycket Black Ops. Kommer inte skaffa MW3, då jag helt enkelt har tröttnat på serien.
Sen har jag haft sjukt kul med BF2 och BFBC2 också.

Permalänk
Medlem

Black Ops var ju ingen höjdare direkt, däremot måste jag erkänna att MW3 ser rätt lovande ut.

Battlefield har ju alltid varit en favorit, och trean ser ju ruggigt bra ut. Kan även nämna att jag har polare som lirat Alpha (buggigt var det, men som sagt..Alpha) och fixar dom all småskit så kommer spelet bli klockrent.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

http://i.imgur.com/Pg3oJ.jpg

Sabla kul faktiskt.

Tror faktiskt att bilderna är tagna olika tider. mw3 innan alla kommer och bf3 när dom är som mest i kö, men mer propaganda är alltid bra?

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Har tyckt COD har vart rätt roligt att spela, men köpte bc2 för ett litet tag sen, och herrejösses va mycke roligare de va, tack vare fordon, och även teamplayet. TPt är så himla mycke bättre på bc2 så de blir mycke mycke roligare

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk

Bara jag som tänker att ett bra spel är ett spel man tänker spela i någon timme och det slutar med att man spelat i flera timmar och inte bryr sig det minsta om det är spelet med mest avancerad fysikmotor eller högst action?

Tänker därför vänta med att döma tills jag testat båda spelen.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte om vad alla säger om att MW3 eller BF3 är bra/dåligt. Jag kommer köpa BF3 i första hand men troligtvis MW3 senare. Tycker inte att det är någon idé att kritisera andra spel. MW3 och BF3 är 2 helt olika spel. Det är som att jämföra en Kraftig Jeep mot en snabb Corvette....

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

spela båda? whats the prob

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

BF3 och MW3 är ju inte direkt jättelika spel förutom att de är fpsers. BF3 föredrar jag rent principiellt dock eftersom utvecklarna är mer innovativa osv.

Infinity Ward ska göra MW3 och de är alltså de som gjorde COD 1-4, MW och MW2 (tror jag). Treyarch gjorde world at war och Black Ops. Dock så lämnade många av ledarna och andra medlemmar av Infity Ward efter släppet av MW2 då de tyckte att activision sket i kavlitén och bara ville prångla ut ett spel per år. Detta vill alltså säga att det Infinity Ward som gör MW3 kanske inte är alls lika bra som det som gjorde de andra spelen som gjorde serien populär, jag säger dock inte att det är omöjligt, vem vet, de kanske anställde några riktigt bra spelskapare efter avhoppen.

Om detta sagts tidigare ber jag om ursäkt för upprepningen

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Kommer nog köpa båda, det skulle vara tråkigt att sitta o spela BF3 hela tiden. Dom är ju somsagt helt olika spel...

Visa signatur

"What is it that makes a great soldier? Is it his brain or his heart?" S/Sgt. Matthew Baker 1944