Nya komponenter, gammal HDD = win kraschar

Permalänk
Inaktiv

Nya komponenter, gammal HDD = win kraschar

Hej

Jag har nya komponenter i datorn samt min HDD från den gamla datorn. Den HDD är ett par månader gammal.

Nu när jag startar upp den nyinstallerade datorn laddar win xp i ett par sekunder, sedan får jag blåskärm (hinner ej läsa felmeddelandet) sedan startar datorn om. Jag hade problem med att få datorn att hitta min HDD men det gör den nu i BIOS.

Förslag? Sitter på:
Asus GTX570
Asus P8z68-v-pro
Intel core i5 2500k
Corsair Vengeance 2*4 Gb DDR3

Permalänk
Medlem

Har du formaterat om? test ett minne i taget.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pompa_kumla:

Har du formaterat om? test ett minne i taget.

Man ska väl installera ett OS också och inte bara formatera?

TS: Ominstallera XP är ett måste!

Permalänk
Inaktiv

Tack för snabba svar! Ominstallera får bli nästa sak EFTER råd om nästa fel.

Nu hann följande hända. Datorn stängde av sig och nätagg + CPU snurrar i nån sekund innan det stänger av sig helt. Trycker jag ON direkt efter händer inget alls.

Testade att dra ut nät-sladdden men får samma symtom när jag kopplar i det igen. Vad kan ha hänt nu?

Permalänk

koppla ur nätsladd tryck på powerknappen med nätsladden ur koppla in igen och se om den startar..

Visa signatur

ASUS P8Z77-V, Core i7 3770K, Corsair HX 1000W, Corsair 8GB (4x2048MB) 1600Mhz , Gigabyte GTX570 OC (windforce), Asus Xonar Essence STX, Corsair Force 3 SSD 120GB,WD Black 1TB, 4x 2TB Samsung Ecogreen F4EG, 2x 1TB Samsung 7200rpm.

Permalänk
Inaktiv

Fick igång det med någon slags lösning liknande din. Dock glömde jag nämna att boot device led lampan lyser rött samt ett snabbt pip hörs vid start. Sedan kan jag ta mig in i BIOS där jag ser min HDD...

Vad ska jag göra? Jag har försökt få igång detta sedan 12-tiden.