Alienware X51 – konsolliknande speldator i Mini ITX

Permalänk
Melding Plague

Alienware X51 – konsolliknande speldator i Mini ITX

Ett kompakt datorsystem signerat Alienware med design som för tankarna till spelkonsoler ska få gamers att öppna plånboken i vintermörkret.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men för fan

Nejtack, bättre grafikkort!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Helt klart en fin idé för de som vill ha en spelmaskin som är lätt att ta med, men mera mångsidig och kraftfullare än en konsol. Dock så är ju hårdvaran något så katastrofal.

Hade inte varit dumt om det fanns fler sådana här mITX chassin! (Tomma då alltså, och för ett icke-Apple pris)

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Roterande logga! Måste ha!

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Hedersmedlem

Yey! En designburk med tveksam prestanda till oskäligt högt pris! Just what i need

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Faktiskt mer prisvärd än deras stora datorer? Det kostade ju inte 20k eller nåt. Hur som helst bättre val än en 360

Permalänk
Medlem

Synd på grafiken bara.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Känns lite som att de hamnat mitt emellan. Kan ju vara bra att ha om man "lanar" ofta, men samtidigt är prestandan så usel så man kan lika gärna köpa en bärbar. Hade hellre sätt riktigt smaskig hårdvara, och ett högre pris.

Permalänk
Medlem

Mycket billigare att bygga en kraftfullare mini-itx dator själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Mycket billigare att bygga en kraftfullare mini-itx dator själv.

Dator "Släpbar" i min signatur kostade runt 9000 Kr totalt att bygga ihop, "liten" skilldnad i prestande mellan dom om man säger så.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Dator "Släpbar" i min signatur kostade runt 9000 Kr totalt att bygga ihop, "liten" skilldnad i prestande mellan dom om man säger så.

Minst sagt. Samt att man kan bygga snyggare datorer också.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg låda! Men innehållet är lite i underkant.

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk

Man blir lite köpsugen alltså, speciellt när man som student har 25% rabatt på alienwares datorer

Permalänk
Medlem

Som "alla" redan sagt bör ju dom ha bättre grafikkort för att den ska klassass som en "riktig" gaming dator, speciellt när ett high-end grafikkort inte tar upp så mycket större plats, och rent kylningsmässigt bör gå att lösa. Min dator i sign är ca 10 liter stor och kostade 9k. Detta jämfört med denna dator känns som ett ganska mycket bättre alternativ....

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

Förstår deras val av grafik, men de kunde siktat högre. De ville nog hålla tempen lägre än första Xbox 360 fast utan några RROD eller högljudda fläktar. Men det finns som sagt bättre alternativ än OEM style skräp. Hade inte ett 6770-6850 eller dylikt från de gröna varit så mycket bättre? Gillar dock priset, med tanke på vad deras andra prylar kostar, och vad denna "konsol" kan göra för den allt döende PC-spel världen. (i form av $ så klart)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Förstår deras val av grafik, men de kunde siktat högre. De ville nog hålla tempen lägre än första Xbox 360 fast utan några RROD eller högljudda fläktar. Men det finns som sagt bättre alternativ än OEM style skräp. Hade inte ett 6770-6850 eller dylikt från de gröna varit så mycket bättre? Gillar dock priset, med tanke på vad deras andra prylar kostar, och vad denna "konsol" kan göra för den allt döende PC-spel världen. (i form av $ så klart)

PC är inte döende på något sätt.

Permalänk
Medlem

vill inte ha!
Vill jag ha en liten mITX gaming dator bygger jag själv i ett snyggt aluminium chassi till både högre prestanda och mindre pris
Skulle vara rent pinsamt att äga en alienware också, säger mest att man har mer pengar än vett samt inte vet ett skvatt om datorer

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Som "alla" redan sagt bör ju dom ha bättre grafikkort för att den ska klassass som en "riktig" gaming dator, speciellt när ett high-end grafikkort inte tar upp så mycket större plats, och rent kylningsmässigt bör gå att lösa. Min dator i sign är ca 10 liter stor och kostade 9k. Detta jämfört med denna dator känns som ett ganska mycket bättre alternativ....

10 Liter?
Skulle inte ens säga 5.. (satt på en Sugo 05B med P55/i5 760/Kühler 620/6950 för något år sedan).

Edit*
runt 10,7 liter efter några snabba beräkningar enligt måtten som finns hos Inet för ett SS Sugo 05B

Hade kunna tänka mig den med ett 6870, och en prislapp som ligger runt 5 - 6. Då skulle den vara riktigt intressant

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Skulle vara rent pinsamt att äga en alienware också, säger mest att man har mer pengar än vett samt inte vet ett skvatt om datorer

Nej, det stämmer inte alltid. Jag köpte min Alienware M17x R2 för att jag behöver en kraftfull bärbar dator när jag veckopendlar.

Jag köpte den för att det är smidigt att köpa från DELL, och för att jag inte orkar importera ett annat märke med samma grafikprestanda (2x 5870m som var det bästa på den tiden), samt för att jag hade 10% studentrabatt (mitten av år 2010).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Nej alltså Alienware datorerna går bättre vad än speccsen egentligen säger det är some Guidelines man får 200% mer prestanda av delarna tack vare att de både manuellt överklockar allt (De har en speciell metod där de löder på chipen manuellt och även använder statisk energi för forcemajore hårdvaruklockning) de använder även en Alienware conducting spray som har en kvant effekt på alla digitala delar. Kylningssystemet är top notch och tack vare att sprejen arbetar i symbios med fläktsystemet så är det i många fall lika bra som hybrida vattensystem och toppmodellerna är i många fall bättre än vattenkylning. Deras top of the line system har i många fall jämförts med kväve men vi kunniga vet självklart att den bara kommer upp i runt 70% av kväve värdena.
De har även en service där vi är tillåtna att byta grafikkort om vi sänder in datorn på service mindre avgift på *699 kr, där vi kan välja mellan toppkort så som GTX 560, 6870, 6770.

* exklusive moms, porto ej inkluderat.

No way!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Det står ju på Alienwares hemsida om datorn: "Byt snabbt och enkelt ut processorer, grafikkort. hårddiskar och minne i detta fullständigt uppgraderbara system."

Då borde man ju kunna klämma in ett lite vassare grafikkort där. Frågan är bara hur mycket nätagget klarar.

Permalänk

Förstår inte varför man ska ha ett så underdimensionerat grafikkort, ett HD 6950 drar ju endast 20W extra.

Permalänk
Skrivet av Retro .- Larven:

Det står ju på Alienwares hemsida om datorn: "Byt snabbt och enkelt ut processorer, grafikkort. hårddiskar och minne i detta fullständigt uppgraderbara system."

Då borde man ju kunna klämma in ett lite vassare grafikkort där. Frågan är bara hur mycket nätagget klarar.

Varför ska man betala för ett grafikkort som man ändå ska byta ut? Kan ju lika gärna bygga en egen dator...

Permalänk

å det kallar de alienware. mycket snygg design men herre gud var tog prestandan vägen

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Köpte en alienware dator för 2 år sedan första och sista gången

Permalänk
Avstängd

Mother of god (O_O)

Vem vill köpa det skitet?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Åh chassit var riktigt läckert! Kan tänka mig ett sånt vid PS3n
Tror ni de lär sälja chassit löst?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Hyfsat pris för en Alienware. Lite sugen blir man allt.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FireFox:

Åh chassit var riktigt läckert! Kan tänka mig ett sånt vid PS3n
Tror ni de lär sälja chassit löst?

Tror jag tyvärr inte. Alienware har tidigare inte sålt sina chassien löst, så chansen att de skulle göra det med denna ser jag som väldigt liten.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

PC är inte döende på något sätt.

Pc är inte "döende", men PC som en spelplattform är nästan. Kanske inte döende men se bara på vad den större delen av stora men kompetenta företag lägger krutet på, just konsoller. Alla har dem, och större delen av "console-only" spelarna skiter fullständigt i om ett spel är bättre på PC. tyvärr så är det så.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36