Någon som handlat av quizcore har billig 7970?

Permalänk
Medlem

Kommer troligen att beställa en 7950 därifrån senare i veckan/början på nästa då de beräknar att få in nästa leverans nu på fredag. Hoppas allt går snabbt och bra som för er andra som har handlat där

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk

De som handlar där verkar ju onekligen nöjda, det enda jag inte gillar är att de inte har något telefonnummer.

En annan fråga, om man tex köper ett Sapphire grafikkort och sedan går bolaget i konkurs. Hur gör man då i garantiärenden?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av Peterrrrr:

De som handlar där verkar ju onekligen nöjda, det enda jag inte gillar är att de inte har något telefonnummer.

En annan fråga, om man tex köper ett Sapphire grafikkort och sedan går bolaget i konkurs. Hur gör man då i garantiärenden?

Du tar kontakt med sapphire. Hittar du ej så ring en nummerupplysning för bästa hjälp.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av tednasadator:

Du tar kontakt med sapphire. Hittar du ej så ring en nummerupplysning för bästa hjälp.

Finns dom i sverige? Dom har ju inte ens en hemsida?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av Peterrrrr:

Finns dom i sverige? Dom har ju inte ens en hemsida?

Några knappklickningar så fann jag detta: http://www.sapphiretech.com/presentation/support/?psn=0002&li...
Står t.o.m. om garanti i en egen kategori.
Annars verkar det fungera som i Wow om du har spelat det, med sån ticket man blir besvarad på.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Legit?

Läste du ens innehållet i dina egna länkar?

Ett företag som går i konkurs, ägt av samma person som körde netgiganten, som är kursat.

Jag hade då hellre köpt av en välkänd butik.

Ofta det var nå stul med netgiganten då? Både jag och mina vänner köpte datorer där runt 2006-2007, hade inga problem alls. Till och med RMA ärenden gick finfint. Att företag gå i KK är ju inte helt konstigt om ingen handlar där.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Legit?

Läste du ens innehållet i dina egna länkar?

Ett företag som går i konkurs, ägt av samma person som körde netgiganten, som är kursat.

Jag hade då hellre köpt av en välkänd butik.

Kan finnas en drös med orsaker varför EN butik går i konkurs..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Altaire:

Bara jag som tycker det blir lite charmigt när de har otroligt lite att välja på, men det mesta är bra märken och att man klarar bygga bra fina saker på det.

Tummen upp.

Lite lager = mindre kostnad och det ger lägre priser skulle jag tro.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Beställde 2 st 7970 i lördags , fick kolli nr i dag måndag och det transporteras

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av Jimmy_johansson:

Beställde 2 st 7970 i lördags , fick kolli nr i dag måndag och det transporteras

De kom och det var välpackat och helt kanon bra .
Ett av korten lider av coil whine så jag mailade och frågade om detta !

De svarar att coil whine täcks av garantin och att de skickar ett ny tillsammans med en retur frakt sedel så du kan skicka tillbaka det gamla .

Nu återstår detta att se .

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Låter ju som ett seriöst företag trots allt, förvånande dock att coil whine täcks av garantin, det gör det nämligen inte på nätagg...

Permalänk
Medlem

Verkar fan bra Blir not att beställa därifrån senare

Permalänk
Medlem

ska pröva köpa ett 7970 från dom.

Permalänk

Funderar på att införskaffa ett 7950 3gb sapphire oc från dem vid nästa lön, dags att byta bort från gamla bettan (powercolor 5850)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruger.89:

Funderar på att införskaffa ett 7950 3gb sapphire oc från dem vid nästa lön, dags att byta bort från gamla bettan (powercolor 5850)

Jag köpte ett från dom för 3495, fick det nästa dag, väldigt imponerande :). Dock så har dom sänkt priset på den med ytterligare 200kr märkte jag nu efter jag redan fått den :|.

Alla deras grafikkort är out of stock märker jag också. Typ alla deras produkter är out of stock atm :|. Tänkte införskaffa ett till 7950 för att köra i CF någon gång ><.

Permalänk

Härligt, mm såg priset igår och det är minst sagt lockande. Mailade dem igår natt angående nästa leverans och förvänta mig inte ett svar förren måndag. Fick precis ett mail från dem:

"Hej Zebastian

Vi beräknas få in en ny omgång grafikkort från Sapphire den 24/4.

Med vänliga hälsningar
Johan"

Permalänk

Kan upplysa er om att ägaren till Quizcore.se stod tidigare som ägare till Netgiganten.se som sedermera gick i konkurs med följder som utebliven garanti mm mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indoktrinen:

Kan upplysa er om att ägaren till Quizcore.se stod tidigare som ägare till Netgiganten.se som sedermera gick i konkurs med följder som utebliven garanti mm mm.

Det har redan nämnts flera gånger i tråden.
Du har dessutom garanti direkt från tillverkaren även om bolaget du köper ifrån går i konkurs. I Sapphire's fall så är det två års garanti.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk

La precis in en beställning på ett Sapphire HD7950 OC, betalning via faktura. Får vi se hur detta går och hur snabb leveransen blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terniz:

Det har redan nämnts flera gånger i tråden.
Du har dessutom garanti direkt från tillverkaren även om bolaget du köper ifrån går i konkurs. I Sapphire's fall så är det två års garanti.

Fan vad drygt och behöva gå via tillverkaren med sina ärenden...men men...

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skydiver:

Fan vad drygt och behöva gå via tillverkaren med sina ärenden...men men...

brukar vara mint lika smidigt med tillverkarna

Permalänk
Medlem

eller inte...lättare att köpa ett nytt och sen ångra köpet när man bytt ut kortet...

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk

Snabb och smidig leverans, beställde ett 7950 sapphire oc i tisdags kväll och fick det idag, torsdag. (Vellinge --> Sthlm)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det går för Quizcore? Verkar som att det mesta är out-of-stock :/

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smacked:

Någon som vet hur det går för Quizcore? Verkar som att det mesta är out-of-stock :/

Är väl bara att maila dem och fråga när de får inte nästa leverans. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Är väl bara att maila dem och fråga när de får inte nästa leverans. (:

Jodå, tänkte om dom höll på att slå igen eller så bara (synd isf då jag gillar deras hemsida och utbud)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Jodå, tänkte om dom höll på att slå igen eller så bara (synd isf då jag gillar deras hemsida och utbud)

Skickades från m.sweclockers.com

Allting tar bara slut så fort det kommer in p.g.a priserna ><. Jag menar, EVGA 670 SC 700kr billigare än hos Inet, Webhallen osv. 690 5-600kr billigare än nämnda butiker. Inte konstigt att allt tar slut direkt :).

Permalänk

Tänkte göra inlägg med då det saknas väldigt mycket information om detta företag.

Jag la en beställning på asus sabertooth x79 igår, och fick bekräftelse och stod att leveranstid skulle vara 3-7 vardagar.

Återkommer med info när jag fått plankan om hur det har gått.

Permalänk

Uppdatering: Beställningen kom efter en vecka. Det innehöll mycket riktigt ett Asus Sabertooth X79 som inte verkade vara reparerat eller återlämnat tidigare. Det såg nytt ut och fungerar fint. Så det kostade ~600 mindre än att beställa från inet och liknande.

Summering: De har lång leverans, mest för att de nog inte har något lager utan beställer från annan leverantör när de får beställning. Så vill man ha sakerna snabbt är detta inte rätt sida, men om man kan vänta en vecka för längre pris så är dom bra. Skulle nog kunna beställa därifrån igen, men är lite reserverad ändå mot konstiga aktörer även fast denna gång gick det finemang.