Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Medlem

Helvete tänkte antagligen ta en Galaxy Note från Tele2, men nu är den slut!

Permalänk
Avstängd

Du kan ju köpa genom phonehouse eller katshing dom kör samma erbjudande från tele2.

Permalänk
Skrivet av osbo22:

Ville bara säga att Tele2 har nästan exakt samma erbjudande bara att det inte är lika många telefoner, däremot kan man få 4G abonnemang för samma pris+ S II LTE

Linka till S2 LTE

Permalänk
Permalänk

I tre finns HTC One X För 349kr i månaden (3total)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Minsta totalkostnad är 8376 kr, köp en telefon kontant istället, mycket billigare..

Vsst, har man problem att hålla sig vid en telefon i två år och varken ringer, surfar eller sms:ar mycket så är det klart att det inte är billigare att köpa ett "all inclusive"-abonnemang. Men för oss som använder telefonen dagligen och mycket är det svårt att komma under 140ish kr/månad*. Jag ligger på ungefär 600 samtalsminuter per månad och räknat på 50 öre i minuen är det 300kr bara i samtal.

Som sagt: för mindre aktiva användare är det klart att det sällan är prisvärt att köra på den här typen av abonnemang.

*räknat med kontantpris telefon på 5000kr

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Vilken av telefonerna kan ni experter^^ rekommendera för surf och spelade?

Permalänk
Inaktiv

Galaxy Note är ett monster.

Permalänk
Medlem

Då jag tillslut kom fram till att HTC One X skulle kännas för stor så skulle en Galaxy Note inte passa bättre för mig ens om jag hade tänkt spela mycket eller alls. Måste ju nästan kännas som att sitta med en Tablet uppe vid örat och prata i? Men men smaken är ju olika vet man

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Inaktiv

Htc One S då? Galaxy Nexus? Sony Xperia S. Det finns ganska många runt där 65-70mm breda. Det jag har lagt märke till att man inte bara får stirra sig blind på bredden. Jag tycker att den Desire HD på 68mm är lättare att hålla än Galaxy S2 som är 66 mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Nej sjuttan sådana mobiler kan man väl inte använda som telefon utan någon form av handsfree?

Haha ja precis och en ryggsäck att förvara den i med

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Har 3 och Tele 2 egna uppdateringar för ICS?

Permalänk
Medlem

Det blev en HTC One X grå från tre (via The Phone House) med 3Total 349kr/månaden.

Mina telefonräkningar ligger ganska ofta runt 500kr idag, ringer en hel del, så för mig så blir det 150kr billigare i månaden + en sprillans ny telefon (bye bye iphone 3gs).

Men klart jag hade kunnat skippa abonnemanget och gått till något kontantkort och någon vänner funktion för de jag ringer mest eller liknande.

Men faktum kvarstår, grymt bra erbjudande måste jag säga.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk

Note är den skönaste mobilen jag någonsin använt gällande surf / spelande / och normalt användande för att inte + i kanten ligga och se film / stream i sängen

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px7 s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Hm, fick ett mejl från tre om att min beställning är skickad. Fick ett kolli-nr också men går inte att spåra den än.
Beställde en One X i fredags. Verkar vara konstigt att den redan skulle vara skickad ?
Någon annan som fått ett sånt mejl?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Hm, fick ett mejl från tre om att min beställning är skickad. Fick ett kolli-nr också men går inte att spåra den än.
Beställde en One X i fredags. Verkar vara konstigt att den redan skulle vara skickad ?

Kan ju hoppas att det är sant, beställde oxå i fredags men har inte fått något mail angående beställningen.

Permalänk
Skrivet av iuno:

Kan ju hoppas att det är sant, beställde oxå i fredags men har inte fått något mail angående beställningen.

Jo hoppas gör jag ju, men det känns som att det är mer sannolikt att dom råka skicka fel telefon eller nåt annat knas än att det skulle vara en One X. Får väl se imorgon eller övermorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Fan snopet. Jag beställde en iPhone 4s och det stod 2-3 dagars leveranstid när jag beställde det i helgen. Fick ett mail att dom tagit emot beställningen men fortfarande inget att dom skickat eller något kolli-nr. Dom har även ändrat leveranstiden till en vecka nu sen i måndags.
Kul för dig om man ställt in sig på att det skall ta några veckor sen tar det under en vecka att få den

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Jo hoppas gör jag ju, men det känns som att det är mer sannolikt att dom råka skicka fel telefon eller nåt annat knas än att det skulle vara en One X. Får väl se imorgon eller övermorgon

Låter mer troligt, ja. Läste lite på deras facebooksida och enligt den så är det fortfarande tidigast v 13 (mer troligt v 14, eller 15:().

