öppna .pages fil i windows?

Permalänk
Medlem

öppna .pages fil i windows?

Tjena:)

Då jag i skolan har en mac, och en pc hemma så undrar jag om det går att öppna .pages filer på en pc?
Undrar också om det går skriva pages filer hemma också?

Och enligt min lärare så ska det funka, men sa inte hur...

Anledningen är att jag är sjuk, och jag måste åt skolsaker hemma och datorn ligger i skolan.

Tack på förhand!

//Viktor

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Om din lärare säger att det går så fråga igen för annnars har du problem , Google är annars din bästa vän , svarade bl.a.

http://techgoat.wordpress.com/2010/11/21/mac-pages-viewer-for...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pages <== se Compatibility en bit ner

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Om din lärare säger att det går så fråga igen för annnars har du problem , Google är annars din bästa vän , svarade bl.a.

http://techgoat.wordpress.com/2010/11/21/mac-pages-viewer-for...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pages <== se Compatibility en bit ner

Känns som det är lite svårt...
Men hon sa "att man ska kunna ladda ned nått" som gör att det ska gå att öppna, men läraren sa dock inte vad/var.

Men men, google får det väll bli då:P

Tackar för svaret!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan du börja spara i .doc/docx i skolan istället

Permalänk
Medlem

Jag har då aldrig hittat ett sätt att redigera .pages i Windows. Du kan däremot läsa dem för att .pages funkar som en komprimering och du kan då öppna dem med winrar eller dyl. och bläddra dig till en pdf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hav:

I värsta fall kan du börja spara i .doc/docx i skolan istället

Det gör jag också, men dock inte lärarna;)
Uppgiften jag ska ha är en fil lärarna lägger ut:)

Skrivet av FERGUS:

Jag har då aldrig hittat ett sätt att redigera .pages i Windows. Du kan däremot läsa dem för att .pages funkar som en komprimering och du kan då öppna dem med winrar eller dyl. och bläddra dig till en pdf.

kör med 7zip, så ska se om det funkar:)

Tackar för svar också!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Ah, surt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hav:

aahh...:(

Men nu kan jag iallfall läsa dom, så det får jag väll vara nöjd med ett tag:)
kunde öppna dom i PDF (som dom ovanför guida mig till:)

Tackar och bockar för hjälpen allihop, och redigera/skapa ett blir väll kanske nått jag får skippa isåfall:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Du kan öppna .pages med Google docs. Har inte provat det själv, men testa och återkom med hur det går.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

aahh...:(

Men nu kan jag iallfall läsa dom, så det får jag väll vara nöjd med ett tag:)
kunde öppna dom i PDF (som dom ovanför guida mig till:)

Tackar och bockar för hjälpen allihop, och redigera/skapa ett blir väll kanske nått jag får skippa isåfall:)

Ett tips är att prova google docs, jag använder det för alla skolarbeten.
Går att jobba på en dator och fortsätta på en annan bara du loggar in.
Man kan ladda upp pdf-filer och ändra dom där också.

Skrivet av '[SvK:

Rogue;11374497']Du kan öppna .pages med Google docs. Har inte provat det själv, men testa och återkom med hur det går.

Och tydligen .pages filer också.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SvK:

Rogue;11374497']Du kan öppna .pages med Google docs. Har inte provat det själv, men testa och återkom med hur det går.

Jag testade nu, men jag kunde inte redigera .pages filen då den blev pdf (liknande).
Men jag har inte kollat så länge så kan ju ha gjort fel:P

Återkommer när jag testat mer:)

Skrivet av xinux:

Ett tips är att prova google docs, jag använder det för alla skolarbeten.
Går att jobba på en dator och fortsätta på en annan bara du loggar in.
Man kan ladda upp pdf-filer och ändra dom där också.

Och tydligen .pages filer också.

Hej
hur ändrar man pdf filer, för jag kan inte ändra min .pages fil, då den liknar en pdf fil (kan endast markera text):)

Tack för svar båda!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

hur ändrar man pdf filer, för jag kan inte ändra min .pages fil, då den liknar en pdf fil (kan endast markera text):)

När du valt upload och sen filen borde det se ut så här (fast kanske på svenska)

Klicka i allt och välj rätt språk så borde det funka.

Det är fortfarande ganska så 'beta', funkar inte alltid som det ska, men oftast iaf.
En sak som är lite konstig som du kanske missade är att den har både original-pdf'en och den konverterade versionen i samma dokument. Bara att ta bort den okonverterade biten

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

När du valt upload och sen filen borde det se ut så här (fast kanske på svenska)
http://ompldr.org/vYWV6eQ

Klicka i allt och välj rätt språk så borde det funka.

Det är fortfarande ganska så 'beta', funkar inte alltid som det ska, men oftast iaf.
En sak som är lite konstig som du kanske missade är att den har både original-pdf'en och den konverterade versionen i samma dokument. Bara att ta bort den okonverterade biten

Tack för svar!:)

Men det funkade dock inte då det fortfarande inte går att redigera filen, men det kanske är jag som gör fel...
Jag laddar upp filen-öppnar den-markerar text- försöker redigera utan att lyckas?

Men jag testade både pdf filen (från winrar) och den nedladdade .pagesfilen.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Tack för svar!:)

Men det funkade dock inte då det fortfarande inte går att redigera filen, men det kanske är jag som gör fel...
Jag laddar upp filen-öppnar den-markerar text- försöker redigera utan att lyckas?

