Permalänk
Medlem

Poff sa det!

Word.

Ok, en ett år gammal vattenkylare brister...

Här är resultatet!

Poff sa det!

Permalänk
Medlem

Gäller garantin för alla delar?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Det såg trevligt ut, vad gick sönder?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Anledning att inte köra på vattenkylning visst det har väl sina fördelar men också sina nackdelar -.-

Permalänk
Medlem

Funderar på att sätta tillbaka min fläktkylning

Permalänk
Avstängd

Var datorn igång när det hände?

Permalänk
Medlem

Helt säker på att GPU är stekt. Osäker på moderkortet, har inte startat datorn. Lämnat in nätdel och kylare hos inet och de skulle göra en undersökning och prata med tillverkaren.

Det dumma är att moderkortet och GPUn är köpta från komplett, vilket gör att ingen garanti gäller :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Var datorn igång när det hände?

Yes, poff sa det!

Permalänk

Du är väl knappast den första som har råkat ut för det? Lika tråkigt ändå:(

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Avstängd

fråga komplett angående garantin. De brukar vara snälla

Permalänk
Medlem

Nä nu blev jag lite rädd eftersom jag har en Corsair H50 som jag snart haft i 1/2 år nu..

Permalänk
Medlem

säg tilll komplett och du kommer att få nya grejor

Permalänk
Medlem

shitt, har liknande rigg med samma kylaren, kanske bäst att byta till något annat innan de säger poff xD

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

*bara lite funderingar i allmänhet*
Varför använder man inte destillerat vatten i "stängda" vattenkylnings system ?
Eftersom att det inte leder ström så skulle det vara säkrare vid en eventuell läcka ? eller ?

Permalänk

Har bara hört att det händer med just denna, inte med H50 eller nåt liknande, så vi får väl se om någon får en sprängd H50 i forumet. x)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är bara glad att jag inte hunnit byta ut GPUn. Det hade blivit dyrt. Undrar vad som gjorde detta alltså. När den gått fint i ett år och en månad. Ska bli intressent att höra vad de kommer fram till i sin analys!

Permalänk
Medlem

Detta var inte kul, längtar inte till dagen min H60 går sönder Hade lätt tagit en luftkylare om dom inte var så gigantiska!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med Coolit så kommer dom nog lösa dina trasiga delar, fick ersatt 3st trasiga GTX 275 av EK när de översta vattenblocket läckte.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Så tråkigt att se

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPERnx:

*bara lite funderingar i allmänhet*
Varför använder man inte destillerat vatten i "stängda" vattenkylnings system ?
Eftersom att det inte leder ström så skulle det vara säkrare vid en eventuell läcka ? eller ?

Visst, det funkar men eftersom att vattnet i princip är "tomt" så är det fritt fram för bakterier att härja i vattnet sätter sig lätt på blocket och detta hämmar vattenflödet. Eftersom att det inte är tänkt att man ska öppna loopen för att rengöra blocket så är det inte speciellt smart.

Permalänk
Skrivet av HiPERnx:

*bara lite funderingar i allmänhet*
Varför använder man inte destillerat vatten i "stängda" vattenkylnings system ?
Eftersom att det inte leder ström så skulle det vara säkrare vid en eventuell läcka ? eller ?

Tja de spolar ju kretskort med destillerat vatten i vissa applikationer men jag tror att i det här läget så skulle vattnet bli förorenat av dammet osv i kombination med att det lär ligga där ett tag (när man upptäcker det så är det antagligen redan försent) men jag är inte säker, är ju ingen kemist men finns säkert folk här i forumet som vet bättre. Men jag tror säkert det finns någon anledning eftersom destillerat vatten trots allt inte är så jävla dyrt (det kanske är destillerat men blir joniserat?).

Skrivet av PhenPhantom:

Har bara hört att det händer med just denna, inte med H50 eller nåt liknande, så vi får väl se om någon får en sprängd H50 i forumet. x)

Är inte Corsairs vattenkylning alá H*-serien rebrandade Coolit-system? Eller har jag fel för mig?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Helvetet jag blir paranoid! Har ju två 6950 där under.

Permalänk
Medlem

Inte den första tråden man ser där H60 gått sönder tyvärr =/

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Helvetet jag blir paranoid! Har ju två 6950 där under.

Är inte egentligen denna typen av vattenkylningssystem gjorda för att vara underhållningsfria och hålla? Och i sådant fall borde det inte ingå någon typ av garanti/försäkring som även täcker andra komponenter som kan ta skada vid eventuellt läckage?

Jag har själv aldrig haft ett sådant system, det var faktiskt rätt många år sedan jag körde vattenkylning och då var de inte så vanliga utan då körde jag liksom de flesta andra med vattenkylning på mer eller mindre hemma ihopsatta system med pump, slangar, kylblock, nipplar, osv från separata tillverkare. Jag vet att de slangarna jag använde rekommenderades att bytas en gång om året så att de inte skulle torka ut och spricka och eftersom man inte ville ha sönder datorn så gjorde man ju det, var en del underhållning med vattenkylningsystemet, det var i slutändan allt jobb i kombination tyngd och otymplighet som fick mig att överge vattenkylning och gå tillbaka till fläktar. Dessutom är jag inte i behov av vattenkylning längre då jag kan köra min 2600k@5GHz i stort sätt helt ljudlöst på luft vilket gott och väl räcker för mig, vattenkylning hade nog blivit mer högljutt för mig eftersom att pumpen låter samt att radiatorn ska ha fläktar. Fast nu kör jag heller inte massvis av super-feta grafikkort som tar sjuhimmelens massa ström eftersom jag knappt spelar över huvudtaget och därför så genererar ju inte mitt system så mycket värme som behöver fraktas bort. Sandy Bridge CPU:er är ju hyfsat strömsnåla, knappast som en hårt överklockad Prescott som krävde betydligt mer för att hålla på hyfsad temperatur och human ljudnivå.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Funderar på att sätta tillbaka min fläktkylning

+1

Skrivet av Emil_98:

Nä nu blev jag lite rädd eftersom jag har en Corsair H50 som jag snart haft i 1/2 år nu..

samma här

Skrivet av Robeliboban:

Helvetet jag blir paranoid! Har ju två 6950 där under.

hade 2x 470, men nu har jag ett 580, så kanske dax att se över det där med corsair om det skulle börja läcka, får man grejjer ersätta?
kan vara värt att upgradera till en nyare corsair H serie då h50 har varit med nu 1/2år

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Vad är det för vätska som används i dom där? Borde inte vara strömförande...

Permalänk
Skrivet av HiPERnx:

*bara lite funderingar i allmänhet*
Varför använder man inte destillerat vatten i "stängda" vattenkylnings system ?
Eftersom att det inte leder ström så skulle det vara säkrare vid en eventuell läcka ? eller ?

Destillerat vatten är inte destillerat längre när det kommer i kontakt med smuts.

Permalänk
Medlem

vatten kylning dator ska man inte ha...... jag har bara fläkt Kylning dator....

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas2222:

vatten kylning dator ska man inte ha...... jag har bara fläkt Kylning dator....

Bra argument..

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

Lite lustigt det där en kompis ecoalc hände det exakt samma sak med började att läcka vatten osv och på min eco alc slutade pumpen att funka, har doch själv en h50 nu som har funkat felfritt och kompisen har gått över till luft igen =P

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).