Problem vid installation av SLI GTX 460

Permalänk
Medlem

Problem vid installation av SLI GTX 460

Hejsan! Jag köpte mig nyss ett till GTX 460 för att köra SLI. Jag har installerat det och allt fungerar bra med kortet. Men jag har ett problem.

När jag stänger av datorn från windows så stängs liksom datorn och bildskärm av, även laddningsknappen på burken slutar blinka. Men fläktarna i datorn fortsätter snurra så det låter precis som att datorn fortfarande är på. Så jag får ta och hålla inne startknappen i fem sekunder för att stänga av varje gång. Detta började hända efter jag satte in mitt nya 460 för SLI.

Jag är osäker på om jag har kopplat strömmen rätt? Jag har alltså kopplat ström till båda uttag på sladden

Jag har satt ström i båda vita uttag. Totalt fyra vita uttag eftersom jag har två såna kablar för att försörja grafikkortet med ström.

Någon som har en aning om vad jag har gjort för fel? Ska det bara vara en av dom vita som ska ha ström från nätagget?

Permalänk
Medlem

Låter som du sätter datorn i strömsparläge

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Hur länge väntar du innan du stänger av och du har väl inte 768MB och 1GB?

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Jag har två stycken 768MB i SLI såklart och det fungerar bra i spel och 3D mark 11 osv. Jag trycker på stäng av i windows och den avslutar windows men datorn står liksom och går ändå även fast skärmen och allt är avstängt

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem med min förra burk, körde dock aldrig SLI men hade också gtx 460 (1 gb). Eftersom datorn fungerade felfritt i övrigt så lät jag det bara vara, var så i drygt 1 år utan att någonting hände sen köpte jag allt nytt utom grafikkortet och problemet finns inte kvar. Ansträngde mig aldrig för att försöka lösa det då jag ändå oftast satte datorn i sleep läge vilket fungerade som det skulle..