Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeRetta:

Om saker här inte rör andra varför då öht skriva här?

Skickades från m.sweclockers.com

Om man inte bryr sig varför då skriva? Det säger sig självt. Nu har vi skrivit nog offtopic.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av temporyman:

tyckte ni att 349:- va billigt. Jag har telia vänner och 1gb fri surf varje månad och jag har ännu inte gått över den giggen jag betalar 299:- (inkl en samsung galaxy s2)ordinariepris för det. Och mer en detta behöver mna inte ha om du inte tänker använda telefonen som modem eller nått

den som betalar 600:- för en telefon bör nog tänka om

men detta är min åsikt jag ringer dock inte gratis till alla nät men va fan man kan dela upp (vilka samtal man ringer till vad majoriteten i norrland har telia) jag har en så länge inte ringt och fått en faktura större en 450:-

amen herregud.
Med fastpris kan du dumpa din hemtelefon helt och ringa hur mycket du vill.

Flertalet jag känner hade mobilfakturer på över 700kr innan dom skaffade fastpris.

Så ja 349kr månaden är sjukt mycket billigare än dina 299kr för dom som faktiskt ringer mycket

Permalänk
Medlem

Så är det andra utgifter än 345?

http://www.svd.se/naringsliv/tydligare-mobilpriser-efter-1-ma...

Tydligare mobilpriser efter 1 mars

Från och med nu måste butiker som säljer mobiltelefoner vara tydliga med att redovisa den lägsta totalkostnaden. Det räcker inte med att bara ange månadskostnaden, skriver Konsumentverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Så är det andra utgifter än 345?

http://www.svd.se/naringsliv/tydligare-mobilpriser-efter-1-ma...

Tydligare mobilpriser efter 1 mars

Från och med nu måste butiker som säljer mobiltelefoner vara tydliga med att redovisa den lägsta totalkostnaden. Det räcker inte med att bara ange månadskostnaden, skriver Konsumentverket.

Det skall vara allt ja.
Handlar man detta på tre.se så slipper man aktiveringsavgiften på 250kr men kan tänka mig att det i alla fall är någon fraktkostnad för mobilen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

vad ska man välja?

Onekligen bra erbjudanden det här, frågan är bara vad fan man ska välja !? Samsung Galaxy SII LTE med tele2 eller HTC ONE-X med tre? Tele2 har ju tillgång till GSM nätet till skillnad från Tre vilket kan vara bra när man reser en del längs Norrlandskusten. Dessutom har Tele2 4G här i stadskärnan där jag bor, även om jag har lite svårt att se behovet av den hastigheten... Lutar kanske liiite åt ONE-X som telefon, men abb. bättre hos Tele2. Kan nån här spekulera lite hur kamerorna i dessa två telefoner jämför sig?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Phone House

Tidigare var det lite snack om rörliga avgifter på abonnemanget genom oss. Det var under första dagen av erbjudandet och felaktig/gammal information fanns att läsa på hemsidan. abonnemanget genom oss är självklart detsamma som genom 3, skillnaden är att våra telefoner är olåsta och obrandade.

Har ni några frågor så kan ni PM:a mig eller helt enkelt ställa dem här.

Visa signatur

Nick
Phone House Kundtjänst

Permalänk
Medlem

Phone House: Om man väljer HTC One X. Kan den fås i svart också eller är det bara vitt som gäller?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Onekligen bra erbjudanden det här, frågan är bara vad fan man ska välja !? Samsung Galaxy SII LTE med tele2 eller HTC ONE-X med tre? Tele2 har ju tillgång till GSM nätet till skillnad från Tre vilket kan vara bra när man reser en del längs Norrlandskusten. Dessutom har Tele2 4G här i stadskärnan där jag bor, även om jag har lite svårt att se behovet av den hastigheten... Lutar kanske liiite åt ONE-X som telefon, men abb. bättre hos Tele2. Kan nån här spekulera lite hur kamerorna i dessa två telefoner jämför sig?

I norrland vill jag dock minnas att tre fortfarande hyr in sig på gsmnätet.

Permalänk
Phone House
Skrivet av Rokkoko:

Phone House: Om man väljer HTC One X. Kan den fås i svart också eller är det bara vitt som gäller?

svart eller vit går bra. dock behöver ni kontakta oss på kundtjänsten för färgvalet. Har ni redan beställt på hemsidan så kan vi lägga in en notering i ordern gällande färgen. Annars kan vi också ta beställning per telefon och chatten.

Visa signatur

Nick
Phone House Kundtjänst

Permalänk
Skrivet av Boss302:

I norrland vill jag dock minnas att tre fortfarande hyr in sig på gsmnätet.

Intressant. Googlade det nu och det verkar så http://www.mobil.se/nyheter/tre-avvecklar-gsm-stodet-1.278706... , dock så kör dom med Telenors GSM nät vilket är väl det sämsta GSM-nätet ändå :/

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Hur länge gäller Phonehouses erbjudande?

Permalänk
Phone House
Skrivet av Ozeroun:

Hur länge gäller Phonehouses erbjudande?

Vi kör på lika länge som operatörerna.

Visa signatur

Nick
Phone House Kundtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phone House:

Vi kör på lika länge som operatörerna.

Tack för snabbt svar

Citat:

Total så långt lagret räcker. Dock längst tom 22/4-2012.

Tele2

Citat:

* Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, dock längst t o m 23/4 2012..

Dessa datum alltså? (än så länge)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phone House:

Vi kör på lika länge som operatörerna.

Tack för snabbt svar

Tre

Citat:

Total så långt lagret räcker. Dock längst tom 22/4-2012.

Tele2

Citat:

* Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, dock längst t o m 23/4 2012..

Dessa datum alltså? (än så länge)

Permalänk
Medlem

Så trött på alla efterblivna som inte fattar att det är en super deal för dom som andvänder telefonen för att ringa o sms mms surfa på.

Visst köp en mobil löst för 6000kr o ring för 75kr i mån så lönar det sig nog.

Hade 399kr pott innan på x10 xperia samt avdrag för internet 89kr mina räkningar låg runt 500kr mån så då är det här nice.+att frugan kan sluta ringa på hemtelen totallt

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Reklam hör inte hemma här... Kan någon moderator ta och låsa tråden? 350kr/mån är ju inte direkt en bra deal. Har ju varit liknande erbjudande i månader.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Phone House
Skrivet av Ozeroun:

Tack för snabbt svar

Tre

Tele2

Dessa datum alltså? (än så länge)

Precis (än så länge) Om operatörerna ändrar något så ändras det då också hos oss. Det är ju deras erbjudanden men telefonerna som säljs genom oss kommer från eget lager. Om någon verkligen vill ha en telefon som är 3-brandad så går det ju självklart att fixa också.

Visa signatur

Nick
Phone House Kundtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Reklam hör inte hemma här... Kan någon moderator ta och låsa tråden? 350kr/mån är ju inte direkt en bra deal. Har ju varit liknande erbjudande i månader.

Skämtar du? 345/349kr är en sjukt bra deal, telenor kör ju samma deal fast för 699kr just nu (tv-reklam). Säkert 10 anställda på min arbetsplats som köpte ny mobil idag via 345kronorsdealen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Reklam hör inte hemma här... Kan någon moderator ta och låsa tråden? 350kr/mån är ju inte direkt en bra deal. Har ju varit liknande erbjudande i månader.

Inte bra deal? Jag kommer troligtvis hamna på runt 500 med min ip telefoni (utan mobil)

Har du missat man ringer för 0?

Permalänk
Medlem

Till Phone House

När man köper en mobil hos er med 3Total så har jag förstått att abbonemanget drar igång direkt och inte väntar tills telefonen har kommit. Betyder det då att ni räknar 24mån direkt då, och inte att man får betala en extra månad?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

"Billigt". Nah, tror inte det. Samt att det är 3 vi pratar om, sämsta operatören i Sverige. Har haft dem, kommer ALDRIG gå tillbaka till dem om de så ger bort abonnemang och telefoner.

hoppas du skojar....själv har ja haft 3 sedan starten. Har innan dess haft Telia, tele2 och Telenor i just den ordningen och ingen slår 3. Bäst täckning jag någonsin haft. Visst var där problem i början med 3G men absolut inte nu.

Tre har lätt d bästa abonnemangen också med deras PottXXX

Deras erbjudande nu är sjukt bra....Total för det priset....sweet

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Phone House
Skrivet av Axan:

Till Phone House

När man köper en mobil hos er med 3Total så har jag förstått att abbonemanget drar igång direkt och inte väntar tills telefonen har kommit. Betyder det då att ni räknar 24mån direkt då, och inte att man får betala en extra månad?

Det stämmer att vi måste köra igång abonnemanget direkt (beror på att vi inte kan bestämma datum på när det ska börja gälla utan automatiskt börjar gälla vid registrering) men det blir inga extramånader, bindningstiden räknas från det att vi registrerar abonnemanget.

Visa signatur

Nick
Phone House Kundtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phone House:

Det stämmer att vi måste köra igång abonnemanget direkt (beror på att vi inte kan bestämma datum på när det ska börja gälla utan automatiskt börjar gälla vid registrering) men det blir inga extramånader, bindningstiden räknas från det att vi registrerar abonnemanget.

Kanon bra, tack!

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

jag slog till på erbjudandet för abonnemangets skull, nu har man en iphone 4s som skräpar..nån som e sugen pma..

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

blir lite sugen på ny redan nu, men jag tror fan jag väntar tills dom nya telefonerna kommer

Permalänk
Medlem

Det bästa enligt mig är att köpa telefonen kontant, sen om man är studerande får man Comviq kompis SMS + 1 gb surf för endast 59 kr i månaden Snorbilligt! (Med CSN / Mecenat) Vill man inte ha surf kostar det 19 kr i månaden.

-SMS:ar gratis till ALLA operatörer (3000 SMS i månaden)
-Ringer gratis inom Comviq/Tele2 (öppningsavgift på 79 öre)
-Tror man skickar gratis MMS inom Comviq/Tele2 också. (för lat för att kolla upp atm)

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Det bästa enligt mig är att köpa telefonen kontant, sen om man är studerande får man Comviq kompis SMS + 1 gb surf för endast 59 kr i månaden Snorbilligt! (Med CSN / Mecenat) Vill man inte ha surf kostar det 19 kr i månaden.

-SMS:ar gratis till ALLA operatörer (3000 SMS i månaden)
-Ringer gratis inom Comviq/Tele2 (öppningsavgift på 79 öre)
-Tror man skickar gratis MMS inom Comviq/Tele2 också. (för lat för att kolla upp atm)

¨

Hur tänkte du nu ?

telefon: 6000kr
ditt abonnemang: 59kr * 24 = 1416kr

totalt 7416kr.

Denna deal kostar 345*24 = 8280kr

det betyder att om du ringer för mer än (8280-7416)/24 = 36kr i månaden så är ditt dyrare. Medan man med detta abb kan ringa hur jäkla mycket man vill, vilket bara i sig kan ha ett visst värde.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

¨

Hur tänkte du nu ?

telefon: 6000kr
ditt abonnemang: 59kr * 24 = 1416kr

totalt 7416kr.

Denna deal kostar 345*24 = 8280kr

det betyder att om du ringer för mer än (8280-7416)/24 = 36kr i månaden så är ditt dyrare. Medan man med detta abb kan ringa hur jäkla mycket man vill, vilket bara i sig kan ha ett visst värde.

1GB surf räcker dessutom inte speciellt långt. Jag ligger alltid närmare 1,5GB.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

¨

Hur tänkte du nu ?

telefon: 6000kr
ditt abonnemang: 59kr * 24 = 1416kr

totalt 7416kr.

Denna deal kostar 345*24 = 8280kr

det betyder att om du ringer för mer än (8280-7416)/24 = 36kr i månaden så är ditt dyrare. Medan man med detta abb kan ringa hur jäkla mycket man vill, vilket bara i sig kan ha ett visst värde.

Du kan köpa en telefon för 4k också :]
Men visst om man MÅSTE ringa långa samtal till andra operatörer varje dag så finns det inte många andra alternativ och då är detta en bra deal...

Permalänk
Medlem

Jo och nu syftade jag för mina behov som i stort sätt bara ringer till folk med Comviq. Går kanske 15 kr i månaden till samtal.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3