Permalänk
Medlem

Koppar block köpes vart?

hej!
Undrar var kan man kan köpa koppar i mindre storlekar tänker göra en egen mini kyl med hjälp av fläktar som kyler, Men har nämligen inte hittat något ställe som säljer koppar block eller annat metall i block

Permalänk
Medlem

Kyla med fläktar? Hur hade du tänkt att det skulle funka?

Permalänk
Medlem

För det första, som xOr_89 säger så kan du inte använda fläktar för att kyla under rumstemperatur.

För det andra så hittade jag följande pris:
1 st 240 x 120 x 40 mm SEK 1480:-

Och det var från 2003, jag kan nästan gagrantera att kopparpriserna gått upp sedan dess.

Alltså kostar valfri minikyl mindre att köpa och den kommer dessutom att kunna kyla. (Om den inte är trasig förstås.)

Permalänk
Medlem

Köp en från tretti.se

Köpte en billig minikyl där till hemmabion, inte alls dyrt och ändå energiklass B,

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

oddname behöver även till vattenkylning som jag ska ha till xbox 360

Permalänk
Medlem

åk till närmaste mekaniska verkstad, de brukar ha då

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Smart tänk xD så långt tänkte jag icke:P ska se vad dom säger tack fan:P

Permalänk
Skrivet av bjjb:

För det första, som xOr_89 säger så kan du inte använda fläktar för att kyla under rumstemperatur.

För det andra så hittade jag följande pris:
1 st 240 x 120 x 40 mm SEK 1480:-

Och det var från 2003, jag kan nästan gagrantera att kopparpriserna gått upp sedan dess.

Alltså kostar valfri minikyl mindre att köpa och den kommer dessutom att kunna kyla. (Om den inte är trasig förstås.)

Ang. Kopparpriset. Jag tror inte det är så mycket högre nu. Iaf inte om man tittar på de senaste 5 åren. Lägsta priset i den tidsperioden var början 2009 då det var halva priset jmf med nu. Nuvarande pris ca 7600USD/ton...

Permalänk
Medlem

har inte haft någon tur med att hitta! någon som har mer förslag?