Permalänk

Update!

Undertiden som jag väntar på att grejerna till min vattenkylning kommer så lägger jag upp lite bilder på hur datorn ser ut nu med alla Cougar Vortex fläktar monterade

Insidan

Framsidan

Ovandelen

Understa dammfiltret efter 2 veckors användande, datorn står på golvet och ja, jag har hund ^^

Ett plus för att CV fläktarna har sleevade kablar från början.
Ett minus för att den inte håller..

Vinnaren av tävlingen ville att de två trisslotterna skulle skickas till tvåan och trean. Här är beviset!
Dessvärre har jag inte hört något sedan dess så det var nog ingen miljonvinst på någon av dem, men det är tanken som räknas

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Vinnaren av tävlingen ville att de två trisslotterna skulle skickas till tvåan och trean. Här är beviset!
Dessvärre har jag inte hört något sedan dess så det var nog ingen miljonvinst på någon av dem, men det är tanken som räknas

Haha, nä, ingen miljonvinst inte. Du får skicka bättre nästa gång
Jag vann ingenting jag. Men tack så mycket ändå! Och väldigt kul idé med en liten intern tävling! Dessutom var det väldigt kul att följa ditt projekt!

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk
Skrivet av Nabilon:

Haha, nä, ingen miljonvinst inte. Du får skicka bättre nästa gång
Jag vann ingenting jag. Men tack så mycket ändå! Och väldigt kul idé med en liten intern tävling! Dessutom var det väldigt kul att följa ditt projekt!

Ajdå :/

Jo, det börjar lacka mot sitt slut men först skall vattenkylning i så det kommer några updates till

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Ajdå :/

Jo, det börjar lacka mot sitt slut men först skall vattenkylning i så det kommer några updates till

yay

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Vinnaren av tävlingen ville att de två trisslotterna skulle skickas till tvåan och trean. Här är beviset!
Dessvärre har jag inte hört något sedan dess så det var nog ingen miljonvinst på någon av dem, men det är tanken som räknas

Skrivet av Nabilon:

Haha, nä, ingen miljonvinst inte. Du får skicka bättre nästa gång
Jag vann ingenting jag. Men tack så mycket ändå! Och väldigt kul idé med en liten intern tävling! Dessutom var det väldigt kul att följa ditt projekt!

Haha, tyvärr ingen vinst här heller (Fast nära som alltid xD )^^

Väntar på dina slutbilder av detta projekt

Permalänk

UPDATE

Vattenkylningen kom i torsdags och jag har börjat lite smått med diverse grejer och montering.
Bilder kommer inom kort men har inte haft lika mycket tid som jag brukar de senaste dagarna men hoppas få ihop allt innan helgen är slut.

Bland annat har jag iaf hunnit lacka flera utav de nya kromade grejerna svarta samt använt silikonringar vid montering av all form av metall emot metall, precis så som grundtänker för bygget var

Tills dess att bilder kommer så kan ni ju alltid gissa vilken färg jag kommer ha till kylvätskan

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt