Permalänk
Medlem

Fast det är fel. Man får bara poäng när någon som svarat rätt själv inte svarar! Det är som att man får poängen för att någon annan svarat rätt.

Det var iaf så jag uppfattade Frantic. Att få poäng alla ggr när man postar ny bild lär ju självklart ge lite skjuts i tråden, men då kommer aldrig någon behöva svara rätt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Fast det är fel. Man får bara poäng när någon som svarat rätt själv inte svarar! Det är som att man får poängen för att någon annan svarat rätt.

Det var iaf så jag uppfattade Frantic. Att få poäng alla ggr när man postar ny bild lär ju självklart ge lite skjuts i tråden, men då kommer aldrig någon behöva svara rätt.

Jaha ok, men principen är väl densamma - man får poäng utan att ha svarat rätt själv?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Jaha ok, men principen är väl densamma - man får poäng utan att ha svarat rätt själv?

Med skillnaden att någon har svarat rätt iaf. Om man alltid kan få poäng för att posta ny bild efter 12h, rätt svar eller inte, så kommer egentligen ingen behöva svara rätt över huvud taget.

Men om regeln säger att man får "ta över" någon annans poäng som svarar rätt men inte postar ny bild så krävs det ju fortfarande att det faktiskt svaras, men ändå underlättar och uppmuntrar till att hålla tråden vid liv. Ytterliggare fråga är väl om det ska vara 12h efter att personen som svarar rätt skrev sitt svar eller om det räknas ifrån det att det rättas.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Med skillnaden att någon har svarat rätt iaf. Om man alltid kan få poäng för att posta ny bild efter 12h, rätt svar eller inte, så kommer egentligen ingen behöva svara rätt över huvud taget.

Men om regeln säger att man får "ta över" någon annans poäng som svarar rätt men inte postar ny bild så krävs det ju fortfarande att det faktiskt svaras, men ändå underlättar och uppmuntrar till att hålla tråden vid liv. Ytterliggare fråga är väl om det ska vara 12h efter att personen som svarar rätt skrev sitt svar eller om det räknas ifrån det att det rättas.

Mm, man kan nog ta fram hur många nyanser som helst. Principen handlar ändå om man ska kunna få poäng utan att ha svarat rätt, är vi överens om det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ser nu att det är ju precis det jag har skrivit i frågan. Alla borde vara nöjda?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Glömde helt att spela spelet

Poänglistan:

42p - Naruto
27p - Frantic
25p - scienta
24p - Hammar
21p - DrDuke
16p - HoBb3
15p - running_wild, Adam901
10p - Kebabhyvlarn
9p - JackeShan, 4everapple1, Kriistoffer
8p- anton.hj
7p - Scripteddie, DasBoot_swe
4p - Jaoel
3p - medlem46, IsseBisse, Yazem
2p - Liorcifer, fesen, ParaZide, turbi,
1p - Tomas_88, Rba, Genesis, Captain Beyond, KRQKAN, C4B12, Lakanman, HerrGoreMann, Alex87, Cartoonhero, Killerolav

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Ser nu att det är ju precis det jag har skrivit i frågan. Alla borde vara nöjda?

Nej, det är inte alls precis det du skrivit i frågan (en smärre misstolkning verkar ha skett). Det du skriver avser att man kan få poäng varje gång man postar ny bild, oavsett om rätt svar har getts eller inte. Jag menar alltså att ingen får poäng om inget korrekt svar har angetts. Enbart om ett rätt svar har angetts och någon annan hinner för med att posta ny bild, efter 12h, så tilldelas en poängen.

Vi kan vara överens om att den som postar ny bild kan få poäng utan att ha svarat rätt, ja. Men för att poäng ska delas ut måste ett rätt svar ha avgivits över huvud taget.

På nya gissar jag förövrigt polisskolan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Nej, det är inte alls precis det du skrivit i frågan (en smärre misstolkning verkar ha skett). Det du skriver avser att man kan få poäng varje gång man postar ny bild, oavsett om rätt svar har getts eller inte. Jag menar alltså att ingen får poäng om inget korrekt svar har angetts. Enbart om ett rätt svar har angetts och någon annan hinner för med att posta ny bild, efter 12h, så tilldelas en poängen.

Vi kan vara överens om att den som postar ny bild kan få poäng utan att ha svarat rätt, ja. Men för att poäng ska delas ut måste ett rätt svar ha avgivits över huvud taget.

På nya gissar jag förövrigt polisskolan

"Ska man få poäng för att posta bilder när någon inte har postat efter att ha svarat rätt (dvs när tolvtimmarsregeln har aktiverats)? "

Villkoren är som jag skriver att rätt svar har angetts och tolvtimmarsregeln har aktiverats. Var är missförståndet?

Polisskolan är fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

"Ska man få poäng för att posta bilder när någon inte har postat efter att ha svarat rätt (dvs när tolvtimmarsregeln har aktiverats)? "

Villkoren är som jag skriver att rätt svar har angetts och tolvtimmarsregeln har aktiverats. Var är missförståndet?

Polisskolan är fel.

Som sagt, misstolkning som skedde! Jag läste enbart titeln till pollen. My bad!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ny bild uppe..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Filmen handlar om ett av de tre huvudmålen, samt en butik i New York..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Filmen handlar om ett av de tre huvudmålen, samt en butik i New York..

Breakfast at Tiffany's?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Breakfast at Tiffany's?

jajamensan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ber tusen gånger om ursäkt, glömde helt bort att jag svarat i tråden.

Poänglistan:

42p - Naruto
27p - Frantic
25p - scienta, Hammar
21p - DrDuke
16p - HoBb3
10p - Kebabhyvlarn
8p- anton.hj
4p - Jaoel
1p - Tomas_88, Rba, Genesis, Captain Beyond, KRQKAN, C4B12, Lakanman, HerrGoreMann, Alex87, Cartoonhero, Killerolav

Permalänk
Medlem

Terminator Salvation?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Terminator Salvation?

Nope.

Permalänk

Tre män och en baby?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Tre män och en baby?

Oj, minns folk den rullen ens?, nix det är inte den. Den här filmen är från 2010, på DVD 2011.

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Oj, minns folk den rullen ens?, nix det är inte den. Den här filmen är från 2010, på DVD 2011.

Life as We Know It?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nej, men nu blir det en ny bild strax när ni gissar så fint

Permalänk
Medlem

Iron Man 2?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Iron Man 2?

Nepps, inte den heller. Nu är det kanske dags för en tredje bild då eller?

.. Och bild tre är uppe - nästa gång blir det huvudrollsinnehavare på bild.
(Och det kommer inte att vara Mickey Rourke, för han är inte med i denna ;).)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

(Och det kommer inte att vara Mickey Rourke, för han är inte med i denna ;).)

Klart han är! Jag ser honom ju redan på två av bilderna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Klart han är! Jag ser honom ju redan på två av bilderna

Hehehe, ja det är lite likt, men det är faktiskt Danny Huston på mina bilder.

Permalänk
Medlem

The Warrior's Way?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

The Warrior's Way?

Och där satt den ju.

Permalänk
Medlem

Poänglistan:

42p - Naruto
27p - Frantic
25p - scienta, Hammar
22p - DrDuke
16p - HoBb3
10p - Kebabhyvlarn
8p- anton.hj
4p - Jaoel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför inte testa med att vem som helst får posta ny bild utan att få poäng. Tror ni verkligen att ingen orkar göra jobbet utan att få poäng?

(för övrigt så röstar jag inte för att inget av alternativen känns bra, jag röstar blankt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Varför inte testa med att vem som helst får posta ny bild utan att få poäng. Tror ni verkligen att ingen orkar göra jobbet utan att få poäng?

(för övrigt så röstar jag inte för att inget av alternativen känns bra, jag röstar blankt)

Har du ens läst igenom reglerna som redan finns?

Citat:

- Om ingen har gissat rätt på bilden och inga nya ledtrådar postas så får vem som helst posta ny bild efter 12 timmar från senaste bild/ledtråd.

Så har vi det ju redan och det fungerar väl lite sådär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja just det. wups. Jag skyller på jetlag mellan Motala och Oslo!!!!