Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Du har ju sett grejerna IRL så du borde inte klaga

Jaja men jag vill gärna se hur lådan blev

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

1/3 av den storlek som din kamera matar ut är lagom. Jag öppnar bilderna i paint (windows 7 ev. vista) och trycker ändra storlek 35%, beskär om det behövs och f12->end->"_" ->enter. Då har jag snabbt fått en bra bild att ladda upp i loggen samtidigt som originalet finns kvar.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

1/3 av den storlek som din kamera matar ut är lagom. Jag öppnar bilderna i paint (windows 7 ev. vista) och trycker ändra storlek 35%, beskär om det behövs och f12->end->"_" ->enter. Då har jag snabbt fått en bra bild att ladda upp i loggen samtidigt som originalet finns kvar.

tack för tipset!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk

Fick precis en paket... to be continued!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem

Fick precis en paket... to be continued!

Vadå för paket?

Visa signatur

Permalänk

vackert bygge min vän! låt oss nu få se bilderna på ditt lackerade chassi!

Permalänk
Skrivet av Grasp247:

Vadå för paket?

Sleeves, har suttit och svurit hela kvällen kan jag säga...

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk

Update;

Fick ett fint paket från Djungelapa idag, och har lärt mig att sleeva är inte så lätt.
Rättare sagt, vissa sladdar är inte så låtta att få ut sin kontakt.

Återkommer så fort jag slutat svära!

Lyckades precis bryta verktyget till att ta ut kablarna ur 24-8-6-4-2 pins kontakterna.
Nu svär jag på riktigt

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk
Medlem

Update;
Lyckades precis bryta verktyget till att ta ut kablarna ur 24-8-6-4-2 pins kontakterna.
Nu svär jag på riktigt

Förstörde själv två st till ingen nytta.
Använd två st häftstift som du rätar ut - funkar bäst!

Permalänk
Medlem

Du skulle köpt ett 800D

Permalänk
Skrivet av drekthor:

Du skulle köpt ett 800D

För färgen, möjligtvis.
Men Antecs är grymt bra när det gäller ljuddämpning och smarta lösningar. är grymt nöjd med det som det ser ut nu..

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk
Medlem

ser fint ut, ska följas!:)

Keep it up!;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

vill ha bilder!

Permalänk

Bilder kommer imorgon, lovar!
Har varit så frutrerad över mina problem med att få av kablarna i nätagget att jag antingen skitit i allt eller pillar med småsaker.
Till exempel så har jag målat alla kablar som jag inte kan sleeva i svart.

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk

Update!

Här kommer bilder från de senaste dagarnas arbete!
Har bestämt mig för att inte skala ner bilderna dels för att jag är lat och dels för att jag anser att de är värda att vänta på tills de är färdigladdade

Nylackade delar.

Nylackat skelett!

Bakdelen.

Plattan till moderkortet.

Slog givetvis emot framsidan emot en stol i stål när jag bar ut skelettet för att plåta det....
Lackade över det, men själva fronten kommer ändå på sen så kommer aldrig att synas.

Första av tre leveranser ifrån djungelapa, kommer att sleeva alla kablar jag kommet åt förutom några som jag hade behövt lödda för att få loss samt några som är svarta och snygga som de är.
Kommer att köra limegrönt rakt igenom då det kommer att bryta av sjukt snyggt emot det svarta.

Slangen är egentligen lite mörkare men blixten får den till att se sjukt ljus ut bara...

Detta var en gång ett sjukt välstädat datorbord... numera en arbetsplats med organiserat KAOS!

3-pins kontakten till grafikkortets kylning fick åka bort då jag ändå skall använda mig av 4-pins kontakten.

Le rezulthat!

Le rezulthat 2!

Sedan bröt jag verktyget till att få ut kablarna med ur kontakterna.
Detta resulterade i ett nytt guinness world record i flest svordomar på en timme.

Sedan kom det ett paket med kylning till mina ramminnen samt 2 dämpningskit från Fractal Design
Och ja, godiset var gott, tack Inet!

Kylningen till ramminnena.

Monterat och klart.

Före.

Efter.
Om ni inte förstått det än så försöker jag tona ner allting smått som inte är svart till svart.
Har även målat små detaljer samt de skruvar jag inte hittat i svart.

Vad jag använder till monteringen av fläktarna.
De jag inte kan använda "gummimaskarna" till använder jag vanliga skruvar till fast med silikonringar på båda sidorna.

Två stycken provmonterade.

En sleevad satakabel, blixten fuckar upp färgen igen dock.

Före och efter.
På bilden är även hunden Snoopy(nåja, en del av honom iaf)

En till före och efter bild.

Min hemmagjorda hållare av skruvar när jag målade dem!

Sist men inte minst, jag!
Notera inslag av limegrön sleeve i stort sett överallt!

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk
Medlem

fina firrena att du äntligen fixade det med sleevingen!

Permalänk
Medlem

ser fint ut:)

OCh sleevningen blev riktigt fint:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat Viktor

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

fina firrena att du äntligen fixade det med sleevingen!

Skrivet av bourne94:

ser fint ut:)

OCh sleevningen blev riktigt fint:D

Skrivet av Grasp247:

Snyggt jobbat Viktor

Tack killar!

Det som kvartår nu är att värma på en del krympslangar och byta några stift som gick i sönder i mina fighter med kablarna.
Sen kan jag äntligen montera ihop datorn och dra kablarna snyggt!

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk

Beställde fel stift till ATX kontakterna i början av veckan, hanar istället för honor...
Stefan på djungelapa tvekande inte en sekund utan postade ett gäng honor på posten idag, GRYM service!

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk
Skrivet av memoryofrage:

vill ha bilder!

Du fick dina bilder igår, vad tycker du?

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk

Kunde inte riktigt låta bli så smög iväg en beställning på en Crucial M4 128 Gb SSD igår :$

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk

Nu är allting monterat och färdigt, datorn funkar bra förutom en sak; när den är avstängd så hör man ett högfrekvent och konstant pip.
Någon som vet vet det kan vara?

Bilder kommer upp senare idag iaf!

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk
Medlem

Det är inget allvarligt den kallar bara på lite uppmärksamhet
Du behöver ju sitta vid den minst 14 timmar varje dygn annars börjar den ju känna sig ensam

Troligen så är det nog coilwhine du hör skulle jag tippa på.
Du kan ju försöka avgöra om det kommer från nätdel,moderkort,grafikkort vilket kanske inte är så lätt men det kan finnas coilwhine på alla tre av dom.
Men skulle tro att det är nätagget då det är vanligast att dom låter och även när det är moderkort,grafikkort så brukar dom endast låta vid belastning.

Har du kvar ditt TX nätagg ännu så kan du ju alltid slänga i det lite snabbt och kolla om det försvinner eller inte.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Det är inget allvarligt den kallar bara på lite uppmärksamhet
Du behöver ju sitta vid den minst 14 timmar varje dygn annars börjar den ju känna sig ensam

Troligen så är det nog coilwhine du hör skulle jag tippa på.
Du kan ju försöka avgöra om det kommer från nätdel,moderkort,grafikkort vilket kanske inte är så lätt men det kan finnas coilwhine på alla tre av dom.
Men skulle tro att det är nätagget då det är vanligast att dom låter och även när det är moderkort,grafikkort så brukar dom endast låta vid belastning.

Har du kvar ditt TX nätagg ännu så kan du ju alltid slänga i det lite snabbt och kolla om det försvinner eller inte.

Skillnaden mellan en dator och en flickvän är att dator av en av och på knapp! Betyder detta att min dator förvandlats till en flickvän?

Och vad f*n är det? :/
Moderkort och grafikkort har jag haft i burken innan utan det ljudet.. Har ju sleevat alla kablar till nätagget så garantin är ju körd..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt nice och gillar den gröna sleeven men borde detta inte ligga upp som ett galleri i stället för en forumtråd, är det någon som vet? Dem har ju inte kvar bygglogg biten i galleriet men fattade det som att man skulle posta under "datorer". Personligen spelar det mig ingen roll men håller på att kämpa med att göra klart en rätt stor bygglogg till galleriet, som jag nog kommer posta om någon dag eller två. Så jag bara lite orolig så jag inte lägger upp den fel.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MichaSWE:

Riktigt nice och gillar den gröna sleeven men borde detta inte ligga upp som ett galleri i stället för en forumtråd, är det någon som vet? Dem har ju inte kvar bygglogg biten i galleriet men fattade det som att man skulle posta under "datorer". Personligen spelar det mig ingen roll men håller på att kämpa med att göra klart en rätt stor bygglogg till galleriet, som jag nog kommer posta om någon dag eller två. Så jag bara lite orolig så jag inte lägger upp den fel.

Är det ett "vanligt" datorbygge utan modifikationer och dylikt är det lämpligast att göra ett galleri av det hela. Bygger (t.ex bygger ett eget chassi) eller modifierar du något kan du göra vilket som, ta det som känns bäst.

Gör du en tråd för själva bygget/modifieringen kan du självklart skapa ett galleri för slutresultatet när du är klar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Palmie:

Är det ett "vanligt" datorbygge utan modifikationer och dylikt är det lämpligast att göra ett galleri av det hela. Bygger (t.ex bygger ett eget chassi) eller modifierar du något kan du göra vilket som, ta det som känns bäst.

Gör du en tråd för själva bygget/modifieringen kan du självklart skapa ett galleri för slutresultatet när du är klar.

Ok tackar då är jag med lägger upp det som galleri i och med att jag är nästan klar med det. Sry om jag snodde tråden lite TS Keep up the good work

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Håller på att installera program och tweeka min SSD nu. fick 7.8 i betyg på den i windows test iaf

Visa signatur

Mitt Projekt

Permalänk
Medlem

Bump! Det här vill jag följa!

Sjukt snyggt jobbat! Fortsätt så!

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition