Permalänk

Vietnamesiskt kaffe

Godag alla kaffe älskare, jag vart bjuden på en kopp kaffe av en kollega som köpt med sig kaffe hem från Vietnam. Det var utan tvekan det bästa kaffe jag druckit! Vart köper man denna ljuvliga dryck? Näthandel/butik i Stockholmsområdet uppskattas varmt. Och för er som inte testat, se till att ta er till någon Vietnamesisk restaurant och se om ni kan köpa en köpp!

Mvh // Kaffe sugen Ingemansson

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Det lär ju finnas flera olika typer av vietkaffe. Kan du inte fråga din kollega vad för sort det var och hur han fick tag i't?

/kaffeintresserad

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Universalia:

Beställer ogärna från en icke svensk sida.

Skrivet av Alakai:

Det lär ju finnas flera olika typer av vietkaffe. Kan du inte fråga din kollega vad för sort det var och hur han fick tag i't?

/kaffeintresserad

Han köpte det på plats i Vietnam. Smart som jag var nöjde jag mig med svaret jag fick att det var vietnamesiskt, ska givetvis fråga honom i morgon!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det inte rör sig om kaffe som genomgick mattsmältnings-processen

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Vietnam var 2007 världens näst största kaffeproducent så det borde ju gå att hitta
http://www.kaffeinformation.se/templates/FullPage.aspx?id=852
Finns det inte i vanliga affärer?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Drack rätt mycket vietnamesiskt kaffe när jag var i Vietnam 2008, de hade inte svenskt kaffe :/
I Vietnam fick man uteslutande sitt kaffe serverat såhär:

Det vill säga en egen liten kaffebryggare på glaset/koppen

Visa signatur