Min andra display försvinner efter reboot ?

Permalänk

Min andra display försvinner efter reboot ?

Tjena.

Har upptäckt ett problem efter att jag formaterade om datorn (vad ovanligt). Jag har två skärmar inkopplade, och min sekondära (Sony TVn) försvinner varje gång jag startar upp, eller sätter den i strömsparläge. Så varje gång jag startar datorn på morgonen så måste jag först in i Windows, och jag behöver inte göra ett skit, utan att bara starta om igen och sen hittar Windows den. Annars hittar varken Windows eller Nvidias kontroll panel skärmen.
Den första skärmen (Samsungen) hittas dock hela tiden
Det hände också att när jag kom ut ur strömsparläge så hade upplösningen åkt ner till typ 1280x720 istället från 2560x1600 som min primära skärm (Samsung 305T) har.
Det är precis som om grafikinställningarna resettas varje gång, och de är helt ologiskt eftersom att jag måste först in i windows och sen starta om för att det ska funka.

Jag hade inte detta problemet innan omformateringen. Kan det ligga i de halv buggiga Battlefield beta drivrutierna (285.38) som jag kör ?
Jag antar ju att de ligger i grafikkortet och drivrutiner.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |