Permalänk
Medlem

Nu blir man rädd för att köpa en h60:(

Permalänk
Medlem

It's aliiiive! Verkar ha klarat mej ganska bra från kretsskador iaf! Allting ser ut att fungera som det ska! *Glader!

Permalänk

Fan vad najs!:D

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Med tanke på hur kylflänsarna ser ut så är det nog inte så konstigt att det brister...

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Skrivet av Linkan90:

Word.

Ok, en ett år gammal vattenkylare brister...

Här är resultatet!

Poff sa det!

Nu hände samma för mej.. Att dom ens får sälja sån skit ! jag gick in i rummet och kände de lukta bränt, datorn gick på högvarv så jag ryckte ur sladden å då kände jag att det va alldeles blött på golvet. jag vet inte vad som som gått sönder än. vad gick sönder för dej och hur löste de sig med ersättning och sådant? som tur är har jag köpt allt ifrån samma återförsäljare. tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd

jag tror inte jag behöver oroa mig då antec kuhler h2o har gummislangar, om man dess utom räknar in att gummislangar är mycket smidigare vid installation så råder det enligt mig ingen tvekan om att gummislangar är bättre än de som sitter i bland annat corsiar/coolit h60

jag läste någonstans att asateck hade kommit fram till att det inte var någon märkbar prestandaskillnad mellan gummislangar och stela slangar, jag har inte kollat upp det mer men det låter rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke95jk:

Nu hände samma för mej.. Att dom ens får sälja sån skit ! jag gick in i rummet och kände de lukta bränt, datorn gick på högvarv så jag ryckte ur sladden å då kände jag att det va alldeles blött på golvet. jag vet inte vad som som gått sönder än. vad gick sönder för dej och hur löste de sig med ersättning och sådant? som tur är har jag köpt allt ifrån samma återförsäljare. tacksam för svar.

Det de gjorde var att konstatera att den läckte. Alltså ingen felsökning. Men bra att allt är från samma företag, då kommer de ersätta med nya produkter!

Permalänk
Skrivet av Linkan90:

Det de gjorde var att konstatera att den läckte. Alltså ingen felsökning. Men bra att allt är från samma företag, då kommer de ersätta med nya produkter!

kommer de företaget som tillverka kylaren att göra de? eller hur gick de till? när jag var på inet idag så sa de att jag kanske skulle bli tvungen att skicka hela datorn till de som tillverka kylaren isåfall. men är de som du säger om ja fatta rätt så får jag ringa inet nu och säga att dom inte skickar iväg den, för jag sa te dem att jag bara skulle ta ut kylaren på garantin för de andra skulle inte dom ordna med utan man fick höra av sej direkt till tillverkaren av kylaren men jag trodde att de vägra ersätta så jag struntade i de.

tacksam för snabbt svar

Permalänk
Medlem

jäkligt tråkigt , hoppas du fick upp ny dator på försäkringen , just därför man inte ska använda vattenkylning och köpa en dyra luft kylare

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder