Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Frostbite 3 och Battlefield 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, fast det är så stora banor att det skulle vara omöjligt att kunna förutspå alla ställen det kan ligga någon, skulle bli för lätt för snipers och för svårt för de andra.

Annars kan man ju som campande sniper starta upp hjärncellerna och tänka på att man kanske inte ska ligga och kika i siktet hela dagarna så man ligger där i busken som en liten strålkastare, utan bara sikta in när man tänker skjuta.

Snipers ska campa i irl men man behöver inte dra ner deras möjligheter att hålla sig gömda, det finns andra sätt att ev. dela in lagen bättre i squads och fördela klasserna så att man inte får 32 snipers i ett lag sen tillhanda hålla fler fordon för dropoff kanske flygplan med fallskärmsjägare så att man squads får planera sin väg in i fiendens territorium.

Permalänk
Skrivet av huzko:

Att man kan se spelare lättare, i bf3 så har man ibland svårt att se vart ifrån man blev dödad imo. Spelarna flyter in för mycket i allt annat tack vare grafiken

Det är ju lite det som är meningen, det ska vara svårt att se spelare, eftersom detta inte är quake så ska du inte infanterirusha ensam och tro att du kan ta alla flaggor/mcoms själv. Folk campar och det gör dem svårare att se, vilket är realistiskt.

Permalänk

Tycker de ska jobba mer på naturen, ser inte speciellt bra ut i BF3... Städer har de gjort bra men att det ska se fördjävligt ut när ett träd faller är konstigt.

Snöbanor skulle vara coolt med, tänk att kunna följa efter fotspår

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

O.O Battlefield mmorpg, är en dag jag inte vill leva att se.

Tänk ändå, jag menar inte att det ska vara som Star Wars utan allting ska vara som BF3 är bara att det ska vara en enorm karta. Man kan göra nationera och attackera städer eller inta och ta över städer. Möta andra på öppet fält, marschera i bergen och bosätta sig där.

Köpa nya vapen osv.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste oom borde göra är att skippa singleplayer helt och fokusera på MP.
Skit gärna i console varianter med så dom inte måste strypa grafik och features.
I Frostbite3 skulle jag vilja se procedural destruction, inte förmodellerad sådan.
Ghillie suits måste återinföras. Fler klasser igen tack. Gå tillbaka till BF2 igen och utgå ifrån det.
Osv osv.

Permalänk
Skrivet av _vanilla:

Sverige vs Norge ? Norden?

OPTIMERAT FÖR PC.

Sverige VS Skåne.

Permalänk
Medlem

Mi

Kom ihåg att detta är mina åsikter för att göra spelet så bra som möjligt.
Det som inte har nämns här är att banorna ska vara större, så att man ska kunna flyga flygplanen i rätt hastighet, så som det är i BF3 att det ser ut som gigantiska fåglar som seglar över himlen är fult och dåligt. Det hade räckt att de gjorde planen mindre från marken, men samma storlek från luften

Skrivet av Andre_H:

Bättre inlevelse, de händer och vapen du ser framför dig ska vara exakt desamma som en vän eller fiende ser när de kollar på dig tillexempel. Sen ska man kunna tränga sig förbi eller putta iväg folk som står ivägen för en. OBS menar inte man ska gå rakt igenom dem som ett spöke. Granater ska inte blinka. Vapnen ska va skönare. Det ska va animationer för att hoppa in i fordon, man ska kunna göra mer coola grejjer än att bara prona, vaulta och kniva

+ Håller med om att den gubben man kollar på ska se ut som det gör för en polare som har valt vad och hur han ska se ut.
+ Granater ska inte blinka.
+ tycker inte om den sega kniv animationen, tror att det går och göra något som är snyggare och mer lätt kontrolerat.
-+ Man ska inte kunna putta varandra då det kommer göra att folk jävlas så fort man står på ett tak etc. Men man bör inte kunna springa igenom andra som spöken heller.
- Animationer för att hoppa in i fordon kommer bli as coolt första 4 matcherna, sen kommer man HATA dessa animationer när det tar så lång tid att hoppa in i fordon osv, typ när man blivit skjuten 100 gånger när man ska hoppa in i en bil eller en tank.

Du måste förklara HUR vapnen ska göras för att de ska bli skönare, själv har ja inga invändningar på själva vapnen, bara vissa tillfällen då det känns som man träffar massa skott men inte får ngn kill osv.

Dold text
Skrivet av freefall552:

Det ska utspela sig under andra världskriget, finns för lite bra wwII fps.

Vi kan ju se hur bra CoD 5 blev, Skulle bf3 göras som WWII så skulle det förmodligen bli en flopp, även om det var bra gjort som spel.

Dold text

Skrivet av RobCar:

Svenskar städer är väl det tråkigaste som finns typ.

Om det ska vara städer så lär Tokyo eller likanande vara kul.

Men jag gillar djungel mer än Nordisk natur tror jag.

Här håller jag absolut inte med, vill man spela i storstäder så finns det massor med spel, och vill du spela jungle med.
Jag skulle vilja se en stor variation på områden,
1.(Riktigt stora banor)Gränsen mellan Sverige-Finland med massor av snö. Här ska Frosbite 3 motorn göra det möjligt att vandra i meter tjock snö, samt att om man får på is ska det vara halt osv,
2. En stad, typ mindre Italiensk stad eller typ i Estland/Ungern.
3. (Riktigt stora Banor) I jordanien och dess öken ( Googla "Jordanien Wadi Rum" )
4. Tät djungle där det inte finns massor färdiga "gångar och vägar" utan att man ska utnyttja Frosbite 3 till att flytta lianer och spränga ner träd för att komma fram i Djungeln!.
5. Någon storstad, men fokus på att man kan röra sig i olika hus, man ska alltså inte enbart kunna köra bil överallt, utan det ska vara höghus och man ska kunna befinna sig på nästan alla våningar. självklart ska det mesta vara förstörbart!.
6. Nya Zeelands berg på södra ön.

Dold text

Skrivet av schitzo:

Ta bort förstörelsen som finns i Frostbite, lägg in Geomod.
Gör banorna större, tillåt 256 spelare istället för ynka 64.
Mer förstörelse, mer byggnader, objekt, dekorerade interiörer etc.
Banor i form av new york, london, tokyo, moskva i stor skala med förstörelse.

MER fordon, 2-4 plan på "Conquest Large" är ett enda stort skämt.
2-4 tanks per bana är också ett skämt, knappt några humvees, 2-4 helikoptrar(varav 2 är transport) är ett skämt!

Vi har teknologin, vi har hårdvaran. Men tack för konsoller så får vi sitta och spela tattigt optimerade spel med små miljöer etc.

Stora banor = Chernarus i Arma 2. 400km2(?) yta utan laddningstider, woah! Folk kan slåss överallt PLUS AI!

Fler spelare i ett flygpplan! 2-3 personer för ett flygplan. ev något litet plan som man kan köra själv.
Arma 2 områden på de stora banorna, men även mindre banor som är gjorda för squad dm och liknande för marktrupper.

Dold text

Skrivet av sten1930:

Ja, för oss svenskar iaf. tror inte folk runt hela världen skulle tycka det var så intressant.
Så det skulle passa mer som en DLC eller mod,som Bf2 hade en Swedish forces mod som lads ner pga. "bristande intresse"

Man behöver inte ha alla banor i Sverige, en bana här, en i nya zeeland, en i tyskland en i jordanien, Korea och Kina, framförallt en där man får se USA i ruiner!

Dold text

Skrivet av MrAdde:

Jag vill förövrigt se bättre fysik överlag, så att alla objekt har sin egna fysik eller vad man ska säga, som dessutom är välgjord.
Mycket mer förstörelse, den nuvarande känns bra, men det finns konstigt nog en hel del saker man inte kan spränga/köra sönder, personligen tror jag de hade för kort tid på sig för att göra "ordentlig" förstörelse, eller överhuvudtaget göra något "ordentligt" alls.
Missförstå mig inte nu, älskar spelet, men det känns som att EA pressade DICE alldeles för hårt att släppa det såpass tidigt som de gjorde.
Svenska armén och Svenska miljöer skulle också vara grymt

Håller med om Förstörelsen, det skulle kunna gå att göra alla hus förstörbara, samt att det ska vara mindre områden som hör ihop, alltså...nu är första skottet = ingenting, andra skottet = massa förstörelser, det ska vara lite förstörelser där första skottet träffar, sen ska det gå sönder ännu mer där andra skottet träffar.

Dold text

Skrivet av DurpDurp:

Dom borde testa och ta bort det j****a recon kitet och se hur det går. Finns fan inget värre än campers i spel, speciellt på stora maps. Kollar upp i 3 sekunder bakom ett skydd så bam, blir man skjuten av 22 p12or som ligger i en hög. Och dom hjälper inte laget på nåt sätt!

Det beror helt på vilken map, och vilket spelset du spelar... Sniper/recon har funnits i alla tidigare spel och det har fortfarande gått bra att spela. Det som förstör Recon är att det inte är ett sniper kit, skulle vilja se sniper som en som ska smyga och vara osynlig, inte att man ska synas över hela banan så fort man siktar in.

Ev att man tar och kollar lite på hur AA (America's Army ) har gjort med sina olika kit.
Där kan man välja vilket kit man ska ha om det är tillgängligt, inte som i BF BC2 där man dör utan varning om det redan finns ett visst antal snipers....

Dold text
Skrivet av skyw00lker:

olika klimat på samma karta, samt natt/dag/gryning/kväll

hade ju varit hur nice somhels att anfalla mitt i natten på WI eller om dimman ligger tät, trampa runt i en meters snö,
kanske bara jag

Inte bara du! Låter riktigt fint. Men WI ? Känns som att vi behöver lite nya krig och konflikter, man behöver inte ta det från historien, eller som tidigare mot mellanöstern. nytänkanden, lite historia och bakgrunder kring de olika slagen som kommer utspela sig, lite som i en singleplayer i mp, fast mycket kortfattad.

Dold text
Skrivet av M1NT:

Saknar någon map med vinterklimat på.. Feta skogar med träd täckta med snö så att säga.. :/ Vi såg lite av det i Bad Company 2, vart lite besviken att inget sådant var med i BF3.. *:(

I bc2 var snön enbart vit mark, Jag vill ha frostbite 3 där man sjunker ner i snön, svårframkomligt och tung terräng, förmåga att lägga sig i snön och gömma sig osv.

Dold text

Skrivet av Sebastian19:

håller med! Det var något jag hade tyckt om med. Kanske någon liknande miljö till Kenya också skulle vara coolt. Skulle tycka båtstrider skulle vara rätt fränt också

Flera sorters knivar att välja på/uppgradera (?)

Och strider i sverige förstås ..

edit: Även olika väder / tid på dagen skulle verkligen vara icing on the cake

Olika knivar ?, de kommer ju vara lika bra iaf, så det skulle bara vara utseendet, men ja olika väder snöstorm och molnigt, sol och moln. Kenya kommer bli för likt Far Cry 2 känner jag på mig, men kan bli bra!. Båtstrider var en bra idé!

Dold text
Skrivet av lhffan:

Bättre optimering
Inge flashligth/ir/laser bländning
Något skydd mot spawnrape
Större squads
Mindre bländande väder

Självklart tycker jag att man ska kunna använda sig av flashlight, laser men däremot inte snipersikten som bländar halva banan när man siktar in! Hatar det. Och bort med 3D spotting HELT!. Ta tillbaka alla möjligheterna från BF2 när man tröck på "Q", lite spotting, men inte så jäkla överdrivet.

Dold text
Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av FraG:

Snipers ska campa i irl men man behöver inte dra ner deras möjligheter att hålla sig gömda, det finns andra sätt att ev. dela in lagen bättre i squads och fördela klasserna så att man inte får 32 snipers i ett lag sen tillhanda hålla fler fordon för dropoff kanske flygplan med fallskärmsjägare så att man squads får planera sin väg in i fiendens territorium.

Jo, fast BF3 är långt ifrån IRL

Jo, det vore trevligt, men å andra sidan får folk spela vilken klass de vill, och något jag tycker förstör spelet mycket mer än claymores, USAS med fragrounds och campers med machinegun

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Verkar grymmt Ska kika närmare på det.

Älskade 2142, bästa bf enligt mig och warface verkar vara som bf2142.:)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Svenska m/90 kamoflage och AK5 istället för ak4! FASEN!

Nej nej, inte byta ut min fina G3!!

Additionen av en AK5 hade dock varit trevligt.

Själv vill jag se att något görs åt mortars..
De ska t.ex inte kunna sätta upp sina utrustnigar på sitt "skyddade" område kring deployment, som det är nu måste man ju rusa in i motståndarnas deploy och skuta dem i den svartvita bilden, sen gärna hinna ut igen under 10 sekunder. Lyckas man blir man dock kickad för spawnrape.. Bort med skiten är ju en lösning med? Dessutom ska sikt-systemet för mortars ändras helt. Något likt detta hade varit tevligt: http://forgottenhope.warumdarum.de/screenshotsfh2/news/2.4release/smoke_mortar_two.jpg, utan någon extra minimap. De har den vanliga kartan i vänster hörn, inget annat..

Sedan hade det varit kul att få modifiera sin egen soldast utseende lite. Saker som kläder, väskor, märken osv. Lite barnsligt, jo, men ändå kul (;

Permalänk

En bana över Rosengård. Så att alla kan få leva ut sina önskemål och demolera hela skiten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mackan3379:

Tycker de ska jobba mer på naturen, ser inte speciellt bra ut i BF3... Städer har de gjort bra men att det ska se fördjävligt ut när ett träd faller är konstigt.

Snöbanor skulle vara coolt med, tänk att kunna följa efter fotspår

Tycker de bör färgsätta mer, alla städer har inte kritvita bländande byggnader.
Naturen bör de göra något åt ja, då det ser förjävligt ut.

Snöbanor och nattbanor(riktiga nattbanor inte upplysta banor med osynliga ambient lights, tänk Specialforces) fast det blir väl för svårt för kidsen.
Även regniga banor med åska, utspelas på dag/natt. Eller varför inte ha dynamisk day/night cycle.

Och skippa destruction helt, den är patetisk.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusDazE:

En bana över Rosengård. Så att alla kan få leva ut sina önskemål och demolera hela skiten.

Nja, inse hur dumt det skulle kännas om man körde in med sin M1A1, hoppar ut och reparerar reactive armor, för att sedan notera att nån jävel passat på och snott din M2 Browning och monterat på sin BMW

Permalänk

1. Utbildningsbaserat nivåsystem i spelet.
I Battlefield 3 har Dice gjort ett ypperligt belöningssystem som låter spelaren jaga erfarenhetspoäng och upplåsningar samtidigt som det till en viss del tvingar spelaren spela objektbaserat och med laget. Jag gillar detta system, men vad jag vill ändra är upplåsningarna. Inte bara av vapen. Utan även fordon, ranker, och färdigheter. Problemet med Battlefield 3 (och föregångarna) är att man krävde spelaren jobba för att låsa upp nya föremål och färdigheter, detta är ju såklart en självklarhet, men när spelaren väl har låst upp någonting så finns det ingenting som lär honom använda det han har låst upp. Hur ofta ser du någon använda den briljanta rökgranaten i BF3? Nej precis, taktiska möjligheter och spelares potential till lagspel går till spillo bara för att den generella spelaren inte kommer 1: Hinna prova alla föremål han låser upp och 2: Förstå möjligheterna med till exempel en MAV utan vägledning från andra spelare. Och sen att åtskilliga medspelares liv och lagens resurser har gått upp i rök bara för att en nybörjare måste tydligen få "träna" på fordonet är ju också en stor nackdel med belöningssystemet som vi har idag.

Hur löser man detta då? Först och främst vill jag att tillståndet till att använda ett fordon är upplåsbart, men belöningssystemet i helhet:
Man har kvar erfarenhetspoängen, men man spelar inte för att erfarenhetspoängen ska gå till förutbestämda föremål beroende på vilken klass man spelar utan man samlar erfarenhetspoängen och sparar dem. Dessa kan man sedan fritt använda för att få en utbildning. En utbildning på hur man använder fordonet, vapenklassen (LMG, AR, SMG etc.) eller verktyget på bästa sätt. Inte bara hur man dödar på bästa sätt utan hur man kan använda det för att hjälpa laget och bli en bättre medspelare. När man har gjort klart en kort "tutorial" väntar en underhållande utmaning för att försäkra sig om att spelaren förstått utbildningen. Till exempel om ska låsa upp jetflygplanet lär man sig flyga på en träningsbana, lär sig om ALLA funktioner utförligt och klarar sedan av utmaningen. Utbildningarna ska vara enkla, underhållande och TYDLIGA.
Första utbildningen kostar inga poäng men låser upp hela spelet, den berättar vad Battlefield handlar om, den berättar hur man spelar spelet och den förklarar alltifrån squads till ticket count.

På detta sätt kommer man få ett nytt stridsfält. Ett stridsfält där man har faktiska soldater. Spelare/soldater som vet vad dem ska göra och använder spelets ALLA verktyg till sin fulla potential. Och jag pratar inte endast om en clanmatcherna, jag pratar om även om public servrarna. Det ni.

Detta är en av mina hundratals liknande idéer, och att skriva alla skulle bli en väldigt lång post. Men som Arnold en gång sa "I'll be back"

Permalänk

Dynamiskt väder! Regn, Snö, Mulet, Åska, Storm, Dimmigt, Dag och Natt osv...

Banor som utspelar sig i snö,djungel,berg,skog,öken,städer,landsbygden,bland öar osv.

Skulle vara kul om det var ett WW II-fps med dagens teknik.

Gräva egna skyttegravar hade varit nice

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Nej nej, inte byta ut min fina G3!!

Additionen av en AK5 hade dock varit trevligt.

Själv vill jag se att något görs åt mortars..
De ska t.ex inte kunna sätta upp sina utrustnigar på sitt "skyddade" område kring deployment, som det är nu måste man ju rusa in i motståndarnas deploy och skuta dem i den svartvita bilden, sen gärna hinna ut igen under 10 sekunder. Lyckas man blir man dock kickad för spawnrape.. Bort med skiten är ju en lösning med? Dessutom ska sikt-systemet för mortars ändras helt. Något likt detta hade varit tevligt: http://forgottenhope.warumdarum.de/screenshotsfh2/news/2.4release/smoke_mortar_two.jpg, utan någon extra minimap. De har den vanliga kartan i vänster hörn, inget annat..

Sedan hade det varit kul att få modifiera sin egen soldast utseende lite. Saker som kläder, väskor, märken osv. Lite barnsligt, jo, men ändå kul (;

Bästa sättet att döda en mortar är att sätta upp en egen mortar och blåsa skallen av dem.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vad jag vill se är i huvudsak mer realism. Om realismen avspeglades mer, skulle också behovet av teamwork och "lagandan" öka. Spelet skulle bli mer anpassat för klanmatcher etc. E-sport skulle kunna anamma BF konceptet.

Lite olika önskemål:

* Ett RPG som inte skjuter iväg nån trött raket i en båge som smäller som en kinapuff när den tar i pansar.
- Utan ett RPG som skjuter en raket som drar iväg utav helvete, och smäller som jävlar anamma. Att tanks och IFV tar seriös skada av välriktade skott.

*Möjlighet att välja ammunitonstyp till RPG och ersätta SMAW med GRG86 (vilket USA använder idag).
- RPG med RSV kon eller anti-trupp. GRG med Rök, spräng och anti-armor (illum också kanske (lys) ).

*Backblast på launchers så att skyttarna tydligt ses. (som de bör)
- som det är nu så kan du ju lika gärna skjuta luftgevär som rpg. Visst, ett litet rökspår men va fan. En stor eldsflamma och kvarliggande rök från skottplatsen.

*Nattbanor som kräver bildförstärkare och IRV sikten där belysning inte finns.

*Konceptet conquest är bra, men kan utvecklas till mer än att hissa en flagga på en bensinmack. Kanske istället handla om att ta terräng och försvara den. Hålla linjer och trycka undan motståndaren. Utveckla möjligheten till att skapa spontant lagarbete. Återinföra commander/commanders?

*Utveckla fysiken i byggnader och inte ha dessa zoner som kan förstöras. Som på byggnader nu så vet man att där! Där kan man skjuta så uppstår ett stort fint fyrkantigt hål. Istället vill jag se att byggnader kan raseras med C4 och att battedamage på omgivning inte använder "hitbox".

*Attack&defend gamemode, som gamla goda Delta-force hade online. Dvs för ett lag att bara ta en central punkt på kartan, som försvarande lag startar vid och skall hålla. Det skulle bli episka strider.

*Begränsa attackhelikoptrars förmåga att verka på låga höjder.

*Begränsa flygs förmåga att verka mot trupp med sprutan. Lägg till GBU's. (fallbomber)

*Minska bulletdropp.

*Öka falldamage.

*Möjliggör för kartor och servrar att hantera 200 spelare (typ).

*Mer blod! Mer träffanimationer!

*Civila mål. Byggnader, folk etc. Skadas dessa ges spelaren minuspoäng? (inte helt säker om detta skulle vara positivt, kanske blir tråkigt)

*UAV! Återinför!!!

*Ta bort unlimited ammo i fordon. Och lägg till en mycket begränsad mängd. Inte bara är det ju sjukt overkligt. Utan då slipper vi idioterna som använder stridsvagnar som artilleri. Ett skott ska skjutas för verkan! Inte för att det smäller och här kommer jag!

*Kartorna bör designas som att striden faktiskt utkämpas på en planet där det bor människor. Mer detaljrikedom. Inte dessa typiska scener vi ser nu.
(Strike at karkand är väl den ända kartan som är bra på detta, men saknar skyltfönster. Affärsskyltar, soptunnor, you name it. Mer spår av civil karaktär i grafiken.

*Ingame Voice-chat ala BF2. Ge oss detta för fan.

Lite saker jag kom att tänka på i alla fall..

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Operation rosengård

Verkar vara något internt krig där stundsvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Vad jag vill se är i huvudsak mer realism. Om realismen avspeglades mer, skulle också behovet av teamwork och "lagandan" öka. Spelet skulle bli mer anpassat för klanmatcher etc. E-sport skulle kunna anamma BF konceptet.

Lite olika önskemål:

* Ett RPG som inte skjuter iväg nån trött raket i en båge som smäller som en kinapuff när den tar i pansar.
- Utan ett RPG som skjuter en raket som drar iväg utav helvete, och smäller som jävlar anamma. Att tanks och IFV tar seriös skada av välriktade skott.

*Möjlighet att välja ammunitonstyp till RPG och ersätta SMAW med GRG86 (vilket USA använder idag).
- RPG med RSV kon eller anti-trupp. GRG med Rök, spräng och anti-armor (illum också kanske (lys) ).

*Backblast på launchers så att skyttarna tydligt ses. (som de bör)
- som det är nu så kan du ju lika gärna skjuta luftgevär som rpg. Visst, ett litet rökspår men va fan. En stor eldsflamma och kvarliggande rök från skottplatsen.

*Nattbanor som kräver bildförstärkare och IRV sikten där belysning inte finns.

*Konceptet conquest är bra, men kan utvecklas till mer än att hissa en flagga på en bensinmack. Kanske istället handla om att ta terräng och försvara den. Hålla linjer och trycka undan motståndaren. Utveckla möjligheten till att skapa spontant lagarbete. Återinföra commander/commanders?

*Utveckla fysiken i byggnader och inte ha dessa zoner som kan förstöras. Som på byggnader nu så vet man att där! Där kan man skjuta så uppstår ett stort fint fyrkantigt hål. Istället vill jag se att byggnader kan raseras med C4 och att battedamage på omgivning inte använder "hitbox".

*Attack&defend gamemode, som gamla goda Delta-force hade online. Dvs för ett lag att bara ta en central punkt på kartan, som försvarande lag startar vid och skall hålla. Det skulle bli episka strider.

*Begränsa attackhelikoptrars förmåga att verka på låga höjder.

*Begränsa flygs förmåga att verka mot trupp med sprutan. Lägg till GBU's. (fallbomber)

*Minska bulletdropp.

*Öka falldamage.

*Möjliggör för kartor och servrar att hantera 200 spelare (typ).

*Mer blod! Mer träffanimationer!

*Civila mål. Byggnader, folk etc. Skadas dessa ges spelaren minuspoäng? (inte helt säker om detta skulle vara positivt, kanske blir tråkigt)

*UAV! Återinför!!!

*Ta bort unlimited ammo i fordon. Och lägg till en mycket begränsad mängd. Inte bara är det ju sjukt overkligt. Utan då slipper vi idioterna som använder stridsvagnar som artilleri. Ett skott ska skjutas för verkan! Inte för att det smäller och här kommer jag!

*Kartorna bör designas som att striden faktiskt utkämpas på en planet där det bor människor. Mer detaljrikedom. Inte dessa typiska scener vi ser nu.
(Strike at karkand är väl den ända kartan som är bra på detta, men saknar skyltfönster. Affärsskyltar, soptunnor, you name it. Mer spår av civil karaktär i grafiken.

*Ingame Voice-chat ala BF2. Ge oss detta för fan.

Lite saker jag kom att tänka på i alla fall..

Allt du nämner finns redan i Arma2 CTI multiplayer. Du borde testa. Kartan kanske är för stor för vissa dock, men det gör att man tänker en gång eller två innan man engagar, dör man utan tillgänglig spawnpoint kan det bli lång transport sträcka

Finns tror jag 2-4 olika ammuntioner till RPG och SMAW. Du oneshottar tanks med javelins, och dem tar så mycket skada så du itne kan reparera dem.

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Nja, inse hur dumt det skulle kännas om man körde in med sin M1A1, hoppar ut och reparerar reactive armor, för att sedan notera att nån jävel passat på och snott din M2 Browning och monterat på sin BMW

Får jobba i par, måste ha en som skyddar din bak. Så det är i Rosengård har jag hört.

Det vore dock ballt att ha typ Operation Metro fast Operation Stockholm istället. Kommer från skärgården och rör sig in mot staden! :yes:

Skrivet av wartech:

Operation rosengård

Verkar vara något internt krig där stundsvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Har hört det. Vet inte om det stämmer. Alla utan svensk härkomst är ju så himla rediga..