Men jag testade både pdf filen (från winrar) och den nedladdade .pagesfilen.

Om du kan markera texten så är det antingen fortfarande i pdf-format eller så har den lyckats konvertera och du kan helt enkelt inte ändra av någon anledning.
Hur ser ikonen för filen ut i dokument-listan?

Den övre är ett konverterat dokument och den undre är ett pdf-dokument som inte konverterats.
Om det är ett konverterat dokument, prova scrolla ner och kolla om du ser den konverterade biten.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Om du kan markera texten så är det antingen fortfarande i pdf-format eller så har den lyckats konvertera och du kan helt enkelt inte ändra av någon anledning.
Hur ser ikonen för filen ut i dokument-listan?
http://ompldr.org/vYWYwOA

Den övre är ett konverterat dokument och den undre är ett pdf-dokument som inte konverterats.
Om det är ett konverterat dokument, prova scrolla ner och kolla om du ser den konverterade biten.

Sådär:)

nu kan jag redigera alla dokument, såg det nu när jag gick lite längre ned:)
Det var den "blåa" loggan som det var:)

Tackar och bockar för all hjälp, och att ni tog er tid:)
Och för tipset om google docs:)

//Viktor

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Tycker att du ska säja åt dina lärare att spara i .doc och maila hem det till dej.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Tycker att du ska säja åt dina lärare att spara i .doc och maila hem det till dej.

haha, fyfan va rätt;)

Men nu kan min lärare knappt nått om datorer, och jag frågade igår hur hon tänkte, men då involverade det min mac (som jag sa åt hon att den inte fanns tillgänglig)...
Eller så sa läraren att man kan ladda ned pages, men det är ju helt omöjligt...
Men men, nu kan jag läsa dom i pdf iallfall, och det får väll duga:)

Jag 1, lärare 0

EDIT: kan tillägga att hon ALDRIG kommer spara dom i .doc av någon anledning...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

EDIT: kan tillägga att hon ALDRIG kommer spara dom i .doc av någon anledning...

Vilket nog beror på okunskap, mer än nånting annat. När man sparar i Pages är det ju bara att bocka för "Spara som Word-kopia" i dialogrutan för spara, sen är det ju klart. Hur svårt kan det vara? Annars tycker jag att det minsta du kan begära är att hon förklarar *HUR* man ska göra för att öppna pages-filer på en pc...
(jag jobbar också som lärare, i mac-miljö, och har väldigt svårt att se vad problemet med ovanstående skulle vara...).

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Vilket nog beror på okunskap, mer än nånting annat. När man sparar i Pages är det ju bara att bocka för "Spara som Word-kopia" i dialogrutan för spara, sen är det ju klart. Hur svårt kan det vara? Annars tycker jag att det minsta du kan begära är att hon förklarar *HUR* man ska göra för att öppna pages-filer på en pc...
(jag jobbar också som lärare, i mac-miljö, och har väldigt svårt att se vad problemet med ovanstående skulle vara...).

ja, det är fan sant:)
Jag vet själv hur enkelt det är, men hon värgar inse det, och jag "skäms" över min lärare när jag går på ett it gymnasium, dock är inte hon lärare på just det ämnet...

Jag ska ta och klaga riktigt rejält på hon när jag kommer tillbaka till skolan, då jag fick sitta 3 timmar och försöka lista ut hur man öppnar det (fick upp den i pdf)...

Men tack för input, då det känns mer säkert på att vem som helst kan klara det:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

En annan variant som hon har som lärare är att i Pages välja "skriv ut" -> "PDF", och vips så har hon en PDF att ge till eleverna. Att "ladda ner Pages" till din Win-maskin är både icke-fungerande och olagligt (om nu inte nån betalar för det). Jag skulle nog ge dig rådet att be dina föräldrar kontakta rektorn för skolan - så där ska en lärare inte hålla på. Framförallt inte föreslå elever att begå lagbrott för att kunna arbeta hemifrån... Alldeles oavsett vilket ämne man undervisar i.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

En annan variant som hon har som lärare är att i Pages välja "skriv ut" -> "PDF", och vips så har hon en PDF att ge till eleverna. Att "ladda ner Pages" till din Win-maskin är både icke-fungerande och olagligt (om nu inte nån betalar för det). Jag skulle nog ge dig rådet att be dina föräldrar kontakta rektorn för skolan - så där ska en lärare inte hålla på. Framförallt inte föreslå elever att begå lagbrott för att kunna arbeta hemifrån... Alldeles oavsett vilket ämne man undervisar i.

Du har sant i det du skriver, då det känns fel att ladda ned saker bara för att kunna arbeta...
Dock så vet jag inte vad jag skulle "ladda ned", men nått konstigt var det.
Hon verkar tro att man ska kunna ha pages på windows, men vet inte vad hon menade (jag kanske fattade det fel).
Jag ska snacka med mina föräldrar när jag kommer hem om saken, då det känns fel att få förslag på lagbrott för att göra ett simpelt skolarbete.

Och nästa gång jag är sjuk, så ska jag inte ge mig utan kräva att jag ska ha en .doc fil att arbeta med.
Och att det blir inte blir jobb gjort utan det, och det kan ju andra i klassen ta skada av (grupparbete).

Tackar så mycket för feedback, och tips på hur man ska hantera sådana här situationer:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |