Permalänk
Medlem

Jag tycker det är fult att ha falsk marknadsföring kommer inte ihåg vilket bolag men det va nå reklam med nån gubbe som sprang runt i skogen med en data och ladda ner helt fantastiskt snabbt i verkligheten så går det ingenting. Själv har vi en stuga ute i skogen vid österfärnebo och där kan vi inte ens få en mobiljävel att funka men ändå står dem på affärerna och påstår att jo men 3 kan erbjuda skitsnabbt mobilt bredband till oss därute. Så vi köpte det enbart för och visa dem fel och ack så fel dem hade gick inte ens att få något alls gick inte o connecta överhuvudtaget där ute. Borde fan finnas nån lag som gör att dem inte får stå och försöka ljuga oss konsumenter rakt upp i ansiktet.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Avstängd

Å vrf skriva en tråd på Swec ang. avtalet kund och telia tecknat ? TS kan ju bara ringa upp telia å be dem fara och flyga och sedan byta till ADSL ?

Mobilt bredband kommer alltid vara kass.. hade själv 8mbit/s via telenor och bor mitt i stan, fick aldrig någonsin ut högre än 1mbit/s ner med det, dag som natte tid!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Jag tycker ändå det är rätt ok.. provade köra via min iphone till datorn och kom då upp i 3Mbit/s och då hade jag bara 2 av 5 prickar av 3G

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

har telia vet inte vilket abonnemang då min far köpte det för x antal år sen. tror det är 10GB nätrafik/månad, när 10GB nätrafik är nåd så får vi inte ner än 13kb/s atm (detta har varierat mycket under tiden vi haft internetet).

finns det någon som vet hur man tar reda på vad man har för avtal?

när internettet är snabt så får vi de här siffrorna (min bror spelade lol undertiden)

Permalänk
Medlem

Man kontaktar telia?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

ADSL är nog ett sunkigt alternativ, förmodligen är det långt till telestationen så att farten inte blir särskilt hög. Säkert snabbare än det mobila men till vilken kostnad. Det krävs ett abb. för fast telefoni vilket är uråldrigt då många vill ha endast mobil telefoni. Går visserligen att skippa den fasta telefonin men då tillkommer nätavgift a 89kr så ADSL är bland det dyraste man kan ha i uppkopplingsväg.

Addera kostnad för ADSL och fast telefon, jämför med alternativen och det skiljer 150-200kr i månaden för samma hastighet.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ZOiDVOiD:

MB står för megabyte inget annat ..mbps heter det om vi pratar bandbredd

Du har rätt i att MB = megabyte, men om jag förstår dig rätt menar du att man inte får skriva Mb för megabit, vilket man får och ska.

B = byte
b = bit

mbps är strikt räknat inte helt korrekt, då litet m betyder milli. (Jag vet att det inte finns tusendels bitar och att alla förstår ändå, men som sagt: strikt räknat.)

Mbps eller Mb/s är det korrekta för överföringshastighet (eller MB/s som i uTorrent, men då får man se till att ha koll på skillnaden).

Så han gör inget fel i att skriva Mb, däremot gör han fel i att inte ha med ps eller /s, på samma sätt som det är fel att skriva Min bil går i 100 km.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Alltså, jag förstår inte vad TS problem är? Han fick ju läsa villkoren innan han skaffade abbonemanget, eller?

Han har förklarat två gånger redan så en tredje lär nog inte hjälpa heller. Ditt problem är antagligen lösförståelse och det kanske Komvux kan hjälpa dig med?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Han har förklarat två gånger redan så en tredje lär nog inte hjälpa heller. Ditt problem är antagligen lösförståelse och det kanske Komvux kan hjälpa dig med?

Blev du ledsen nu?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

testade telias homerun...1.5 mbit/s ner galet långsamt