Blev lurad på blocket. Fick pengar tillbaks

Permalänk
Avstängd

Ja, nu räcker det! nu kan denna tråd låsas tycker jag! massa dumt jidder bara.
Allt är klart redan nu är det upp till polisen..

Permalänk
Medlem

Jag kommer uppdatera er om vad som kommer hända. Blir han dömd kommer jag hänga ut honom här. Låsa tråden vinner ingen på. Det värsta jag vet är att trådskaparen försvinner spårlöst utan uppföljning efter såna här intressanta trådar, eller vad tycker ni?

Permalänk
Avstängd

En kompis blev också lurad på blocket, IP4S 32GB, idioten trodde han gjorde ett kap när han köpte den för 2200:- efter ha berrätat det till mig så kunde jag direkt dra slutsatsen att han inte kommer få något. Gissa vad? Han fick inget piss. Använd sunt förnuft och ska ni göra affärer gör det mellan fyra ögon.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av bicepscurl:

Ja, nu räcker det! nu kan denna tråd låsas tycker jag! massa dumt jidder bara.
Allt är klart redan nu är det upp till polisen..

Uppenbart att du är tjuven.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

Du hade verkligen tur som fick dina pengar, jag köpte en begagnad i7 för 1400, pengar jag antagligen aldrig kommer få se igen. visar sig att killen sitter i thailand och lägger ut nya annonser hela tiden, skickar till och med passkopior (säkert stulet), dussintals som blivit lurade av denne idiot. även om han genom ett mirakel skulle åka fast kommer det säkert visa sig att han inte har några utmätbara tillgångar och så slutar det där. och det gav inte mycket att ringa hans 80 åriga morsa...

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.

Permalänk

Oj då, är han igång igen alltså. För jag antar att vi pratar om Karl D***d N**sson i Boden?
Han lurade mig för ett par år sedan, mig och ett par hundra andra. Slutade med rättegång där han fälldes.

Har massor av info om honom, vi som stod bakom åtalet ordnade en mailkedja där vi samlade information om honom. Jag har även pratat med åklagaren och utredande polis många gånger om den här filuren. En udda detalj i sammanhanget är att hans pappa är rektor på en skola i hemstaden/-samhället.

Är det någon som är intresserad så kan ni skriva en rad här i tråden.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Gomer:

Jag kommer uppdatera er om vad som kommer hända. Blir han dömd kommer jag hänga ut honom här. Låsa tråden vinner ingen på. Det värsta jag vet är att trådskaparen försvinner spårlöst utan uppföljning efter såna här intressanta trådar, eller vad tycker ni?

Nej, du ska inte "hänga ut" någon alls i forumet. Det kan mycket väl vara brottsligt (förtal), oavsett om personen döms eller inte.

Det är en ganska otrevlig stämning i tråden och dessutom är den ursprungliga diskussionen lyckligtvis utagerad -> tråd låst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)