Min RAID funkar inte som den ska...

Permalänk

Min RAID funkar inte som den ska...

Yalla

Behöver man installera något i win XP om man kör RAID 0 på sitt ABIT KR7A-133R. Tycker datorn blev segare av att dra igång RAID:en och så ska det inte vara.... Är det något annat än HPT 372 drivisar som man måste installera? Kör ABIT:s B5 BIOS..den senaste.

Någon som har tips att ge...så är jag evigt tacksam

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Se för f-n bara till att du inte använder de drivisar som finns i windows, jag hade det ett tag, alla .exe filer fick crc fel.. inge bra.. plocka hem nya från abits sida och släng i under installation utav windows... VIKTIGT!!!

Visa signatur

The wheel of time turns, and ages come and pass.....

Permalänk

......

Så det enda jag behöver är drivrutinerna ifrån HighPoint-techs hemsida? Just då man ska trycka F2 under installen av XP??? Inget annat alltså? Jag kör ju nyaste BIOS:n ifrån ABIT (B5) och vet inte om det påverkar valet av drivrutin...senaste är ju 2.34...

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.