Permalänk
Medlem

Köpte en 4S till syrran på tele2 tog 2 dagar innan jag kunde hämta ut den (beställde fredag hämtade ut måndag)

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag skulle nog vilja föreslå Samsung Galaxy Note isåfall... med tanke på skärmstorleken.

njea den är nog lite för stor för mig, vill gärna kunna få ner den i fickan, orka släppa runt på väsken hela tiden..

Var mer inne på,, Någon av dom andra samsung modellerna, sony experia s eller htc one (för små spelande och surf)

att surfa på min nokia n8 är en mardröm :<

Permalänk
Medlem

sony experia s med tre abonnemang ifrån phonehouse blev det för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jennie12:

njea den är nog lite för stor för mig, vill gärna kunna få ner den i fickan, orka släppa runt på väsken hela tiden..

Var mer inne på,, Någon av dom andra samsung modellerna, sony experia s eller htc one (för små spelande och surf)

att surfa på min nokia n8 är en mardröm :<

Xperia S valde jag med. Högupplöst skärm som inte är för stor blir nog helt perfekt för lite surf och spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Du, jag såg att det var någon annan som fått en 4S istället för en One X skickad till sig. Så jag sätter en slant på att du oxå har det;)

Permalänk
Skrivet av iuno:

Du, jag såg att det var någon annan som fått en 4S istället för en One X skickad till sig. Så jag sätter en slant på att du oxå har det;)

Känns som mycket troligt isf. Skulle ju kunna använda den i 2 veckor i väntan på one x o sen skicka tillbaka på ångerrätten men skippar nog det. Däremot så ska jag ju ha nån sorts ersättning för tiden jag kommer få lägga ut på att gå och hämta ut den -> ringa tre -> gå och skicka tillbaka den. Kommer säkert få hamna sist i kön igen dessutom.

Visa signatur

Permalänk

Undrar varför Tre inte skyltar med att One X ingår i erbjudandet. Är det för att den är modernare/dyrare än de andra eller är den av någon anledning inte ett bra erbjudande? Jag valde en One X då den verkade modernast, men läste att någon i en tråd skrev att man inte ens kunde få ner den i fickan. Ok att den är stor, men är den verkligen så stor? Blir ju faktiskt jävligt otympligt om den inte får plats i jeansfickan (fram).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Undrar varför Tre inte skyltar med att One X ingår i erbjudandet. Är det för att den är modernare/dyrare än de andra eller är den av någon anledning inte ett bra erbjudande? Jag valde en One X då den verkade modernast, men läste att någon i en tråd skrev att man inte ens kunde få ner den i fickan. Ok att den är stor, men är den verkligen så stor? Blir ju faktiskt jävligt otympligt om den inte får plats i jeansfickan (fram).

HTC One X har ju inte släppts än och finns därför inte med i listan över mobiler. Så fort dom känner att det är tillräckligt nära release så tror jag nog dom flyttar den från provkör till den vanliga listan.

Kolla på http://www.youtube.com/watch?v=jF9bhcNV5wU#t=3m så ser du när han testar den i fickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Känns som mycket troligt isf. Skulle ju kunna använda den i 2 veckor i väntan på one x o sen skicka tillbaka på ångerrätten men skippar nog det. Däremot så ska jag ju ha nån sorts ersättning för tiden jag kommer få lägga ut på att gå och hämta ut den -> ringa tre -> gå och skicka tillbaka den. Kommer säkert få hamna sist i kön igen dessutom.

Fan skicka den till mig:-P beställde ju den i helgen men har inte ens fått ett kollinummer än:-P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Skrivet av GriZzm0:

HTC One X har ju inte släppts än och finns därför inte med i listan över mobiler. Så fort dom känner att det är tillräckligt nära release så tror jag nog dom flyttar den från provkör till den vanliga listan.

Kolla på http://www.youtube.com/watch?v=jF9bhcNV5wU#t=3m så ser du när han testar den i fickan.

Ok, rätt stor med andra ord, men verkar ju få plats utan större problem i en vanlig jeansficka

Permalänk

Villken ska man beställa?