Tangentknapp ger ibland ingen input (razor orbweaver keypad)

Permalänk
Medlem

Tangentknapp ger ibland ingen input (razor orbweaver keypad)

Produkt: Razer Orbweaver Keypad RZ07-00740300
Problem: EN knapp svarar ca 50% av gångerna den trycks, ibland inte alls.
Jag tror det är mekaniska brytare men kan ha fel, dom ser likadana ut som på mitt mekaniska fullstora tangentbord.
Har provat blåsa rent, dränka i isopropynolalkohol och blåst rent, hjälper fullt ut i ca 5 minuter sen återkommer problemet.
Den är inkopplad i datorns I/O usb.
Frågar här om hjälp om detta går att laga, då produkten inte längre kan köpas på nytt.
Har provat googla, får bara resultat hur man byter plastknapparna (caps), inget om brytare, kanske någon kan hjälpa mig googla bättre?
Tack på förhand.

Edit: Problemet är intermittent, ibland fungerar den helt, ibland till hälften, ibland inte alls.

Permalänk
Medlem

Kan vara ärgade bläck i switcharna, går att rengöra med "elektronikrengöring", finns på bland annat Biltema

I värsta fall kan du behöva byta ut switchen, men du behöver du kunna löda

Permalänk

håller med ovan antagligen oxid på kontakterna i brytarna.

brytarna vad jag förstod det ska ha samma hålbild och knappfäste som MX brytare (med extern led osäker på om de med dioden inne i genomskinligt hus funkar och har samma pin out/hålbild)

så de ska gå att byta till MX brytare rakt av om du inte kan få tag i Razer brytare troligen bara någon MX specialvariant specialbeställd av razer för det från tillverkare av vanliga mx brytare av X färgtyp .

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows