Ny burk till bl.a. spel & musikproduktion, budget max 10000 exkl. skärm och op.system
Hej! Är sugen på nytt datorköp. Är inte så haj själv men tänkte bygga med hjälp av mer tekniskt lagd polare. Budgeten ligger på MAX 10000 spänn, skärm finns och operativsystem behövs ej.
Några önskemål/användningsområden:
Ska klara av nya spel bra, inget krav på att maxa fullständigt men viss framtidssäkerhet är alltid trevligt.
Ska användas för musikproduktion tillsammans med ett externt ljudkort. Nåt särskilt att tänka på? Stabilitet är viktigt.
Ska vara så tyst som möjligt, inom rimliga gränser.
Hårddisk behöver vara 1TB.
SSD - är det ens att tänka på en liten sådan att ha operativsystemet på, eller slukar det onödigt mycket av budgeten? Är det värt det? Inte jättenödvändigt, men kunde naturligtvis vara kul.
om du hade en liggandes hårddisk att använda tills priserna går ner(kan verkligen inte rekommendera att köpa hårddisk nu) annars skulle jag rekommendera något som http://www.inet.se/kundvagn/visa/1349106/2012-01-10 den ska nog uppfylla alla dina behov
oj, isåfall behöver du nog kolla om den har en intern usb 3.0 header eller bara extern för det moderkortet jag valt har det mesta utom just intern usb 3.0. har lite fullt upp just nu men om du inte vet vad jag menade så kan jag kolla det sen
oj, isåfall behöver du nog kolla om den har en intern usb 3.0 header eller bara extern för det moderkortet jag valt har det mesta utom just intern usb 3.0. har lite fullt upp just nu men om du inte vet vad jag menade så kan jag kolla det sen
Nu ser det ut som att ett par av artiklarna Kau205 la i kundvagnen har utgått. Svängde delvis med hjälp av en kompis ihop den här istället: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1440716/2012-01-31. Någon som har lust att kommentera? Eventuella svagheter/dåliga kombinationer? Kan kräma på med någon tusenlapp till om det är motiverat.
Nu ser det ut som att ett par av artiklarna Kau205 la i kundvagnen har utgått. Svängde delvis med hjälp av en kompis ihop den här istället: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1440716/2012-01-31. Någon som har lust att kommentera? Eventuella svagheter/dåliga kombinationer? Kan kräma på med någon tusenlapp till om det är motiverat.
har ingen erfarenhet av fractal designs nätagg. bra omdömen, ska inte vara några problem! personligen hade jag valt något modulärt men eftersom du inte har något fönster på ditt chassi så är ju inte det något måste
Modulärt nätagg innebär att man kan ta bort kablar som inte används, korrekt? Kan ju vara värt, bryr mig inte så mycket om det "estetiska" men ju fler kablar desto jobbigare blir det ju den dag man vill rengöra eller bygga om..
Modulärt nätagg innebär att man kan ta bort kablar som inte används, korrekt? Kan ju vara värt, bryr mig inte så mycket om det "estetiska" men ju fler kablar desto jobbigare blir det ju den dag man vill rengöra eller bygga om..
Aa precis, det blir mycket lättare att få det snyggt, speciellt om man har dåligt med plats bakom moderkorts plåten. men om du inte bryr dig om hur det ser ut så funkar ett vanligt utmärkt.